Šta je autor ovde pokušao da kaže?
Nema sumnje da će ovo biti još jedno propagandno smeće koje godinama ispada iz holivuda...
Preporuke:
0
0
2
subota, 08 avgust 2009 09:32
Rodoljub
Da li g.Vojnov, čije mišljenje inače jako cenim, ima pravilnu predstavu koliko se u Srbiji gledaju ruski filmovi, i to ne samo oni iz "sovjetskih" godina, već pre svega mislim na modernu produkciju? Ko to uvozi i prikazuje? I, ko to gleda i gde?
Sovjetski patriotski filmovi? Uvek ih je bilo, ali tek kada je Holivud udario Staloneovim đonom od čizme, krenuo je direktan sovjetski odgovor. Bilo je pokušaja da nam se to ovde pušta (kao lek na NATO-ranu?), ali je taj "ruski Rambo" grohotom ismejan, namazan katranom i perjem, te oteran na magarcu nazad u SSSR.
Ovde, jasno, "vlada" Holivud i nešto malo evropske, zabavne produkcije. Kada se prosečnom Srbinu spomene ruski film, samo poneki se sa teškom mukom sete Tarkovskog, Mihalkova... film je obično "Andrej Rubljov" ili "Stalker" (cvrc!), asocijacije su pune ikona i popova, crno-belih scena manastira, a najpre se Srbi sete politički podobnih prikaza bitaka "braće Rusa" od 1941.- 1945., sa grandioznim masovnim scenama... i to je mahom to.
I gde je tu "meso" za poređenje?
Mislim da je svima poznato da se Rusi i Finci istorijski mrze, otuda ova produkcijsko-istorijska furtutma, koja nas ne treba da ič zanima, ali očigledno imamo neku "obavezu" prema "braći Rusima", barem na NSPM. Razmena sadržaja?
Iskreno, očekivao bih od g.Vojnova pregled dosadašnjeg (a i planiranog) "ocrnjivanja" Srba od strane Holivuda, kao jedan fini tekst za duže čitanje, ali možda previše tražim.
Preporuke:
0
0
3
subota, 08 avgust 2009 09:51
Gazda Gruja
A zar nisu Rusi već snimili film o tome, "Olimpius Inferno" 2009 (igra reči - "olimpijski plamen", ili "olimpijski pakao" kako vam draže) ;
elem, zaplet:
mladi, politički potpuno neutralan američki entomolog, odlazi sa svojom ruskom prijateljicom u Chinvali da visoko osetljivim noćnim kamerama snimi veoma retku vrstu leptira "olimpius inferno" (slobodno prevedeno "olimpijski plamen") u bespućima Gruzije. Prolazi kroz Osetiju i postavlja kamere u zonu na nekom platou. Kamere, te noći, pored leptira, naravno, snime, sa sve datumom, vremenom i ostalo imprintovano na snimku i kolone gruzijskih tenkova koje kreću PRVE na Osetiju.
U međuvremenu kreće medijska propaganda na Zapadu, da su upravo Rusi napali Gruziju prvi. On ima DOKAZ da to nije tako.
Kreće potera za mladim naučnikom u kojoj su svi, od Amerikanaca do Gruzina.
Napet film... Navijaš za Ruse svo vreme dok gledaš, hehe...
Na kraju, naravno, dođu (citiram) "NAŠI", pogaze Gruzine i gotova stvar...
a da će i Holivud napraviti svoju propagandu - `oće... Ne sumnjam...
Preporuke:
0
0
4
subota, 08 avgust 2009 17:49
Nikola
Mene ne čudi što Miškovićevi bioskopi ne puštaju ruske filmove, iako je nova generacija dobra i čak bolja od svojih američkih savremenika... više me čudi što javni servis ne poklanja tome ama baš nikakvu pažnju - za zemlju koja se kune kako je evropska mnogo gledamo američke filmove.
Ali ipak nas najviše treba zanimati ovo, a niko ne daje odgovor zašto se ''od srpskih reditelja uglavnom i očekuje da namerno ili nenemerno snimaju filmove koji dezavuišu srpske nacionalne interese''? Zašto?
Preporuke:
0
0
5
subota, 08 avgust 2009 17:50
Nikola
Zaboravih da pitam: Zašto sam autor učestvuje u jednom ipak demorališućem filmu kao što je ''Šišanje''? I zašto podržava ''Srpski film''? Ne znam po čemu su oni ''patriotski''?
Preporuke:
0
0
6
nedelja, 09 avgust 2009 14:53
Antifasista
Nikola,
slazem se sa opaskom oko "Sisanja". Pre nekih pola godina, ovde sam sa Dimitrijem i imao jednu (korektnu) polemiku na tu temu, jer film smatram zaista projektom koji nikakvu korist nikome normalnom doneti nece,ali hoce stetu. Em ce Internet-margina dobiti jos nekolicinu izbrijanih pubertetlija koji slave zlikovce koji su im streljali i klali dede u Sumaricama i Jasenovcu, em ce seiriti i slaviti "druga Srbija" B92, Pescanika, LDP, Biserko i slicnih (kojoj ideoloski pripada i reditelj tog filma Filipovic, inace covek koji, sudeci po intervjuima, nema ni osnovni pojam o zlocinima fasista nad Srbima i prema tome, krajnje je neodgovorna osoba koja jednu ozbiljnu patologiju poput neonacizma, tretira na nacin jeftine komercijalne senzacije za domacu upotrebu i spoljnu diskreditaciju Srbije po D-festivalima).
Dimitrije, pak, jeste neosporno obrazovan i kompetentan pripadnik novog narastaja srpskog filma, smatram ga i dobronamernim i nadam se da ce makar malo amortizovati stetocinsko dejstvo tog filma. Ali se slazem da mu ovo nije trebalo.
O samoj temi. Slazem se sa Vojnovom ovde u celini. Clanak ruskog novinara je potpuno besmislen, jer refleksno diskvalifikuje Rusiju i svodi je na nekakvu jadnu drzavicu (poput Srbije recimo) kojoj, eto, jedan americki film moze da nanese nesagledivu stetu :). To samosazaljenje i tretman Rusije kao nekakvog nemocnog jagnjeta medju vukovima, licno mi mnogo ide na nerve i kod srpskih rusofila. Ako je Rusija vec ponovo postala velika sila i jedan od dva-tri globalna igraca that really matter ( a jeste), onda dosta kuknjave. Citav Putinov koncept i jeste izgradnja Rusije u tom, medijski i simbolicki, "zapadnom" konceptu uspesnosti i ostvarenosti. I mislim da je to odlicno.
Osim toga, ne zaboravite da je Hladni rat prosao. Filmovi poput Ramba II i slicnih, vec odavno ise ne prave osim za americko straight-to-DVD trziste penzionisanih marinaca. Jer izazivaju podsmeh.
Preporuke:
0
0
7
nedelja, 09 avgust 2009 15:04
Antifasista
Ne postoji vise SANSA da Amerika osvoji "hearts and minds" nekom afirmacijom sopstvene politike kroz holivudske projekete. To jeste uspevalo u Reganovo doba (kada je Holivud, za razliku od ranijih dekada subverzije,postao de fakto pridruzeno odeljenje Pentagona).
Uostalom, najveca KRITICKA remek-dela u politickom smislu, gde se licemerje Vasingtona seciralo na sitne delice, napravili su Amerikanci.
A sto se trrzista tice, ne ocekujete valjda ozbiljno da narod pohrli na Tarkovskog ili Sokurova? Americki film, indiviualno, nije dao (i nece nikad dati) nijednog autora u rangu Tarkovskog, Felinija ili Bergmana. Ali je, u smislu OPSTEG standarda, americka kinematografija najreferentnija na svetu. Zanrovi, trendovi i ostalo. Film je izmedju ostalog i dobra zabava. Amerikanci umeju da bolje zabave ostatak sveta nego ijedna druga kinematografija (zasta postoji milion razloga, najmanje vazan svakako nije taj sto Amerikanci lakse prelaze kulturoloske granice jer tamo zive SVE nacije na svetu). I u tome nema nista lose. Ne verujem da i ruske filmadzije (koje aju mozda i najozbiljniji kontinuitet u svetu, i OGROMNU tradiciju na koju se oslanjaju), imaju zelju da prestignu Amerikance u zanru lakih ljubavnih komedija ili zanra dektektivskog/gangsterskog/court drama/screwball comedy/kojeg vec filma
Preporuke:
0
0
8
ponedeljak, 10 avgust 2009 18:28
Nikola
Amerikanci lakse prelaze kulturoloske granice jer tamo zive SVE nacije na svetu).
pa ako Rusi moraju da pređu kulturološku granicu da bi film bio prijemčiv srpskoj publici, onda da batalimo mi tu ''rusofiliju''?
Preporuke:
0
0
9
utorak, 11 avgust 2009 00:20
Antifasista
Lepote proizvoljnih citata su stvar koju je Internet doneo u svaki dom koji ga ima :).
Odakle Vam da sam ja TO rekao? Nisam rekao da americki film prelazi lakse granicu KOD Srba nego ruski (mada prelazi, prelazi je i kod Rusa), nego da je globalno laksi i prijemciviji za to neko povrsno i opustajuce gledanje, filmsku zabavu i sta vec. Ovde ne govorim o filmovima hermeticnijih americkih autora (koje po festivalima i TV-ciklusima gleda zahtevnija publika, ista ona koja gleda Tarkovskog, Zvjaginceva, Lungina..) nego o zanrovskim hitovima A-produkcije i okolo. Uostalom, ruski film je kod nas bio uvek cesto i rado gledan, cak i izvan tih samoproklamovanih elitnih okvira probirljivih filmofila. Nasi filmofili, ako nista, imaju jos uvek zavidan stepen filmske kulture, a ista se bez uvida u ruski film ne da zamisliti.
Preporuke:
0
0
10
utorak, 11 avgust 2009 20:30
Nikola
Mi nismo ruskom filmu dali šansu. On je sistematski potisnut. To što se nama dopada neka američka komedija ne znači da nismo naučeni da nam se dopada.
A meni je više komičnih situacija imalo ''Ostrvo'' nego sve američke komedije u zadnjih 5 godina.
A ne vjerujem da je potrebna neka velika filmska pismenost da bi se gledalo Ostrvo. Mislim da je potrebnije da se prestane sa bjesomučnim repriziranjem gluposti. U biskopima i na filmu.
Preporuke:
0
0
11
sreda, 12 avgust 2009 11:12
Gazda Gruja
Ma, da, bre ; upravo to - ima sasvim dobrih ruskih filmova napravljenih u ovoj deceniji :
Noćna i dnevna straža, 9 Rota, Admiral, Ostrvo, Naseljeno osrvo 1 i 2, Povratak, Žmurki, Četiri, Peregon, Volkodav, 1612, Aleksandra, Otac i sin, Taras Buljba, Braća Karamazovi, pomenuti Olimpius Inferno, Sluga Guspodarev i tako dalje i tako dalje, da ne nabrajam...
Koliko vidim, Bondrarčuk, Hotinenko, Bekmambetov, Sokurov i drugari su već odavno kultni režiseri.
Ali, JUGOSLOVENSKI (čitaj: pro-regionalni) EUrotalibani su sebi to oko iskopali, pa stoga, naravno, džabe da im pričamo. Eno njima Rambo 5, ili novi regionalni projekat o srpskoj agresiji, a mi ćemo da čekamo da Pervi Kanal pusti novu premijeru.
Preporuke:
0
0
12
sreda, 12 avgust 2009 15:22
Antifasista
Gazda Grujo, nadam se da ne oponirate MENI, jer rekoh upravo nesto slicno.
Nikola, molim Vas da pazljivije procitate sta sam rekao, pa Vam se onda verovatno nece dogoditi da me optuzite za nesto sto mi nije ni na kraj pameti. Vi ovde metodoloski mesate jabuke i kruske. Ruski film ima (ne samo kod nas nego globalno) renome jedne potpuno umetnicki usmerene kinematografije. Ne sporim i ne negiram da je MOGUCE da ce ruski film (izmedju ostalih) ovladati jednog dana i tim komercijalnim prostorom (na nacin na koji, recimo, danas azijske kinematografije postaju finansijski igraci koji istiskuju Holivud na svojim prostorima), ali danas je tako kako je. Uostalom, film kao medij prolazi kroz mozda i najvecu redefiniciju u svojoj istoriji (zahvaljujuci opstoj dostupnosti sredstava i mogucnosti da danas doslovno SVAKO napravi i plasira filmski produkt). Holivud se sve vise povlaci na televiziju (jer je tamo komercijalni efekat izvestan bez obzira na bioskope). Americke TV-SERIJE se danas rade u produkcijskim uslovima nezamislivo luksuznim pre svega pet ili deset godina i cesto kostaju vise nego filmovi. A film se, u perspektivi, pretvara u medij koji ce, za svega deceniju-dve, malo liciti na ovo danas. Internet je ucinio svoje, i box office tesko da je univerzalno merilo vise bilo gde, osim u Americi, a ni tamo nece dugo.
Sto je sve druga tema. Medjutim, na temu o kojoj razgovaramo, Vasa teza je problematicna jer je jednostrana: ajde da zabranimo americki film jer je americki i ajde da mu negiramo svaku objektivnu vrednost i ko god gleda americke filmove izdao je Kosovo. Apsurd. Sta sad, da pobacam DVD-ove Kopole, Cimina i Berija Levinsona jer su Amerikanci?
Ja ruskom filmu ovde dadoh samo POSTOVANJE i nista osim toga. Mozda Vi Tarkovskog i mozete da gledate pred spavanje i da biste skratili vreme, ali ja ne mogu. Volim da sam skoncentrisan pri svakom gledanju, sto mi za vecinu americkih filmova ipak ne treba u tolikoj meri. A opet volim i njih da gledam.
Preporuke:
0
0
13
četvrtak, 13 avgust 2009 13:32
Nikola
Ne protivrječim vam, ali se ni ne slažem potpuno.
Kad pričamo o Kopoli, Kopoline filmove ne možete da gledate u bioskopu jer starije filmove ionako ne puštaju, ali ni najnoviji Youth without youth nije došao u srpske bioskope. Zato je došao ko zna koji krš.
Ja ne mislim da treba zabraniti američki film. Ali ne treba RTS da pušta filmove Stivena Sigala u nedjelju veče! A Bergmana poslije ponoći, jednom u 5 godina.
Zašto ne Rota umjesto Švarcenegerovog Komandosa?
Nije ovo pitanje da se Apokalipsa sada zamijeni Rotom, već da se i jedni i drugi puštaju umjesto Stivena Sigala. Nije ovo pitanje američkog filma, već dna dna.
Večeras:
RTS karate film "Najbolji od najboljih", 2. deo ???
nemaju ništa drugo?
o ostalima da i ne pričamo....
U svakom slučaju, uvesti francuski zakon kojim se ograničava američki film (doduše kod njih svi strani filmovi) na 50%. Valjda to nije previše da se traži?
Preporuke:
0
0
14
petak, 14 avgust 2009 03:02
Antifasista
Previse je, posto Francuska godisnje proizvede stotinak filmova, od kojih dosta njih gledljivo (poneki cak i komercijalno konkurentan na stranom trzistu). Srbija proizvede dvadesetak, a od tih 20 za 19 je bolje da proizvedeni nisu :).
Inace se slazem s Vama oko uredjivacke politike RTS-a u poslednje vreme u filmskim terminima. Godinama unazad imali su dobre cikluse klasike (i americke i evropske) a pustali i gledljive stvari u prajm terminu. Ovo sad je katastrofa.
Slazem se i za prostakluk nasih distributera, koji citavu publiku smatraju retardiranim gledaocima Pinkovog Sitija. Ne samo Kopola da je ignorisan, nego i mnostvo vaznih reditelja, iz raznih zemalja. Medjutim, kad imate zemlju u kojoj je bioskopska mreza UNISTENA, a filmske institucije (zvanicne) nisu kadre da organizuju pristojan filmski festival (videti FEST), dok je ono sto treba da bude nacionalni festival KIDNAPOVANO od strane budzetskog bureta bez dna (Exit festival koji je preuzeo i film i pozoriste), onda Vam je jasno da i gore ceka.
Postoje ostrva poput Kustendorfa, i grupice entuzijasta koje ponesto objave/snime/prevedu/prokomentarisu i to je jedina svetlost u tami srpskog filma.
Nema sumnje da će ovo biti još jedno propagandno smeće koje godinama ispada iz holivuda...
Sovjetski patriotski filmovi? Uvek ih je bilo, ali tek kada je Holivud udario Staloneovim đonom od čizme, krenuo je direktan sovjetski odgovor. Bilo je pokušaja da nam se to ovde pušta (kao lek na NATO-ranu?), ali je taj "ruski Rambo" grohotom ismejan, namazan katranom i perjem, te oteran na magarcu nazad u SSSR.
Ovde, jasno, "vlada" Holivud i nešto malo evropske, zabavne produkcije. Kada se prosečnom Srbinu spomene ruski film, samo poneki se sa teškom mukom sete Tarkovskog, Mihalkova... film je obično "Andrej Rubljov" ili "Stalker" (cvrc!), asocijacije su pune ikona i popova, crno-belih scena manastira, a najpre se Srbi sete politički podobnih prikaza bitaka "braće Rusa" od 1941.- 1945., sa grandioznim masovnim scenama... i to je mahom to.
I gde je tu "meso" za poređenje?
Mislim da je svima poznato da se Rusi i Finci istorijski mrze, otuda ova produkcijsko-istorijska furtutma, koja nas ne treba da ič zanima, ali očigledno imamo neku "obavezu" prema "braći Rusima", barem na NSPM. Razmena sadržaja?
Iskreno, očekivao bih od g.Vojnova pregled dosadašnjeg (a i planiranog) "ocrnjivanja" Srba od strane Holivuda, kao jedan fini tekst za duže čitanje, ali možda previše tražim.
elem, zaplet:
mladi, politički potpuno neutralan američki entomolog, odlazi sa svojom ruskom prijateljicom u Chinvali da visoko osetljivim noćnim kamerama snimi veoma retku vrstu leptira "olimpius inferno" (slobodno prevedeno "olimpijski plamen") u bespućima Gruzije. Prolazi kroz Osetiju i postavlja kamere u zonu na nekom platou. Kamere, te noći, pored leptira, naravno, snime, sa sve datumom, vremenom i ostalo imprintovano na snimku i kolone gruzijskih tenkova koje kreću PRVE na Osetiju.
U međuvremenu kreće medijska propaganda na Zapadu, da su upravo Rusi napali Gruziju prvi. On ima DOKAZ da to nije tako.
Kreće potera za mladim naučnikom u kojoj su svi, od Amerikanaca do Gruzina.
Napet film... Navijaš za Ruse svo vreme dok gledaš, hehe...
Na kraju, naravno, dođu (citiram) "NAŠI", pogaze Gruzine i gotova stvar...
a da će i Holivud napraviti svoju propagandu - `oće... Ne sumnjam...
Ali ipak nas najviše treba zanimati ovo, a niko ne daje odgovor zašto se ''od srpskih reditelja uglavnom i očekuje da namerno ili nenemerno snimaju filmove koji dezavuišu srpske nacionalne interese''? Zašto?
slazem se sa opaskom oko "Sisanja". Pre nekih pola godina, ovde sam sa Dimitrijem i imao jednu (korektnu) polemiku na tu temu, jer film smatram zaista projektom koji nikakvu korist nikome normalnom doneti nece,ali hoce stetu. Em ce Internet-margina dobiti jos nekolicinu izbrijanih pubertetlija koji slave zlikovce koji su im streljali i klali dede u Sumaricama i Jasenovcu, em ce seiriti i slaviti "druga Srbija" B92, Pescanika, LDP, Biserko i slicnih (kojoj ideoloski pripada i reditelj tog filma Filipovic, inace covek koji, sudeci po intervjuima, nema ni osnovni pojam o zlocinima fasista nad Srbima i prema tome, krajnje je neodgovorna osoba koja jednu ozbiljnu patologiju poput neonacizma, tretira na nacin jeftine komercijalne senzacije za domacu upotrebu i spoljnu diskreditaciju Srbije po D-festivalima).
Dimitrije, pak, jeste neosporno obrazovan i kompetentan pripadnik novog narastaja srpskog filma, smatram ga i dobronamernim i nadam se da ce makar malo amortizovati stetocinsko dejstvo tog filma. Ali se slazem da mu ovo nije trebalo.
O samoj temi. Slazem se sa Vojnovom ovde u celini. Clanak ruskog novinara je potpuno besmislen, jer refleksno diskvalifikuje Rusiju i svodi je na nekakvu jadnu drzavicu (poput Srbije recimo) kojoj, eto, jedan americki film moze da nanese nesagledivu stetu :). To samosazaljenje i tretman Rusije kao nekakvog nemocnog jagnjeta medju vukovima, licno mi mnogo ide na nerve i kod srpskih rusofila. Ako je Rusija vec ponovo postala velika sila i jedan od dva-tri globalna igraca that really matter ( a jeste), onda dosta kuknjave. Citav Putinov koncept i jeste izgradnja Rusije u tom, medijski i simbolicki, "zapadnom" konceptu uspesnosti i ostvarenosti. I mislim da je to odlicno.
Osim toga, ne zaboravite da je Hladni rat prosao. Filmovi poput Ramba II i slicnih, vec odavno ise ne prave osim za americko straight-to-DVD trziste penzionisanih marinaca. Jer izazivaju podsmeh.
Uostalom, najveca KRITICKA remek-dela u politickom smislu, gde se licemerje Vasingtona seciralo na sitne delice, napravili su Amerikanci.
A sto se trrzista tice, ne ocekujete valjda ozbiljno da narod pohrli na Tarkovskog ili Sokurova? Americki film, indiviualno, nije dao (i nece nikad dati) nijednog autora u rangu Tarkovskog, Felinija ili Bergmana. Ali je, u smislu OPSTEG standarda, americka kinematografija najreferentnija na svetu. Zanrovi, trendovi i ostalo. Film je izmedju ostalog i dobra zabava. Amerikanci umeju da bolje zabave ostatak sveta nego ijedna druga kinematografija (zasta postoji milion razloga, najmanje vazan svakako nije taj sto Amerikanci lakse prelaze kulturoloske granice jer tamo zive SVE nacije na svetu). I u tome nema nista lose. Ne verujem da i ruske filmadzije (koje aju mozda i najozbiljniji kontinuitet u svetu, i OGROMNU tradiciju na koju se oslanjaju), imaju zelju da prestignu Amerikance u zanru lakih ljubavnih komedija ili zanra dektektivskog/gangsterskog/court drama/screwball comedy/kojeg vec filma
pa ako Rusi moraju da pređu kulturološku granicu da bi film bio prijemčiv srpskoj publici, onda da batalimo mi tu ''rusofiliju''?
Odakle Vam da sam ja TO rekao? Nisam rekao da americki film prelazi lakse granicu KOD Srba nego ruski (mada prelazi, prelazi je i kod Rusa), nego da je globalno laksi i prijemciviji za to neko povrsno i opustajuce gledanje, filmsku zabavu i sta vec. Ovde ne govorim o filmovima hermeticnijih americkih autora (koje po festivalima i TV-ciklusima gleda zahtevnija publika, ista ona koja gleda Tarkovskog, Zvjaginceva, Lungina..) nego o zanrovskim hitovima A-produkcije i okolo. Uostalom, ruski film je kod nas bio uvek cesto i rado gledan, cak i izvan tih samoproklamovanih elitnih okvira probirljivih filmofila. Nasi filmofili, ako nista, imaju jos uvek zavidan stepen filmske kulture, a ista se bez uvida u ruski film ne da zamisliti.
A meni je više komičnih situacija imalo ''Ostrvo'' nego sve američke komedije u zadnjih 5 godina.
A ne vjerujem da je potrebna neka velika filmska pismenost da bi se gledalo Ostrvo. Mislim da je potrebnije da se prestane sa bjesomučnim repriziranjem gluposti. U biskopima i na filmu.
Noćna i dnevna straža, 9 Rota, Admiral, Ostrvo, Naseljeno osrvo 1 i 2, Povratak, Žmurki, Četiri, Peregon, Volkodav, 1612, Aleksandra, Otac i sin, Taras Buljba, Braća Karamazovi, pomenuti Olimpius Inferno, Sluga Guspodarev i tako dalje i tako dalje, da ne nabrajam...
Koliko vidim, Bondrarčuk, Hotinenko, Bekmambetov, Sokurov i drugari su već odavno kultni režiseri.
Ali, JUGOSLOVENSKI (čitaj: pro-regionalni) EUrotalibani su sebi to oko iskopali, pa stoga, naravno, džabe da im pričamo. Eno njima Rambo 5, ili novi regionalni projekat o srpskoj agresiji, a mi ćemo da čekamo da Pervi Kanal pusti novu premijeru.
Nikola, molim Vas da pazljivije procitate sta sam rekao, pa Vam se onda verovatno nece dogoditi da me optuzite za nesto sto mi nije ni na kraj pameti. Vi ovde metodoloski mesate jabuke i kruske. Ruski film ima (ne samo kod nas nego globalno) renome jedne potpuno umetnicki usmerene kinematografije. Ne sporim i ne negiram da je MOGUCE da ce ruski film (izmedju ostalih) ovladati jednog dana i tim komercijalnim prostorom (na nacin na koji, recimo, danas azijske kinematografije postaju finansijski igraci koji istiskuju Holivud na svojim prostorima), ali danas je tako kako je. Uostalom, film kao medij prolazi kroz mozda i najvecu redefiniciju u svojoj istoriji (zahvaljujuci opstoj dostupnosti sredstava i mogucnosti da danas doslovno SVAKO napravi i plasira filmski produkt). Holivud se sve vise povlaci na televiziju (jer je tamo komercijalni efekat izvestan bez obzira na bioskope). Americke TV-SERIJE se danas rade u produkcijskim uslovima nezamislivo luksuznim pre svega pet ili deset godina i cesto kostaju vise nego filmovi. A film se, u perspektivi, pretvara u medij koji ce, za svega deceniju-dve, malo liciti na ovo danas. Internet je ucinio svoje, i box office tesko da je univerzalno merilo vise bilo gde, osim u Americi, a ni tamo nece dugo.
Sto je sve druga tema. Medjutim, na temu o kojoj razgovaramo, Vasa teza je problematicna jer je jednostrana: ajde da zabranimo americki film jer je americki i ajde da mu negiramo svaku objektivnu vrednost i ko god gleda americke filmove izdao je Kosovo. Apsurd. Sta sad, da pobacam DVD-ove Kopole, Cimina i Berija Levinsona jer su Amerikanci?
Ja ruskom filmu ovde dadoh samo POSTOVANJE i nista osim toga. Mozda Vi Tarkovskog i mozete da gledate pred spavanje i da biste skratili vreme, ali ja ne mogu. Volim da sam skoncentrisan pri svakom gledanju, sto mi za vecinu americkih filmova ipak ne treba u tolikoj meri. A opet volim i njih da gledam.
Kad pričamo o Kopoli, Kopoline filmove ne možete da gledate u bioskopu jer starije filmove ionako ne puštaju, ali ni najnoviji Youth without youth nije došao u srpske bioskope. Zato je došao ko zna koji krš.
Ja ne mislim da treba zabraniti američki film. Ali ne treba RTS da pušta filmove Stivena Sigala u nedjelju veče! A Bergmana poslije ponoći, jednom u 5 godina.
Zašto ne Rota umjesto Švarcenegerovog Komandosa?
Nije ovo pitanje da se Apokalipsa sada zamijeni Rotom, već da se i jedni i drugi puštaju umjesto Stivena Sigala. Nije ovo pitanje američkog filma, već dna dna.
Večeras:
RTS karate film "Najbolji od najboljih", 2. deo ???
nemaju ništa drugo?
o ostalima da i ne pričamo....
U svakom slučaju, uvesti francuski zakon kojim se ograničava američki film (doduše kod njih svi strani filmovi) na 50%. Valjda to nije previše da se traži?
Inace se slazem s Vama oko uredjivacke politike RTS-a u poslednje vreme u filmskim terminima. Godinama unazad imali su dobre cikluse klasike (i americke i evropske) a pustali i gledljive stvari u prajm terminu. Ovo sad je katastrofa.
Slazem se i za prostakluk nasih distributera, koji citavu publiku smatraju retardiranim gledaocima Pinkovog Sitija. Ne samo Kopola da je ignorisan, nego i mnostvo vaznih reditelja, iz raznih zemalja. Medjutim, kad imate zemlju u kojoj je bioskopska mreza UNISTENA, a filmske institucije (zvanicne) nisu kadre da organizuju pristojan filmski festival (videti FEST), dok je ono sto treba da bude nacionalni festival KIDNAPOVANO od strane budzetskog bureta bez dna (Exit festival koji je preuzeo i film i pozoriste), onda Vam je jasno da i gore ceka.
Postoje ostrva poput Kustendorfa, i grupice entuzijasta koje ponesto objave/snime/prevedu/prokomentarisu i to je jedina svetlost u tami srpskog filma.