Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Zašto postoji mir?

Komentari (13) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 28 jul 2009 08:41
igorsima
Svakako, pisac je u pravu - ranije se mnogo više ubijalo. Razlog je uglavnom to što danas kao vrsta imamo više uređene odnose između sebe nego ranije.

No, suština je ipak u razvitku načina borbe: danas imamo oružije koje udara tačno tamo gde mi hoćemo i razara baš onoliko koliko nam treba. Danas imamo mnogo bolja znanja o tome šta tačno moramo da uradimo da bi pobedili a šta je višak i prema tome - gubitak i za nas same.
Zašto da pobijemo i njihove žene i decu samo zato što se plašimo da će oni osvetiti svoje muževe i roditelje, kad znamo da možemo da ih prevaspitamo? Zašto da se plašimo da ćemo biti zaraženi "njihovom vrstom" u našim redovima, kad znamo da "oni" mogu postati deo nas i da ne bude nikakve razlike?
Zašto da uništavamo njihove kuće kad one mogu biti naše?
Zašto da uništavamo čitavu njihovu vojsku kad je dovoljno da ubijemo vojskovođu i odane sledbenike a čitava ostala vojska će postati naša?
Zašto da ratujemo protiv neke zemlje kad možemo da organizujemo revoluciju u njoj samoj?
Zašto da organizujemo revolucije ako možemo da izvršimo puč - samo svrgnemo vođu i zamenimo ga sa nama poželjnijim?
Zašto da ih pobijemo sve kad znamo da možemo da ih zavadimo međusobno i vladamo njima?

Čim odgovori na ova pitanja budu - ZATO ŠTO NE MOŽEMO! - ljudi će se odmah vratiti temeljnom načinu rešavanju problema.
Nema ničeg u ljudkom biću a pogotovu nema ničeg u društvu što bi sprečilo čoveka koji hoće da vlada da, ako treba, pobije 80% čovečanstva da bi vladao ostatkom onih 20%.
I nikog srećnijeg od njega.

Nikakva udobnost niti uređenost društva nemaju ni najmanju šansu da zauzdaju težnju za moći.
Ako ne pomaže strah od sopstvene smrti i doživotnog mučenja u zatvoru, kako će pomoći strah od holokausta i uništenja prirode?
Nema šanse.
Dajte nam samo priliku pa da vidite...
Preporuke:
0
0
2 utorak, 28 jul 2009 12:41
gorštak
Tekst je najtipičnija afirmacija ideologije progresizma, koja je i najzaslužnija za vrednosnu konfuziju unutar modernih društava i čoveka samog. Navodni ''mir'' kome se autor divi kao vrhunskom dostignuću moderniteta, ostvaren je po cenu sakaćenja ljudske duše, brutalnog iskorenjivanja njegovih prirodnih instinkata primenama naučnih metoda i drugih vidova mentalnog inženjeringa, kao i drugim oblicima progresističkog nasilja nad njegovom pravom prirodom. Tako da moderni čovek, ako možda i jeste miroljubiviji od svojih ''nemodernih'' predaka, to nije zato što je vrlinama zaista odskočio u odnosu na njih, već zato što je duhovno kastriran i poništen kao ličnost. Pa ako nije sklon konfliktu, to nije zato što je postao ''bolji'', već zato što je postao ravnodušan prema cilju konflikta, kao i prema bilo čemu drugom, nevezanom za razloge želudca i elementarne fiziologije. To je ono što ruski filozof Ivan Iljin naziva ''antiinstinktivna vrlina'', dakle vrlina ostvarena zombiranjem čoveka, negiranjem i uništavanjem svega bogomdanog u njemu (problem kojim se bavi recimo i Bardžisov roman ''Paklena pomorandža'' ). ''Mir'' ostvaren po cenu takvog i još goreg nasilja nad ljudskom dušom (kakvom smo trenutno izloženi i od strane ultraprogresivnih drugosrbijanaca) gori je po meni od najkrvavijeg rata. Kada bih mogao da biram epohu u kojoj bih voleo da se rodim, izabrao bih bilo koju iz predrenesansnog perioda, sa svim njihovim navodnim ''mračnjaštvom'' i ''nasilništvom'', jer iskreno smatram da od ove naše ''miroljubive'', nema gore, neslobodnije i u onom suštinskom smislu nasilničkije.
Preporuke:
0
0
3 utorak, 28 jul 2009 15:41
Bojan
Sviđaju mi se komentari vas dvojice
Preporuke:
0
0
4 utorak, 28 jul 2009 22:36
BABAROGA
Cijenjeni postovaoci srednjeg vijeka. Da Vas neka masina teleportuje u to vrijeme vjerovatno bi ste umrli za par godina imajuci u vidu da je prosjecni zivotni vijek iznosio 25-35 godina.
Naravno razvijali biste svoju duhovnost naravno samo u smjeru u kojem zeli crkva, jer bi u drugacijem slucaju zavrsili na lomaci, odrubljene glave i na neki slican nacin koji vazi za veoma tolerantan. No da ne zalazimo u rukavce duhovnosti, jer bi vjerovatno bili nepismeni i vjerovali da je crkva u pravu za sve. No, i u tom slucaju rizikujete da vas osvoji neko sa drugom religijom, pa eto belaja. Mozete biti proglaseni jeretikom pa po kratkom postupku. Dobar sticaj okolnosti je da vas osvoji neko, za te uslove vjerski tolerantan, pa da budete samo parija.
Sanse da budete plemstvo, koje jedino nije gladno, bile bi vam ispod 1%. Naravno, ako pripadate ovim 99% plebsa imali bi ste privilegiju da vam se za sitnicu otkine jezik, poneki ud, da budete skuvani ili da jednostavno umrete u zatvoru nakon mjesecd dana, koliko je prosjecno zatvorenik uspijevao da prezivi.
Potpuno ste u pravu, progresivisti ce unistiti svijet i duhovnost. Zbog toga polomimo sopstvene kompjutere sa kojih saljemo komentare!!!
Preporuke:
0
0
5 sreda, 29 jul 2009 01:54
bodiroga
slažem se sa babarogom, mislim da gorštak malo preteruje.
Preporuke:
0
0
6 sreda, 29 jul 2009 02:23
gorštak
Gospodine ili gospođo Babaroga

Lomača je izum rimokatoličke crkve, za kakav recimo srednjovekovna Srbija kao ni bilo koja pravoslavna zemlja nikada nije znala. Navedite mi jedan jedini primer iz bilo koje istorijske epohe da je srpska, grčka, bugarska ili ruska crkva nekoga spalila na lomači. Inkvizitorska teologija, koje se toliko plašite, fenomen je isključivo zapadnoevropskih katoličkih zemalja i nemojmo je nepravedno uopštavati na sve druge, pogotovo pravoslavne zemlje. Tu inkvizitorsku teologiju smenila je inkvizitorska nauka. Inkvizitorska, jer je sebe uzdigla do nivoa kulta, stalni progres proglasila za novo božanstvo, a prema antiprogresističkim ''jeresima'' vremenom se počela odnositi ništa manje okrutno od zapadnoevropske katoličke teologije. I mada se humanizam progresa odavno pokazuje potrošenim i ontološki iscrpljenim, negovanjem stereotipa o navodnoj ''mračnosti'', ''nazadnosti'', ''krvološtvu'', ''zatucanosti'' i ''bedi'' svega što mu je prethodilo, on opravdava svoje postojanje uprkos vapijuće očiglednim promašajima, sasvim neopravdano sebi produžujući rok. I dok ubija čovečji lik na sve načine, a pre svega putem apsolutne formalizacije i sekularizacije svih aspekata života, humanistički progres nas kroz školu, literaturu, medije i dalje zamajava idealima ''mira''', ''slobode'', ''jednakih prava'', ''boljeg života'' koje u nekom suštinskom smislu zapravo ukida, svodeći nas na puke opslužioce mašina i mehanizama moderne civilizacije (navodno najbolje koja je ikada postojala). Ma šta mu vi i drugi obožavaoci progresa imali prigovoriti, Srednji vek je ipak znao za nematerijalne vrednosti, s kojima naš vek ne ume ništa osim da se sprda. Plemići su jahali na čelu svojih vojski, u slučaju rata rizikujući pre svega sopstveni život da bi odbranili narod i njegove svetinje, dok nas naši današnji ''plemići'' izneveravaju i ostavljaju na cedilu čim zagusti, čak se ponoseći time kao ''političkom mudrošću''.
Preporuke:
0
0
7 sreda, 29 jul 2009 14:06
babaroga
Gospodine Grorstace pomenuli ste samo jedan aspekt, kako je pravoslavna crkva bila jedna divna institucija, za razliku od zle inkvizicije. Tako je multikulturna pravoslavna crkva propagirala tolernaciju i mir sa bougmilima u Bosni. Aha, ali zamalo. Sto se osvajaca tice, i plemica na celu vojske. Plemic je bio na celu jer mu je to bila duznost kao vazala, a narodu je mahom bio svejedno u kojoj su drzavi, jer se uglavnom samo mijenjao vazalski odnos plemica ciji su bili kmetovi.
Nesto ne vidim da protivurecite glede duzeg zivotnog vijeka, gladi, stope pismenosti,koja je ipak osnov duhovnog razvoja...
Preporuke:
0
0
8 sreda, 29 jul 2009 22:37
gorštak
@babaroga

Što je životni vek žitelja Starog i Srednjeg veka bio znatno kraći nego danas, nisu razlog ''loši uslovi života'', koje je nauka potom navodno otklonila. Složićete se da su naši davni preci disali neuporedivo čistiji vazduh i pili neuporedivo čistiju vodu, a i jeli neuporedivo zdraviju hranu (makar i ne uvek u dovoljnoj količini) od ove naše, prepune ženskih hormona i veštačkih vitamina, koja se zbog bezukusnosti često ne može ni jesti ako se ne natrpa aditivima i dodacima. Ni životna sredina im nije bila ozračena uranijumom, zagađena izduvnim gasovima, kao ni drugim tekovinama ''progresa'', niti su im nad glavama zjapile ozonske rupe sa ultravioletnim zračenjima zbog kojih se ne bi smeli zadržavati na letnjem suncu duže od pola sata. Ako ih je povremeno satirala kuga (koja dođe, prođe i ne pojavljuje se dugo, možda više nikad) nisu ih satirali rak, hiv, hepatitis c koji dođu, ali ne prođu, nego se šire podmuklo, svake godine odnoseći sve veći broj žrtava.
Pored toga, ako su ginuli češće nego mi, verovatno ni to nije stoga što su život voleli manje od nas, pa su ga se ''zbog nižeg stupnja svesti'' tek tako odricali ili ga drugome oduzimali, već možda što su postojale vrednosti kojima su pridavali veći značaj od života (vera, otadžbina, čast, ljubav, prijateljstvo) i bili neuporedivo spremniji da za njih polože i život, ako tako zahtevaju okolnosti. Za razliku od nas ''modernih'', spremnih i na život pod svim mogućim sramotama, samo da bi što duže jeli, pili, putovali, zadovoljavali najbestijalnije poroke, utrkivali se u prestižu i iživljavali najdetinjastije svetske trendove ( kao da zabave mogu trajati u nedogled i kao da nakon svega toga ipak nećemo umreti ). Tako da ''duži životni vek'' možda više razotkriva našu sramotu, nego nekakav ''napredak'', jer s obzirom na sve što nam je bilo braniti poslednjih godina i decenija, s obzirom na sve ljudske i moralne obaveze koje smo zaobišli, taj bi ''prosečan vek'' ipak morao biti kraći da smo se ponašali kako dolikuje.
Preporuke:
0
0
9 sreda, 29 jul 2009 23:00
gorštak
(nastavak)

Ne smatram da je smrt ljudi koji su u dvadesetim, tridesetim ili četrdesetim godinama poginuli na Kosovu, predvođeni Lazarom, Obilićem i drugim srpskim plemićima, bila uzaludna i besmislena, smatram da je hiljadu puta smislenija od onih koji u istim tim godinama umiru po haustorima i WC-ima kao narkomani ili npr. kao žrtve saobraćajki (Ako se dobro sećam, kod nas je u toku prošle godine nastradalo blizu hiljadu ljudi u saobraćajkama pa niko nije poveo kampanju za ukidanje saobraćaja i motornih vozila, ali da ih je isto toliko poginulo u odbrani Kosova digla bi se graja do neba protiv rata i nacionalizma)
Vaša ironija u vezi sa pravoslavnom i katoličkom crkvom, kojom sugerišete njihovu navodnu jednakost u zlodelima, isprazna je i neutemeljena, obzirom da joj protivreče elementarne istorijske činjenice. Proterivanje (bogumila) ipak nije isto što i spaljivanje (na lomači). Pored toga, ''proterivanje bogumila'' velika je istorijska nepoznanica, čije zvanično tumačenje opovrgavaju sasvim ozbiljne teorije o kojima ovde ne možemo govoriti.
Vaša tvrdnja da su plemići jahali na čelu svojih vojski isključivo ''kao vazali'', (valjda hoćete da kažete pod prisilom) jednostavno nije istinita. Kako se može biti ''vazal'' rođenom kralju, takođe plemiću, čija se ličnost poštuje kao garant narodnog jedinstva, pošto se u njoj kao u žižnoj tački sustiče sve što je narodu sveto, sve u šta veruje, čemu se nada, teži i za šta je zajedno sa plemićima, na kraljev poziv, spreman da se bori. Šta je obavezivalo srpske plemiće da se odazovu Lazarevom pozivu na bitku osim najdubljih ličnih razloga, tj. osećanja časti i rodoljublja? Osim velikim ličnim autoritetom, čime ih je drugim Lazar mogao prisiliti da mu se odazovu u ionako raspadnutoj carevini, gde je manje više svaki plemić bio nezavisan? Nije li na kraju krajeva i samom Lazaru bilo lakše da se prikloni okupatoru,sačuva život i privilegije, umesto što se odlučio da brani kasnijim progresom ''prevaziđene tekovine''.
Preporuke:
0
0
10 sreda, 29 jul 2009 23:19
gorštak
(nastavak)

Što se (ne)pismenosti tiče, reći ću vam da nas je ''pismenost'' kakvu poznajemo (utemeljena humanističkim progresom) u moralnom, duhovnom i duševnom smislu više oštetila nego uzdigla, obzirom da nas je odvela u ateizam, sekularizam, egoizam, nezajažljivi utilitarizam i gordi individualizam. U nepismenim starcima i staricama kakvi se još mogu sresti po srpskim selima, mogu se naći moralno celovitije ličnosti, sa kudikamo zdravijim, iskrenijim, pa i inteligentnijim rezonima, nego što je to slučaj sa njihovim obrazovanim sinovima ili unicima po gradovima. Od svoje nepismene babe dobijao sam pouke kakve nisam od nastavnika i profesora, a koje su mi mnogo više značile u životu od svega čime sam kljukan u osnovnoj i srednjoj školi, pa i na fakultetu. A od svega čime smo po školama kljukani i vi i ja, kao i svi naši savremenici, verujte mi da je bar sedamdeset posto pod ogromnim znakom pitanja čak i kao ''naučna istina'', a kao moralna i metafizička da i ne govorimo.
Nisam protiv pismenosti, nemojte me pogrešno shvatiti, ali smatram da ona treba da bude postavljena na sasvim druge temelje od ovih na kojima jeste. Kao što smatram i da nauka ne treba da traći svoje snage na usavršavanje igračaka komfora, već da služi višoj svrsi, koja je pre svega metafizičkog karaktera.
Nikolaj Berđajev je izneo viziju ''novog srednjovekovlja'' gde najavljuje dolazeću epohu obnove nematerijalnih ideala Srednjega veka, progresizmom pogaženih, ali bez uništavanja i negiranja svega dobrog i korisnog što je progresizam ostvario (tako da se ne plašite za kompjutere, neće ih niko ni tada lupati). Radi se po Berđajevu o tome da će ''novo srednjovekovlje'' namesto formalne slobode progresa insistirati na slobodi sa sadržajem, da životom ne rukovode ''berze i novine'' nego obnovljeni ''praizvori života'', prirodniji i manje izveštačeni od onih po kojima mi danas živimo, kao i da se vreme podređuje večnosti, a ne večnost vremenu.
Preporuke:
0
0
11 sreda, 29 jul 2009 23:48
Krotitelj
Sve zavisi od ugla gledanja. Za nekoga je veće zlo to što se danas promovišu svakakve duhovne izopačenosti (abortus i LGBT "prava" posebno). Današnji čovek, po mom mišljenju, nije manje sklon nasilju, što se lepo može videti po popularnosti nasilnih video-igara(90% su takve), filmova, nekih žanrova muѕike (hevi metal). Nije nasilje samo ubijanje, nasilje je i kad neka osoba pretuče neku drugu, a toga danas nimalo nedostaje, sve počevši od školskih dvorišta. Naravno da su stope ubistva daleko manje, jer imamo relativno efikasnu policiju i sudstvo, koji takva kriminalna dela drastično sankcionišu.

@ babaroga

Što se tiče "mračnog" srednjeg veka, ne verujem da su ga ljudi koji su u njemu živeli nazivali mračnim. Stvari kao što su dužina ljudskog veka i njegova materijalna udobnost su relativne. Na kraju krajeva, koliko god da posedujemo, nešto će da nam nedostaje. A smrt je jedina stvar koja nam sigurno predstoji. Bio čovek pismen ili ne.
Preporuke:
0
0
12 četvrtak, 30 jul 2009 21:19
Petrushin
Broj lokalnih ratova ("new wars") se u periodu 1900-1997 [posmatrani su desetogodisnji intervali] uvecao sa 10 (1900-1910) na 31 (1990-1997).*

U tim lokalnom konfliktima danas dnevno pogine u prosjeku 30-tak ljudi (1990-1997).

Globalizacija je kriva za oba svjetska rata, jer se vodila zbog imerijalistickih ciljava i prohtjeva te iste globalisticko-imperijalne elite!

Samo od 1900 do danas je poginulo u ratovima 187 miliona NEVINIH ljudi.**


---------------


* Sarkees, Wayman, Singer (2003) Inter-State, Intra-State, and Extra-State Wars: A Comprehensive Look at Their Distribution over Time, 1816-1997. International Studies Quarterly 47: 49–70.

** Eric Hobsbawm (1990) Nations and Nationalism Since 1780: Programme, Myth, Reality, p.12
Preporuke:
0
0
13 četvrtak, 30 jul 2009 22:42
N G
Ono sto je autor teksta zaboravio da napise je da nikada ljudi nisu toliko bili nesposobni da razlikuju dobro i zlo; zasto (i prema kome) takvi ljudi i da imaju nasilne sklonosti?
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner