Malo čitalaca zna da je kontraverzni K.M. zagovornik utopijske ideje tkzv. socijalne jednakosti (nisu se još rodili tvorci psihologije: S. Frojd i dr. pa nije ni površno poznavao ljudsku prirodu) bio veliki slavenofob. Tako u njegovim tekstovima objavljenim u "Rajnskim novinama" 1839. između teze da su slaveni civilizacijski niža rasa u odnosu na germane, zapadne narode, nazvao "balkanska plemena" otpadom, smećem od naroda! Kada je to slučajno pročitao u novinama jedan okoreli beogradski skorojević, komunista, došavši u svoj stan na spratu u centru grada, onako dinarski nasilan, bacio je kroz prozor Marksova sabrana dela. Kako zamalo slučajnom prolazniku bačene knjige nisu pale na glavu on se popeo i verbalno napao ljutitog bacača: - Umalo sam ostao živ od marksista kada sam pre 30 god. kritikovao Marksa a evo 1990. zamalo da me ti ubiješ s njegovim knjigama. S vama komunistima čovek nikada nije načisto. Čas K.M. volite a čas ga mrzite!
Preporuke:
75
74
2
subota, 05 maj 2018 10:08
Misa
Marks je pre svega ekonomista koji nam je objasnio kako funkcionise ekonomija u kapitalizmu.
Preporuke:
44
16
3
subota, 05 maj 2018 10:09
Hermes
K.M. šovinista
Ako ste se javili tek da bi svrhom omalovažavanja K.M. ispričali anegdotu onda to samo potvrđuje ono što ste mu pripisali da je izjavio o Slovenima. Ono što je ne on već Engels napisao moglo bi, međutim, savršeno prikladno odgovarati aktuelnom stanju odnosa na prostoru nekadašnje SFRJ. Niste se upustili u nešto smisleniju analizu Marksovog opusa jer za to verovatno nemate municije. Te tako još jednom dokazujete koliko ste manjkavi što bi, eventualno, samo potvrđivalo napred izneseno od strane Fridriha Engelsa. Naopako bilo, jer to je napisano u sasvim drugom kontekstu a što vi koristite po već oprobanom balkanskom receptu. No, niste vi u pitanju već "ovdašnji mindset" neprilagošen savremenom dobu. Bolje je reći da pripadate vrsti "unfit" ljudi.
Preporuke:
58
53
4
subota, 05 maj 2018 10:13
gandra
marksov stav o radu kao otudjenoj ljudskoj delatnosti je epohalan - cak mi se dopada sto on za razliku od komunista nije zanemarivao nacionalnu stranu drustva - jedino sto ja za razliku od njega mislim da smo mi sloveni visa rasa u odnosu na angle sase i latine
Preporuke:
36
9
5
subota, 05 maj 2018 10:41
Vukoje
Kapitalizam polako dostize svoj logicki zakljucak,a to je korporativni fasizam i imperijalizam,koji ako ne donese ropstvo i sumrak velikoj vecini covecanstva,donece im ogroman rat sa nezapamcenim zrtvama.Danasnji zivot sve vise lici na koncetracione logore,samo su zice i naoruzane strazare zamenili psiholoskim kondicioniranjem i manipulacijom,jeftinije je i efikasnije.Ko je imao prilike da radi u nekoj velikoj firmi,odlicno zna o cemu govorim.A taj model se polako preliva i na mala i srednja preduzeca,kao i drustvo u celini.Sistem gospodara i roba dostize svoj vrhunac kako ljudi sve vise gube one karakteristike koje ih razlikuju od zivotinja a i postaju suvise zaglupljeni da bi donosili odluke u sopstvenom interesu.Ironija je da su vecinu strazara(nenaoruzanih),kao i onih koji su ljude sprovodili do"tuseva"i kontrolisali,bili upravo njihovi sunarodnici i logorasi,koji su to radili za par privilegija.Bez njih ne bi imali dovoljno ljudstva da kontrolisu logore i ratuju u isto vreme.
Preporuke:
40
6
6
subota, 05 maj 2018 10:43
Zoki
Covek je lepo napisao da ce komunizam naslediti kapitalizam kada taj sistem dostigne vrhunac i da je to logican sled stvari. Ukoliko obratite paznju na najbogatije i socijalno najrazvijenije drzave ( Norveska, Danska, Svedska...uglavnom Skandinavske zemlje) shvaticete da je Marks bio u pravu, kao i da je komunizam vrlo human i vrlo odrziv, ali zahteva odredjene standarde....ne moze fabrike radnicima, ali moze velika prava radnicima, ne moze samoupravljanje ali moze socijalna pravda.
Preporuke:
14
22
7
subota, 05 maj 2018 10:45
Joca
Dragi svi,
Karl Marks je potekao iz vrlo bogate porodice industrijalaca i imao je retku priliku da posmatra i proucava jedan sistem iznutra. Iskustvo iz prve ruke o svim pozitivnim i negativnim stranama - neprocenjivo.
On je napisao kritiku kapitala i kapitalizma, a nije osnovao komunizam.
I na kraju najvaznije - smisao komunizma nije bila da svi budu bogati - to nije realno ni moguce - vec da svi imaju manje vise jednako i da raspodela bude pravednija, bazirana na radu.
I taj, kao i svaki drugi, propao je zbog ljudi ne zbog sustine samog sistema.
Budimo fer - velikoj vecini ne odgovara da imamo priblizno isto.
Pa u cemu bi bio fazon da po Beogradu 75% ljudi seta isti telefon (Apple recimo) :).
Preporuke:
11
37
8
subota, 05 maj 2018 10:47
Ilić
gandra , Za tvoju informaciju komunizam kao definicija kakvu su Mraks i Engels postavili jos nije primenjen ni u jednom drustvu.Mozes da kalkulises npr.da li bi uspeo da bude primenjen na nivou drustvene svesti na kome se neko drustvo nalazi gde bi trebao biti primenjen.Zanimljivo je da iako je jedan od najkritikovanijih filosofskih pravaca kao ideja ostao aktuelan kao tema i to u drustvima u kojima je bio najvise napadan to jest u kapitalistickim drustvima.Mlogi priznati umovi su bili marksisti po opredelenju npr.Bertolt Breht.Inace do sada se pokazalo da su najuspesnija drustva ona u kojima postoji fina ravnoteza izmedju originalne levice i desnice.Odlican primer smo mi kao neuspesno drustvo koje ima samo ekstremnu desnicu.
Preporuke:
12
11
9
subota, 05 maj 2018 10:49
Aca znalac
Na žalost ljudi, Karlo je bio u pravu. Nema veze ko mu je bila žena i od koje je bolesti umro, on je kapitalizam filozofski obradio u svojim učenjima.Što se tiče USE i kapitalizma, on će još uvek biti prisutan, mada je jaz između bogatih i siromašnih ljudi koji naseljavaju tu zemlju sve širi i širi se do te mere da će se urušiti jer ne može šaka ljudi da drži kapital i plaća radnu snagu mizerno, što se čini u ovom današnjem liberalnom kapitalizmu. Nego se pitam da li je i u Srbiji ista situacija, to mi onako nije baš jasno. E liberali, liberali došli ste nas glave, je... vas kapitalizam.
Preporuke:
13
14
10
subota, 05 maj 2018 10:51
Đole
Fridrih Nice, cuveni nemacki filozof i sociolig doslovno je poredjao sisteme na ovaj nacin:-
1.Feudalizam - veleposednik za koga radi veliki broj robova (radnika)za neku crkvaicu,najcesce hranu,ako se smiluje.
2.Kapitalizam - Direktni naslednik feudalizma s tim sto za veleposednika ljudi rade za platu , koja sve vise ide ka tome da bude dovoljna samo za ishranu.
3. Socijalizam - period u kom ce veleposednik vremenom shvatiti da je zbog sve vise izgladnelih u opasnosti i poceti da deli socijalne benefite i olaksa zivot radnicima.
4. Komunizam - kao najsavrseniji odnos i kulminacija ljudskog,vekovima dugog ,usavrsavanja uma,normi ponasanja,tolerancije i medjusobnog razumevanja na prirodan nacin,onako kako su svaka zivotinjska vrsta medjusobno organizovane,poput pcelinjih zajednica ili copora lavova,gde postoje medjusobne nesuglasice ali se nikad ne zavrsava borbom do smrti izmedju iste vrste i svako zna svoj posao i niko bez nikog ne moze.
Preporuke:
11
9
11
subota, 05 maj 2018 10:52
Đole
2 . Covecanstvo je najmladja vrsta na planeti pa i ne cudi sto jos nismo dostigli taj nivo razumevanja i shvatanja na prirodan nacin.Ali to mora biti prirodan komunizam a za to nam treba kao vrsti jos vremena. Dakle ne vestacki komunizam ,moraju ljudi shvatiti sami,svako po na osob kako se treba ponasati a ne neko da namece stavove. Svaka drzava koja preskace ovaj redosled sistema od feudalizma do komunizma dodje u situaciju da se vrati na predhodni da komletira "level" i stekne nove skill poene.Pogledajte istoriju uredjenja svake drzave.
Preporuke:
7
5
12
subota, 05 maj 2018 10:54
D.Popović
Nesto najblize komunizmu postojalo je u Libiji pre okupacije: besplatno skolovanje i u zemlji i inostranstvu, garantovana stipendija za sudiranje u inostranstvu i plata za studiranje u zemlji, besplatna zdravstvena zastita, besplatni prvi stan/kuca, prvi automobil, struja, gas i voda, obavezan i obezbedjen posao u struci nakon skolovanja, jeftino gorivo i hrana, nisu placali porez, beskamatno kreditiranje a za teske, slabije placene fizicke poslove angazovali su fukaru iz inostranstva. Svi su bili zaposleni, svi su bili dobro placeni, svima je sve bilo dostupno a drzava nije bila nikome zaduzena. Kod nje su se zaduzivali Francuska i SAD kada je doslo vreme vracanja duga, upali su u Libiju, okupirali je, sproveli genocid i pljacku.
Preporuke:
20
6
13
subota, 05 maj 2018 10:55
Ceca
Nije problem u teorijama nego praksi. Nisu čovečanstvu zlo doneli teoretičari, filozofi i ekonomisti. Nego mangupi među nama. Lični interesi za čije ostvarenje su bezobzirno zloupotrebljavane teorije, učenja, škole mišljenja. Ideologije i religije su samo plašt za alavost. Ljudska pohlepa i otuđenje od sebe i drugog čoveka su oduvek bili prava pretnja zdravom razumu.
Preporuke:
10
2
14
subota, 05 maj 2018 10:57
Raskrinkao liberalni kapitalizam!
Ali, ništa to ne vredi.
Velike satanske sile su uvek jače.
I od njega i od svih nas.
Preporuke:
10
8
15
subota, 05 maj 2018 11:07
gandra
@ilic.... hvala na informacijama - mada mi nisi rekao nista novo - inace je marks bio vanredno duhovit covek - treba citati "svetu porodicu" i "nemacku ideologiju" gde razvaljuje izvesnog bruna bauera - nekog tad aktuelnog filosofa - takva vrhunska sprdnja se retko srece - ja sam se valjao od smeha onomad davno kad sam to citao
Preporuke:
8
3
16
subota, 05 maj 2018 11:36
Mare
Nikada nije bila ista plata svima u komunizmu, već je postojao koeficijent koji zavisi od obrazovanja i minulog rada. Redovi su počeli sa tranzicijom u kapitalizam, koja je praćena enormnim kriminalom i korupcijom uz urušavanje pravnog sistema. Samoupravljanje je jedini model koji svima daje motiv za bolji i produktivniji rad, sve ostalo je zasnovano na konfliktu i neizbježnom sukobu. Isključivim rastom profita na štetu svih ostalih činilaca, kapitalizam dolazi do svog kraja razvoja, koji moraju pratiti lomovi koji će odrediti budućnost.
Preporuke:
12
4
17
subota, 05 maj 2018 11:39
Aca
Izvinjavam se, šta su "brendovi" i "benefiti"? Tražio sam u rečniku Matice srpske, ali nema ni jedne od te dve reči. Pa ako biste bili dobri da pojasnite, bio bih zahvalan. Posmatrate stvari crno - belo. Kapitalizam pokreće pohlepa,a ne želja za samoostvarivanjem. Može biti dobar i koristan,ali samo kada ima jaku državu koja će ga zauzdavati, nešto kao u mrskoj Rusiji. Socijalizam je, pored svojih nesumnjivih prednosti nad kapitalizmom, propao jer je bio suviše rigidan i njegovi nosioci nesposobni da sagledaju realnost, a današnji kapitalizam džinovskim koracima kreće u tom pravcu. Onog trenutka kada su vlade širom sveta rešile da spasavaju banke na račun poreskih obveznika, zakucan je poslednji ekser u kovčeg neoliberalnog kapitalizma.I na kraju, čistačica i neurohirurg nisu baš toliko različiti. Oboma je neophodno tri obroka dnevno, nešto odeće,životnog prostora,higijene i malo zabave. Ali da bi kapitalistički neurohirurg kupio jahtu, čistačica će morati da jede manje. U tome je razlika.
Preporuke:
9
6
18
subota, 05 maj 2018 11:41
Darko
Marksistička ideologija nije nastala iz razloga što se smatralo da je kapitalizam ekonomski neefikasan već iz razloga surove eksploatacije rada. Marksistički ideolozi su verovali ako se ukine privatno vlasništvo da će se ukinuti i eksploatacija. To je naravno bila utopija jer eksploatacija čoveka od strane čoveka nije se mogla izbeći u socijalizmu gde je isto tako stvoren sloj privilegovanih i sloj eksploatisanih.Marksisti su verovali da će se revolucija prvo dogoditi u četri najrazvijenije zemlje, a onda u ostalom svetu. To se nije dogodilo, a sasvim je očekivano da su najrazvijenije zemlje i mogle davati nove tehnologije i nove patente.( Staljin 1931. govori da zaostaju za razvijenim zemljama 50 do 100 godina i da to moraju nadoknaditi za 10 godina)Bile su i teorije da nije moguće graditi socijalizam u jednoj zemlji. Socijalizam pored svih svojih mana ipak je bio daleko uspešniji od društava koja su nastala na njegovim ruševinama .Tranzicija je u više zemalja najgore društvo,katastrofa.
Preporuke:
10
5
19
subota, 05 maj 2018 11:42
Marks je takođe živeo u "komunizmu" izdržavao se nasledstvom celog života
Jedina "država" u kojoj je postignut vrhunac demokratije i komunizma bila je SFRJ.
Radnici su demokratisi i komunistički
- dolazili na posao kad su hteli
- kasnili koliko su hteli
- izlazili tokom radnog vremena da završavaju privatne poslove
- odlazili sa posla kad su hteli
- uzimali bolovanja da obrađuju poljoprivreu
- uzimali bolovanja da kao kvalifikovani majstori rade u toku sezone ili privatno
- radili koliko su hteli "radio ne radio svira ti radio", "niko ne može tako malo da me plati koliko ja mogu malo da radim"
- radnici su bili sretni jer im je svakodnevno vršena lobotomija propagandom te su bili ko insekti bez mozga samo su znali da jedu i spavaju i kliču "komunizmu"
I onda su SAD (taj Vašington sve upropasti) uništili "demokratiju i komunizam" jer su prestali da šalju milijarde dolara koji me izdržavana "nesvrstana komunistička demokratska narodna" SFRJ 1949-1980
Preporuke:
30
26
20
subota, 05 maj 2018 11:43
Plava Zvezda
Terminološka i pojmovna zbrka. Reč može da ima više značenja, pojam samo jedno: zato pojam spada u logiku, a reč u semantiku. U tom metodološkom kontekstu rečeno, nikada nije postojao komunizam. O komunizmu se govorilo kao o budućoj društveno-ekonomskoj formaciji u istoriji ljudskog društva i kulture. Postojala su samo društva sa etatističkim tipom organizacije koja su sebe samorazumevala kao socijalistička. O socijalizmu se govorilo i pisalo kao o prelaznom stupnju od kapitalizma ka budućem društvu. U Marksovoj teoriji kominizam ni kao teorijski pojam nije dovoljno razvijen. O komunizmu Marks je pisao kao o društvenom pokretu, a ne o sistemu. Pokret i sistem su dva različita pojma. Nikada na kugli zemaljskoj nije postojao koministički sistem. Postojale su političke partije koje su sebe nazivale kominističkim. Zato, nije logički opravdano ni korektno porediti kapitalizam i kominizam koji svako shvata na svoj način, i koji nikada u istoriji nije postojao.
Preporuke:
10
7
21
subota, 05 maj 2018 11:45
Milan
"Svedoci smo krize kapitalizma na globalnom nivou, a vladajuća elita pokazuje da nije u stanju da se nosi sa njom i ponudi održivo rešenje. Ogromne ekonomske razlike među različitim delovima sveta ne mogu više da opstaju zahvaljujući mehanizmima društvene kontrole. Vladajuća klasa je izgubila legitimitet i prisustvujemo krahu hegemonije vladajuće klase širom sveta", kaže Vilijam I. Robinson (William I. Robinson), profesor Kalifornijskog univerziteta u Santa Barbari (v. "Politiku", od 14. maja 2012., str. 2). Problem je u tome što se ceo svet zaglavio u blatu neoliberalizma, koji verovatno predstavlja završnu fazu istorijske putanje kapitalizma, ali današnji svet još nije pronašao suštinski novu i ujedno bolju istorijsku alternativu. Potreba za alternativom socijalno regresivnom kapitalizmu u današnjem svetu svakako postoji, ali ne postoje neophodni uslovi i subjekti koji bi je realizovali. Problem je ne samo praktične nego i teorijske prirode.
Preporuke:
5
3
22
subota, 05 maj 2018 11:47
Ajaks
Fenomen trenutka je koncentracija vlasti elite,i kao rezultat nedostatak demokratije u piramidi vlasti.A elita prvo misli o sebi pa onda o drugima.A kao rezultat je nedostatak predstavnika srednje klase u toj istoj piramidi vlasti.A upravo srednja klasa placa sve promasaje elite a o nicemu ne moze odlucivati.I gde je buducnost razvitka "slobodnog"sveta?Pa kao i do sada u nekoj novoj pobuni srednje klase, novoj revoluciji i novoj preraspodeli vlasti.Kada ce se to desiti?Moze i sutra biti pocetak te pobune..cim berze pocnu drasticno padati a to ce biti znak da oni koji kontrolisu berze i cene nad njom vise kontrole nemaju.Balon se puni a kad ce puci...cucemo.Do sada je elita mogla opstati manipulacijim strim medijima.PR-ima.ali i to ima svoje granice preko kojih je tesko prodati cak i podeljenom folku svoju istinu.Sprega politicke elite i kapitala uz nedostatak kontrole to je svet danas.trend zadnjih 20 godina suzavanja prava srednje klase"slobodnog"sveta je rezultat i to ce puci.
Preporuke:
5
2
23
subota, 05 maj 2018 11:48
Kovačević
Imovinski jaz u kapitalističkim društvima raste iako se on često omalovažava prenaglašavanjem dostignutog životnog standarda u njima. Liberalni ekonomski teoretičari smatraju da imovinski jaz nije ni bitan, to jest da je on sasvim prirodna posledica i osobina uspešnih društava (smatraju da je ekonomska nejednakost u skladu sa jednoznačno shvaćenom sebičnošću ljudske prirode), već da je naprotiv bitan samo opšti rast produktivnosti rada, ekonomska efikasnost i životni standard koji iz svega toga proizlazi. Pojam socijalne pravde liberalni teoretičari ne priznaju kao realan, odnosno smatraju da je on izmišljen, nestvaran i totalitaran, te da su ga izmislili protivnici ljudske slobode. Ukratko: liberalna teorija je sve učinila da ovekoveči kapitalizam kao najbolji sistem i da zauvek spreči revolucionarne društvene promene. Međutim, kapitalistička društva manifestuju inherentni antagonizam i njihovi sistemski problemi nezadrživo izbijaju na socijalnu površinu.
Preporuke:
5
2
24
subota, 05 maj 2018 11:52
Ćirić
Najgore na svetu je kapitalizam samo dize globalno zagrevanje jer samo radimo, stancamo i robujemo laznim vrednostima i potrosnji.Ova kriza je dokaz da pocinje da puca, nemaju gde da zaposle ljude jer napravljen je visak robe trzista su iscrpljena,amerika i eu zive od kredita a fabrike sele u kinu,nafta cini 1/3 svetskog gdp-a,uskoro kad nestane globalna trgovina pada na niske grane, i tu je kraj kapitalizmu i vraca se socijalizam.
Preporuke:
8
4
25
subota, 05 maj 2018 11:53
Vasa
Juce sam gledao na jednom TV kanalu film Natasa. Radnja se odvija uoci petog oktobra, pa sam se prisetio tog vremena. Puno nade, puno ocekivanja a kao rezultat onaj ko je bio nezaposlen onda nezaposlen je i danas, onaj ko je jedva sastavljao kraj s krajem, jedva sastavlja i danas, onaj ko je tada bio pun para ko brod, danas ga ima jos vise, one fabrike koje su bile prazne, danas su zarasle u korov. Koliko nam je bolje? Koliko je bilo bolje logorasu u II sv. ratu kada su ga prebacivali iz jednog logora u drugi ako je u njemu bila bolje okrecena i osvetljena gasna komora?!
Preporuke:
9
3
26
subota, 05 maj 2018 11:54
Francesco
Za ove što misle da se u socijalizmu živelo od kredita: Ukupni spoljni dug Jugoslavije, nakupljen za 45 godina socijalizma je bio 20 milijardi dolara. Od 1990 do 2010 ukupan spoljni dug jugoslovenskih republika je porastao na preko 160 milijardi, od toga veliku većinu predstavljaju Slovenija (55), Hrvatska (60) i Srbija (32). Tadašnja zaduženost je iznosila oko 25-30% BDP Jugoslavije, a sadašnja iznosi oko 80% ukupnog BDP naslednica.
Pa vi vidite kako se u socijalizmu živelo, a kako se živi sad sa četvorostruko više kredita.
Preporuke:
22
9
27
subota, 05 maj 2018 11:56
Pošteni radnik
@Marks je živeo u komunizmu
U pravu si da neke stvari u komunizmu nisu valjale za Srbe poput granica, ali opet ako pogledamo istinu u oči ona će nam reći da Srbija pre Tita nikada nije bila država već bukvalno javni WC. Današnja Somalija je bila pojam za Srbiju pre (a i posle) Tita. Ja sam radeći kao običan kurir dobio stan, a danas moraš da se zadužiš kod zelenaške banke da bi nabavio garsonjeru.
Preporuke:
25
32
28
subota, 05 maj 2018 12:04
Komunizam jedino bez ljudi?
U verovatnom nekakvom tkzv. komunizmu roboti će biti sve i svja. Ako čoveka ne unište superiorni roboti, u što je teško poverovati, znajući mu "dobru, lošu i zlu" narav, čovek će biti beskoristan, nepotrebna postojeća opasnost za gospodare robote. Tako da je moguća jedina a-verzija komunizma bez njegove malenkosti, teoretičara i tvorca svega i svačega, ilače pametnjakovića homo sapiensa! Sve drugo je mašta koja može svašta!
Preporuke:
12
5
29
subota, 05 maj 2018 12:11
Druže Tito!
Skrenuli smo s puta.
Sad nas jaše i Kurta i Murta!
Preporuke:
42
44
30
subota, 05 maj 2018 12:16
Ogorčeni vojvođanski penzioner
Komunizam ili kapitalizam svejedno je. Bolji je onaj sistem u kojem je manje pljačke i korupcije. U Srbiji se objektivno manje kralo za vreme komunizma. To se najbolje vidi na primeru Vojvodine, imali smo 60& veće prosečne plate od Srbije i 40% veće od Beograda, a vidi nas sada. Problem je što nas pljačkaju, ne što imamo kapitalizam.
Preporuke:
5
36
31
subota, 05 maj 2018 12:18
ŽIVEO SLAVNI I MUDRI KARL MARKS!
ZAŽIVEĆE SOCIJALIZAM! ZAŽIVEĆE KOMUNIZAM!
Preporuke:
45
45
32
subota, 05 maj 2018 12:32
Ranđelović
Jao koliko mnogo komentara a nigde Boško i Miki. Ja čitam samo njihove rasprave.
Preporuke:
14
5
33
subota, 05 maj 2018 12:38
Turas
Današnje društveno svetsko stanje , ukazuje da nije marksistička misao prihvaćena(ne samo na zapadu) jer materijalizam je nadvladao Marksovu humanu misao .
Nivo svesti radničke klase kao nosioca jednog društva nije u zadnjem veku unapređivan . Jednostavno je manipulisan od vladajuće klase . Zato smo ovde gde smo .
Danas je nivo svesti građanstva(ne samo na zapadu)na višem nivou nego što odgovara kapitalističkoj vlasti ili vladajućim oligarhijama u tzv.socijalističkim zemljama - otuda demonstracije socijalnog nezadovoljstva i lokalni ratovi . Čovečanstvo se nalazi na prekratnici ,ali surovoj,nije u mogućnosti da bez većih ratova promeni stanje u svetu a da ti isti ne ugroze njegovo postojanje .
Preporuke:
7
4
34
subota, 05 maj 2018 12:43
Rđosav
- Čarls Darvin, Karl Marks , Albert Ainštain - tri stuba savremene naučne misli. Nikakvi revizionizmi ih ne mogu srušiti. Uzalud laiu kere belosvetske, njima troiici ne mogu ništa. Oni su za Večnost...
Preporuke:
12
19
35
subota, 05 maj 2018 12:48
zbog neizvršene lustracije pljačkaši se i danas hvale svojom pljačkom
Ogorčeni vojvođanski penzioner
Komunizam ili kapitalizam svejedno je. Bolji je onaj sistem u kojem je manje pljačke i korupcije. U Srbiji se objektivno manje kralo za vreme komunizma. To se najbolje vidi na primeru Vojvodine, imali smo 60& veće prosečne plate od Srbije i 40% veće od Beograda, a vidi nas sada.
Kako se manje kralo kad ste vi autonomaška fukara glumeli državu u državi i sarađivali sa Brozovim zločincima slovencima, ustašama, turcima, mađarima, bugarima, šiptarima i ne samo glasali protiv Srbije u SFRJ, nego ste pomogli da se Srpski narod opljčka za 140000km2 teritorije.
A ti baljezgaš kako se "manje pljačkalo".
Da li znaš ti degeneriče koliko vredi 140000km2 izgubljene teritorije milion proteranih Srba i desetine hiljada ubijenih Srba žena i dece.
Preporuke:
21
20
36
subota, 05 maj 2018 12:56
jedino ..... uvek pominju "poštenje"
Pošteni radnik
Današnja Somalija je bila pojam za Srbiju pre (a i posle) Tita. Ja sam radeći kao običan kurir dobio stan, a danas moraš da se zadužiš kod zelenaške banke da bi nabavio garsonjeru.
A ti si "pošteno" opljačkao sve svoje kolege koji su uplaćivali 40 godina stambeni doprinos i nisu dobili ni stan ni stambeni kredit.
Takav debilizam može da propagira samo infantilna brozova antisrpska profiterčina kojoj je ispran i kriminalizovan mozak mozak u zajedničkoj pljački sa brozovim janjičarima.
Brozova SFRJ je bila gora od današnje Somalije, jer u tamo nema par miliona debilisanih, infantilnih, degenerisanih i kriminalizovanih bivših "srba" koji su najveći neprijatelj Srpskom narodu.
Dokle god je bila prćija zapada, koji su izdržavali degenerisano i debilizovano stanovništvo da glume "nesvrstane". Čim je prestala potreba za "nesvrstavanjem" nestankom Varšavskog pakta, nestala je "nesvrstana" SFRJ
Preporuke:
22
22
37
subota, 05 maj 2018 13:00
Gazde nam poručuju: Radnici...
... ne treba vama plata.
I onako ćete sve to da propijete i ispišate ispred prve bakalnice.
Preporuke:
11
1
38
subota, 05 maj 2018 13:17
Romej
Dobra prilika da se na današnji dan kada je rođen Karl Marks svi podsete (naročito oni koji i dalje pored svog zla koje je svetu doneo komunizam i dalje veruju u isti) da se podsete odakle je došao taj vražji komunizam, ko je otac te pošasti. Naravno Karl Marks zamisli Nemac a Nemačka nikada niti je bila niti će ikada biti komunistička država, u Nemačkoj se ta pošast nije zapatila niti je imala šansi za tako nešto, a niti je plan stvaralaca te pošasti bio da se u Nemačkoj zapati. Ta ideologija zla je namenjena istočnim državama i narodima naravno, tamo gde Sveto Pravoslavlje od davnina sija svojim Božanskim svetlom dobra, da se istok obezboži, da se istok natera na samoubistvo s tom ideologijom, nažalost u mnogome je uspela ali se nadam da se nikada više ne vrati. Svi koji i dalje verujete ovoj sumanutoj ideologiji zapitajte se kaoo to da vam je otac te ideologije Nemac a vi se toliko "borili" protiv njih.
Preporuke:
10
5
39
subota, 05 maj 2018 13:17
Ogorčeni vojvođanski penzioner
@Zbog neizvršene lustracije
Kako te nije sramota da govoriš da mi imamo veze sa Tuđmanom i proterivanjem Srba?! Pa mi smo primili najviše izbeglica. Jedino ukoliko misliš da su pare koje su otete od nas upotrebljene za finansiranje Miloševićevog rata u Hrvatskoj. Ima ih koji to tvrde. Ja baš i nisam siguran. U svakom slučaju da nije bilo Miloševića i Jogurt revolucije verovatno se ni Tuđman ne bi pojavio na vlasti u Zagrebu, preživela bi Jugoslavija, a Srbi ne bi bili etnički očišćeni iz Krajine. Ne smetaju meni izbeglice, ti ljudi su stradali i normalno je što smo ih primili, meni smeta to što smo opljačkani i što neko u Leskovcu ko je imao 60% manju platu od mene danas ima tek 5% manju penziju od mene. Ne pričam napamet, žena mi je odatle i familija joj i dalje živi dole. Ne smetaju meni ti ljudi i ostali Srbijanci, samo mi smeta što sam opljačkan.
Preporuke:
19
23
40
subota, 05 maj 2018 13:22
Rđosave "rđo" Brozova ne podmeći Darvina i Ajnštajna u "paketu"
Rđosav
- Čarls Darvin, Karl Marks , Albert Ainštain - tri stuba savremene naučne misli. Nikakvi revizionizmi ih ne mogu srušiti. Oni su za Večnost...
"večnost" su za one koji misle da su "nastali" od Broza ili Vučića bez kojih sunce nebi izlazilo i život nebi postojao i da se Sunce okreće oko Vroza...Vučića
Nekada su "brozovi srbi" širom sveta mislili:
- da je zemlja ploča koju nose slonovi pa zato nastaju zemljotresi
- da će moreplovci ako otplove "do kraja sveta" propasti u ambis
- da se Sunce okreće oko zemlje
Brozov "marksistički komunizam" je dokazao da je moguć i obrnuti proces evolucije (obesmišljavaući Darvina), kada se deo degenerisane ljudske vrsta vraća na nivo ispod životinja, jer čak i životinje brane svoju teritoriju i brinu se o svojim mladuncima i ne predaju teritoriju i decu za pljesku ili 5000
Darvin, Marks i Ajnštajn su teoretičari koji su "dokazali svoje teorije" u praksi isto kao i Vučić svoje.
Preporuke:
28
25
41
subota, 05 maj 2018 13:33
Zoran
Komunizam je super, samo ne radi.
Preporuke:
27
26
42
subota, 05 maj 2018 13:33
Lovćenac
Ne podržavam Marksove ideje o revoluciji, ali jedna druga struja nastala od njega je najbolja opcija koju je svijet ikada imao. A to je socijaldemokratija. Sličan joj je bio i samoupravni socijalizam za čije vrijeme je kod nas najbolji standard bio. Tito je i od Srbije u kojoj živim i od Crne Gore iz koje sam porijeklom napravio pristojno mjesto đe se pošteno moglo zaraditi. Poslije je to uništio Milošević sa svojim osvajačkim ratovima koje je pokrenuo, a zatim njega i lažne demokrate iz DOS sa pljačkaškim privatizacijama. Srećom tu je sada Vučić koji vraća vrijeme truda i rada u Srbiju. On i Đukanović su najbolji lideri na Balkanu!
Preporuke:
22
27
43
subota, 05 maj 2018 13:35
"istinomer" Brozovog "puta" ostavljenog "srbima" iz "srbije"
Druže Tito!
Skrenuli smo s puta.
Kako smo skrenuli sa "puta" koji je zacrtan u Drezdenu, AVNOJem i ustavom iz 1974
- slovenci majorizovali Srbe i priznati kao država - ispunjeno
- ustaše proterale i poubijale Srbe i priznati kao država - ispunjeno
- turci-poturice sa ustašama ubijali i proterivali i drže okupirane Srbe u BiH i priznati kao država - ispunjeno
- bugari i šiptari u bjrm majorizovali i proterali Srbe i priznati kao država - ispunjeno
- natogorci majorizovali Srbe i drže okupiranih još 180 hiljada Srba i priznati kao država - ispunjeno
- šiptari ubijali i proterivali Srbe još nisu priznati kao država - delimično ispunjeno
- Brozovi autonomaši rovare sa mađarima i ustašama na otimanju vojvodine - delimično ispunjeno
- rukovodstvo "srbije" Vučić i Dačić
da čuva "bratstvo i jedinstvo kao zenicu oka svog"
nastavljajući da rasprodaje Srpske interese i narod slovencima, ustašama, turcima-poturicama, bugarima, šiptarima, natogorcima, mađarima - ispunjeno
Preporuke:
24
24
44
subota, 05 maj 2018 14:14
@ predstavniku izmišljene "nacije vojvođana"
Ogorčenivojvođanski penzioner
Kako te nije sramota da govoriš da mi imamo veze sa Tuđmanom i proterivanjem Srba?!
Pa mi smo primili najviše izbeglica.
Prvo "vi vojvođani" (186463) niste primili najviše izbeglica nego centralna Srbija i Beograd 342672
Hoćeš "zasluge za izbeglice", ali odbijaš odgovornost što su "vojvođanski komunisti" glasali za Ustav iz 1974 i stvaranje nezavisnih neonacističkih, Tuđmanovih ustaških i islamskih država na teriroriji Srpskog naroda,
što je vojvodina iskoristila za pljačku kroz plate, u inflaciji 80tih i stalnim povećanjima cena naftinih derivata tokom 80tih rafinerijama i naftovodom koji su platili svi Srbi .
Da nije bilo vojvodine i autonomaške fukare, slovenci, ustaše, turci, šiptari nebi imali većinu u SKJ i nikada nebi došlo ni do ustava 1974 niti do raspada SFRJ na ovakav način
Komentarišeš kao komunistička profiterčina koju je briga za sve Srbe i teritorije, samo bi hteo i dalje da uživa plodove izdaje i pljačke.
Preporuke:
23
20
45
subota, 05 maj 2018 14:15
frlj
Ko ga baš toliko ljubi, nek` mu zapali sveću, neće škoditi...
Preporuke:
12
12
46
subota, 05 maj 2018 14:21
što broz degeneriše do kraja veka niko ne ispravi
Lovćenac
Sličan joj je bio i samoupravni socijalizam za čije vrijeme je kod nas najbolji standard bio. Tito je i od Srbije u kojoj živim i od Crne Gore iz koje sam porijeklom napravio pristojno mjesto đe se pošteno moglo zaraditi.
Jeste bilo "pristojno mesto" za sve one koji su sišli sa Lovćena u "plemenskim zajednicama" i poubijali Srbe po Beogradu i Srbiji i "ujahivali sa belim konjima" zajedno sa Brozovim zločincima.
Ako ti je Broz napravio od najcrnjegore "pristojnom mesto" jer vas je Srbija izdržavala sve vreme, što si došo u Srbiju i nisi ostao na Lovćenu.
Preporuke:
22
20
47
subota, 05 maj 2018 14:46
Miki
Slava komuni, braćo.
Preporuke:
37
35
48
subota, 05 maj 2018 14:53
Lovćenac
@Nepotpisani
Ja sam rođen u Srbiju, a porijeklom sam iz Crne Gore. Srbe smatram bratskim narodom. Hvala Srbiji za svu pomoć nakon zemljotresa koju je pružila Crnoj Gori, isto kao što je u vrijeme Turaka Lovćen bio jedini bastion slobode među južnim Slovenima pa su Srbi sa nadom upirali pogled ka Cetinju. Meni je dobro u Srbiju, podržavam Vučića jer se obračunava sa nacionalizmom i jer se bavi konkretnim stvarima. Poboljšava standard građana, moj otac ima platu 700 eura što je dovoljno za pristojan život. Radi u državnom preduzeću u Novom Sadu. A ja studiram u Beogradu.
Preporuke:
5
46
49
subota, 05 maj 2018 15:16
/
Pa ako je nekom u srbiji (pojedinacno mora biti i takvih) dobro,ne znaci da svi ostali treba da prihvate opste bolesno stanje (socijaldemokratija je po meni neko resenje,ali je problem sto ona olako izdaje i prelazi u tabor 'burzoazije'-nije ni Djukanovic neki socijalista,demokrata,a tek AV).
Sto se tice borbe protiv nacionalizma,to AV-ea drzi iznad vodice,a on i Bog znaju samo koliko muke i napora je potrebno.U Srbiji Vucica mrzimo iz najrazlicitijih mogucih razloga,a ne slazemo se ni u cemu-stoga je vrlo zanimljivo,iako u biti politika nikome dobro nije donela.
Dostojevski je bio tema u raspravi Djilas-Staljin (knjiga 'Razgovori sa Staljinom') i zanimljivo je da za oboje je on veliki pisac,ali da kao reakcionar,pravoslavni fundamentalist ne sme biti stampan.Po Staljinovim citatima 'mladi bi nas vrlo brzo srusili,ako bi dopustili izdavanje,ali je bez sumnje veliki pisac'-Djilas se slozio i rekao da mu je u mladosti bio uzor.
Ideologija ne moze da pobedi emocije
Preporuke:
5
30
50
subota, 05 maj 2018 15:28
Aca
Standard u socijalizmu zaslužuje jaku i stabilnu četvorku. Standard pod Slobom dvojčicu, dok današnji standard ne zaslužuje ni 1-.
Da se ne zavaravamo - pod Slobom nas niko nije kreditirao, niko nije debelo pomagao ili "pomagao". Bili smo pod sankcijama, bacali su na nas bombe, ali je moglo da se nekako preživi. Kod ovih današnjih - život više liči na život u robovlasništvu gde nekima smrt dođe kao izbavljenje.
Preporuke:
11
6
51
subota, 05 maj 2018 15:33
Zoki
Istrazivanje kojekakvih stranih agencija pod kontrolom krupnog kapitala treba za nas da bude merodavno hahah...Sram da bude te Srpske radnike koji ne vole da budu eksploatisani 10 sati dnevno za 200,300 evra a vole osmocasovno radno vreme,godisnji odmor od mesec dana,pravednu raspodelu kapitala,besplatno lecenje,skolovanje to jest Socijalizam pod vodjstvom Komunisticke partije kao avangarde radnicke klase.Jer da podsetim socijalizam je samo pravi socijalizam ako su Komunisti na vlasti i tada je socijalizam prelazni period ka Komunizmu.To sto bi neka socijalisticka partija dosla na vlast nista ne znaci.U pola Evropskih zemalja bile su te kvazi socijalisticke partije pa se natavilo sa kapitalizmom.To je lazna levica pod kontrolom krupnog kapitala.Takozvana gradjanska levica koja nema bas monogo zajednickog sa Komunistima.
Preporuke:
7
3
52
subota, 05 maj 2018 15:35
Dabar
Stvarno ne mogu da poverujem da ljudi i dalje pamte ona vremena, imali su redovne plate, osmocasovno radno vreme, godisnji odmor, bolovanje, prosto mi je neshvatljivo sta ih to tera da se uz osmeh secaju jednog normalnog zivota. Pa zar nije zelja svakog radno sposobnog coveka da rmbaci za koricu hleba i da bogate cini jos bogatijim.... I manite se korupcije u socijalizmu, dok se nisu pojavile slobode, demokratija i vrednosti zapadne civilizacije u ovoj zemlji je bilo vise morala nego u svim ostali zemljama zajedno, a moze da prica ko sta hoce ali vecina zna kako je zivela i kako prezivljava sada!
Preporuke:
6
4
53
subota, 05 maj 2018 15:37
Alex
Sve bi bilo bolje kada ljudi ne bi samo kukali, a nista ne rade da sebe usavrse. Kod nas radnik znanje steceno u skoli ili na pocetku radnog odnos vise ne pokusava da unapredi. Cinjenica je da nam je i skolstvo lose, ali nasa deca od svojih roditelja uce da cim zavrse neku skolu oni odmah treba da primaju veliku platu. Moramo da shvatimo da se velike zarade isplacuju onima koji veliku zaradu donose i poslodavcu. Ali ne mi subjektivno da sebe ubedjujemo kako smo najbolji i najpametniji.
Meni je zarada i usavrsavanje na prvom mestu iza porodice. Zato koristim puno vremena da bih se dodatno obrazovao, a to se uvek i te kako reflektuje na moja primanja. I kad kazem obrazovanje, ne mislim na formalno, vec na stvarno koje se sakuplja u praksi, uceci stvari koje ne pominju u skoli...
Preporuke:
4
3
54
subota, 05 maj 2018 15:46
niko nije bolje opisao crongorijanske "spasitelje"
Lovćenac
Ja sam rođen u Srbiju, a porijeklom sam iz Crne Gore. Srbe smatram bratskim narodom. Hvala Srbiji za svu pomoć nakon zemljotresa koju je pružila Crnoj Gori, isto kao što je u vrijeme Turaka Lovćen bio jedini bastion slobode među južnim Slovenima pa su Srbi sa nadom upirali pogled ka Cetinju. Meni je dobro u Srbiju, podržavam Vučića jer se obračunava sa nacionalizmom i jer se bavi konkretnim stvarima. Poboljšava standard građana, moj otac ima platu 700 eura što je dovoljno za pristojan život. Radi u državnom preduzeću u Novom Sadu. A ja studiram u Beogradu.
A kome je trebo onaj kamen na Lovćenu i Cetinju da osvaja gde žive samo koze i "likovi" iz filmova Živka Nikolića.
Ti kao crnogorijanac podržavaš Vučića koji uništava Srbe?
Koji ti "fakultet studiraš" kad po "komentaru" što si napisao nemaš koeficijenat inteligencije da razumeš semafor za pešake.
Preporuke:
12
4
55
subota, 05 maj 2018 16:10
Onako usput
Karl Marks je svojim delima dobro opisao društvene i ekonomske odnose u kapitalizmu. Time je odredio smernice za potrebne promene na bolje. Glavna promena je trebala da bude u raspodeli dohotka. U vreme u koje je živeo on i njegov saradnik Fridrih Engels je to bilo malo moguće. Sa razvojem proizvodnih snaga ova mogućnost se povećavala. Tome je doprinelo i brzo napredovanje tehnike i tehnologije. Kada proizvodne snage postanu dovoljno velike uz pomoć novih tehničko-tehnoloških izuma, biće moguća i pravednija raspodela dohotka. Države će moći da se više posvete standardu svojh gradjana. Neke takve pojave već imamo u razvijenim zemljama Skandinavije. Ove promene u materijalnom će pratiti i promene u društvenoj i individualnoj svesti. Postaviće se više norme ponašanja. I, na kraju će možda doći vreme kada će svaki čovek u društvu imati neotudjivo pravo na rad. To pravo će biti uskraćivano samo kažnjavanjem - neradom. Ta kazna, sada neshvatljiva, biće efikasnija od drugih, sadašnjih kazni.
Preporuke:
10
10
56
subota, 05 maj 2018 16:43
Istina
Marks i Engels su Srbe ubrajali u male, zakržljale, "nužno kontrarevolucionarne" narode, bez istorije i istorijske svesti, čija je jedina istorijska misija da nestanu u oluji svetske revolucije, koju su njih dvojica propovedali.Evropske narode delili su na velike, kulturne narode, nosioce istorijskog, civilizacijskog i privrednog napretka i, navodno, revolucionarnog duha gde su spadali svi keltsko-romansko-germanski narodi zapadne Evrope (Englezi, Francuzi, Nemci...), a od Slovena jedino Poljaci i manje-više varvarske otpatke naroda, a "to su Geli u Škotskoj, Bretonci u Francuskoj, Baski u Španiji, Rumuni i Grci, zatim svi Južni Sloveni", kojima će Marks i Engels pridodati i Čehe i Slovake. Kneza Mihaila Marks i Engels prezrivo su nazivali "običnom ruskom kreaturom", a knjaz Miloš za njih je bio "stari štićenik austrijskih reakcionara". Karl, koji u "Njujork dejli tribjunu 1853.godine napada lorda Malmzberija da odvaja Crnu Goru od Osmanskog carstva kome je po njemu uvek pripadala!
Preporuke:
13
10
57
subota, 05 maj 2018 17:05
Istina
Engels je vest o neuspehu srpske vojske u ratu 1876-77 dočekao sa oduševljenjem!Pisao je:" Srpska oslobodilačka vojska mora da živi na svoj vlastiti račun i posle razmetljive ofanzive, ma da nigde nije bila ozbiljno tučena, mora natrag u svoju hajdučku jazbinu!" Srbi su im bili krivi zboge težnji da se oslobode svojih "legitimnih gospodara" Turaka i u tim težnjama su videli otvaranje puta za rusku invaziju Zapada(I danas vidimo kako zapadni faktor podržava islamiste protiv Srba)!Karl Marks je u nekoliko navrata, preko Tribjuna, upozoravao svet na opasnost:
‘’… Srbija preplavljena ruskim agentima koji pletu intrige – posećuju razna mesta i dolaze u vezu sa licima za koja se zna da su bila privržena prognanoj porodici Obrenovića. Jednima govore o mladome knezu Mihailu, drugima o njegovom starom ocu Milošu, čas im ulivaju nadu da će uz pomoć Rusije proširiti granice Srbije, stvoriti novu kraljevinu Iliriju, koja će ujediniti sve one koji govore srpski! Marks je rusku diplomatiju zvao bandom!
Preporuke:
13
9
58
subota, 05 maj 2018 17:21
@ Istina
U inat Marksu, pokažimo i sada da nije bio u pravu po pitanju procene Srba i da ponekad i te kako možemo da budemo revolucionaran narod. Zgromimo kapitalizam - stvorimo socijalizam!
Preporuke:
22
11
59
subota, 05 maj 2018 17:41
@ Istina
Ne bi se moglo reći da su Marks i Engels gledali na balkanske zemlje i narode sa omlovažavanjem. Za Marksa je ostalo zapisano, da je on povodom oslobodilačkih ratova u njegovom vremenu, balkanskih naroda, govorio da ovaj region treba da pripada njegovim narodima i da velike sile treba da prestanu da se u njega mešaju. Za Engelsa je zapisano da je on, malo pod uticajem britanske doktrine, govorio da su južnoevropski narodi nedovoljno sposobni da sami imaju svoje države. I da zato velike evropske sile treba da se u to mešaju i odlučuju.
Preporuke:
12
12
60
subota, 05 maj 2018 18:11
Hiperion
Komentatori nikako da shvate da je Marks dao kritiku klasične političke ekonomije i da nije bio ekonomista/!?/ već doktor filozofije, odnosno, završio je prava. To, sudeći po komentarima, niko ne razume!
Preporuke:
9
8
61
subota, 05 maj 2018 18:25
Onako usput (2)
Mada, sve navedeno u mom prvom komentaru liči na utopiju, treba verovati da će takvo vreme i doći. Sa porastom i jačanjem proizvodnih snaga i primenom naučno-tehničkih dostignuću, čovek će se sve više oslobadjati prinude na rad. Rad će postajati zadovoljstvo. Time će svako iskazivati svoje sposobnosti u nekoj oblasti. Samim bogaćenjem društva, biće moguće zadovoljavati potrebe pojedinaca. I, kako su govorili klasici Marksizma, Društvo će na svojim zastavama napisati: Svako prema svojim sposobnostima - Svakome prema njegovim potrebama!
Preporuke:
10
5
62
subota, 05 maj 2018 18:47
Mladen
Danas, dvesta godina posle rođenja Karla Marksa, njegovo učenje je na smetlištu istorije. Tu mu je i mesto, kao totalitarnoj ideji protivnoj ljudskoj slobodi.
Preporuke:
14
17
63
subota, 05 maj 2018 18:50
Istina
Mraks i Engels su bili rusofobi i stravstveni borci protiv panslavizma!Tokom rata Srbije protiv Osmanlija 1876-77 bili su kivni na "glupe engleske novine" što uopšte poklanjaju pažnju ratnim strahotama kojima su Srbi izloženi. Engles kaže:" Srećom, i Srbi će dobiti batina..." Izvesni katolički monsinjor Duhinski, profesor u Parizu, tvrdio je Rusi nisu Sloveni,već Mongoli i Finci! Tvrdio je da su Moskovljani zloupotrebili ime Rusija,da nisi indoevropski narod i da ih treba proterati preko Dnjepra!Marks o ovom stavovima kaže sledeće: "Želeo bih da je Duhinski u pravu i da ovo mišljenje bude vladajuće među Slovenima". Ferdinanda Lasala, osnivača Opšte nemačke radničke asocijacije , Marks je napao zbog njegovog jevrejskog porijekla!Čak je i njegovog zeta Paula Lafarža,čija je majka bila kubanska kreolka, u pismu svojoj kćerki uvredio i nazvao potomkom gorile!
Preporuke:
9
7
64
subota, 05 maj 2018 19:12
sizif
Šta god ko mislio o marksizmu. Da li će ovde zavladati komunizam ili ne pitanje je koliko je uopšte zavisilo od Srba. S druge strane, Hrvat Broz i Crnogorac Milošević, Avnoj i Karađorđevo bi bili potpuno nezamislivi da su Srbi bili koliko-toliko zrela nacija.
Ko je i šta dotad učio srpsku decu generacijama. A danas? Ako ste u Beogradu, prošetajte do Rektorata.
Preporuke:
5
22
65
subota, 05 maj 2018 19:36
Zvonimir Bgd
Priče o kapitalizmu kao superiornom društvenom uređenju nalaze podršku kod površnih ili morala lišenih ljudi.
Kapitalizam je novovekovna pojava tehnološke revolucije s jedne i buržoaske s druge strane u 18.veku. Doneo je izvesne prednosti običnim ljudima, seljacima i nastajućoj radničkoj klasi u odnosu na njihovu potlačenost od vlastele u feudalizmu. Međutim, pokazalo se da je sam sistem akumulacije kapitala i eksploatacije pauperizovanog naroda duboko nepravedan. Proizveo je lančane krize ekonomskog i političkog sistema koje su dovodile i dovode do brojnih ratova. Ovi ratovi bili su i ostali izvor dodatnih sredstava radi materijalne kompenzacije neuspešnog sistema koji ne može opstati bez pljačke. Otud osvajački ratovi i kolonizacije 19. i 20.veka. Otud i propagandne floskule o "demokratiji" i "ljudskim pravima" kojima pravdaju varvarska pustošenja po svetu radi pljačke resursa, nafte, rudnih i drugih bogatstava.
Parafraziraću Lenjina: Globalizam kao najviši stadijum imperijalizma!
Preporuke:
22
9
66
subota, 05 maj 2018 20:01
Istina
Vidim po broju minusa da su se crveni aktivirali!Ne znam samo šta im smeta što citiram izjave njihovog voljenog ideologa!I posle se čudimo otkud u našoj zemlji toliko autošovinista! Nekada su se kleli u crvenu zvezdu, srp i čekić i govorili o bratstvu i jedinstvu kao i ujedinjenju proletera svih zemalja!Danas se kunu u žutu zvezdu, neko novo bratstvo i jedinstvo zapadnog Balkana (ma šta taj geografski besmislen pojam značio)i nove komesare, ovog puta iz Brisela!Isto kao i tada opet su na udaru, sloboda mišljenja,nacija i vera!Fasade se menjaju (kao i boje zvezdica)ali suština ostaje ista!Borba za prava radnika je jedno,ali ideologija koja to pokušava da zloupotrebi zarad osvajanja vlasti i stvaranja neke nove "crvene buržoazije" nešto sasvim drugo!Uostalom oni plaćenici iz Marksa 21 (verovatno ih toliko i ima na filozofskom) se zalažu za nezavisnost Kosova!Ako je Marksova kritika kapitalizma imala dobrih zaključaka,ne znači da je njegova ideja o organizovanju društva dobra!
Preporuke:
11
10
67
subota, 05 maj 2018 20:09
@ Hiperion
Pa šta, i ako nije bio ekonomista, napisao je delo KAPITAL koje čitaju svi ekonomisti, neki otvoreno a neki tajno. A poredjenja radi, naš predsednik Vučić nije ekonomista, a ipak dobro poznaje i tu struku. Možda zato ekonomisti u Vladi ne mogu dugo da ostanu pored njega, jer se osećaju inferiorno.
Preporuke:
7
11
68
subota, 05 maj 2018 21:23
Marks
Filozof-heroj
Preporuke:
13
14
69
nedelja, 06 maj 2018 00:28
e jeste se kralo 90tih prvo 10 godina "radnog staža" a onda "patriotski" desetine i stotine hiljada evra vrednosti stanova. Slobo care da nebi tebe nebi postali izdajnički kriminalci
Aca
Da se ne zavaravamo - pod Slobom nas niko nije kreditirao, niko nije debelo pomagao ili "pomagao". Bili smo pod sankcijama, bacali su na nas bombe, ali je moglo da se nekako preživi. Kod ovih današnjih - život više liči na život u robovlasništvu
- devize koje su opljakane od gastarbajtera 1993, treba da vraćamo iz budžeta svake godine još 20 godina
- Rusija nam je davala gas za džabe da ne pocrkamo od zime
- prevarom sa inflacijom režim se "samofinansirao" pljačkom građana za devize
- prevarom sa piramidalnim bankama režim se "samofinsirao" pljačkom građana za devize
- pljačka građana za devize pri otkupu stanova nije uspela jer je inflacija omogućila da ustvari građani opljačkaju društveni fond stanova za 300 milijardi dolara
Kod slobe si imao platu jedniu marku ako si je potrošio sledeći sat vremene, danima se čekalo u redovima za hranu i benzin, nastala je opšta kriminalizacija čiju su potomci ovi "današnji"
Kod sloba se ležalo 10 godina za "penzijski staž"
Preporuke:
4
4
70
nedelja, 06 maj 2018 06:32
Heidegger
Sve kad zbrojiš ni gram pameti i znanja.
Preporuke:
5
4
71
nedelja, 06 maj 2018 09:10
ono što je zajedničko za "socijalizam" i "današnjicu" je da vlast laže i krade a infantilni veruju, jer nisu bili svedoci da su Srbi bili građani drugog reda u odnosu na Brozove janjičare i profitere
Francesco
Ukupni spoljni dug za 45 godina je bio 20 milijardi dolara. Od 1990 do 2010 Srbija (32).
Pa vi vidite kako se u socijalizmu živelo, a kako se živi sad sa četvorostruko više kredita.
Tito-Vučić je izgradio "sve"?
Takvi su i tvoji "podatci". Pre rata Kraljevina Jugoslavija je imala 83 tone zlata, a Brozova banda je nasledila 50. 1945, i samo iz Bora iskopala nekoliko stotina tona zlata i srebra, koji su opljačkani iz Srbije i prodate za "socijalizam".
50tih se jela zob
60tih su proterani nezaposleni u instranstvo
70tih je počelo partijsko zapošljavanje Brozove fukare da glasa protiv Srba i slavi Broza
80tih je uništeno što je izgrađeno kreditima i donacijama SAD nestašice benzina, restrikcije struje, inflacija, devalvacija
9o...
A opet 2008 smo imali 23% učešće javnog duga u BDP
pre Dačića, Vučića i Brozove pljačkaške fukare iz "socijalizma" i krađom i lažima
Brozova fukara je živela bolje od naroda u "socijalizmu" kao i sada
Preporuke:
6
4
72
nedelja, 06 maj 2018 09:25
Pošteni radnik
Ljudi, ja mogu da razumem da se Poljaci, Česi ili Rumuni žale na komunizam jer su oni bili zaostali u to vreme, ali mi zaista neće biti jasni Srbi koji to čine jer ne postoji period većeg životnog standarda. Jel vi shvatate u kakvo vreme mi danas živimo? Pa danas je stan postao luksuz! A godišnji odmor nešto što može priušti samo šaka bogatih. A ja sam u vreme komunizma svake godine išao na letovanje i zimovanje. Mogao sam to da priuštim iako sam bio kurir.
Preporuke:
6
7
73
nedelja, 06 maj 2018 14:05
@ Pošteni radnik
Ti si ne samo pošten radnik, već i pošten čovek. A velika većina komentatora pojma nemaju kakve su velike zamisli bile u glavama Marksa i Engelsa. Oni su videli da je glavni problem u pljačkanju radne snage od strane vlasnika kapitala. I predvideli su kao nužnost promene u sistemu raspodele prihoda. A takve promene mogu da nastanu samo revolucijom. Da se stvori država koja će nametnuti pravednu raspodelu plodova rada. I oduzeti od poslodavaca ekstra profite. Prva zemlja socijalizma, SSSR je počela da radi po tim zamislima. Ali je naišla na velike prepreke. Neki boljševički prvaci kao Lav Trocki su predlagali da se revolucija proširi po drugim zemljama Evrope i širom sveta. Ali je ubrzo morao da emigrira iz Sovjetskog Saveza. I tamo su ga našli i ubili krampom po glavi. Kapitalizam se čvrsto brani. Ali neće zadugo, radnici će preuzeti vlast i početi da sprovode ideje Karla Marksa i Fridriha Engelsa. SFRJ je dosta toga isprobala u praksi. Kapitalizam nas je zaustavio sa visokim kamatama.
Preporuke:
5
1
74
nedelja, 06 maj 2018 14:50
@ Zvonimir Bgd
"Priče o kapitalizmu kao superiornom društvenom uređenju nalaze podršku kod površnih ili morala lišenih ljudi."
Jeste Zvonimire, ali takvi ljudi se najčešće nalaze na čelu država. Sećaš se kako je naš vođa govorio pre nekoliko godina: - Neki ovde bi želeli da nas vrate u samoupravni komunizam! A on je završio fakultet na kome se izučavao i Marksizam i još dosta toga. Izgleda da su malo naučili. Ili su, "zaslepljeni svetlima kapitalizma" po zapadnoj Evropi i Americi, doživeli amneziju naučenog u školama. Nažalost, kako rekoše neki posetioci iz BBC-ja pre tridesetak godina, koji su istraživali Samoupravljanje u Jugoslaviji, razočarani deformacijama u tom sistemu: - Marks je već odavno mrtav! Ostaje nam da se nadamo da su njegove ideje još u životu. Samo su privremeno uspavane, (u hibernaciji).
Ako ste se javili tek da bi svrhom omalovažavanja K.M. ispričali anegdotu onda to samo potvrđuje ono što ste mu pripisali da je izjavio o Slovenima. Ono što je ne on već Engels napisao moglo bi, međutim, savršeno prikladno odgovarati aktuelnom stanju odnosa na prostoru nekadašnje SFRJ. Niste se upustili u nešto smisleniju analizu Marksovog opusa jer za to verovatno nemate municije. Te tako još jednom dokazujete koliko ste manjkavi što bi, eventualno, samo potvrđivalo napred izneseno od strane Fridriha Engelsa. Naopako bilo, jer to je napisano u sasvim drugom kontekstu a što vi koristite po već oprobanom balkanskom receptu. No, niste vi u pitanju već "ovdašnji mindset" neprilagošen savremenom dobu. Bolje je reći da pripadate vrsti "unfit" ljudi.
Karl Marks je potekao iz vrlo bogate porodice industrijalaca i imao je retku priliku da posmatra i proucava jedan sistem iznutra. Iskustvo iz prve ruke o svim pozitivnim i negativnim stranama - neprocenjivo.
On je napisao kritiku kapitala i kapitalizma, a nije osnovao komunizam.
I na kraju najvaznije - smisao komunizma nije bila da svi budu bogati - to nije realno ni moguce - vec da svi imaju manje vise jednako i da raspodela bude pravednija, bazirana na radu.
I taj, kao i svaki drugi, propao je zbog ljudi ne zbog sustine samog sistema.
Budimo fer - velikoj vecini ne odgovara da imamo priblizno isto.
Pa u cemu bi bio fazon da po Beogradu 75% ljudi seta isti telefon (Apple recimo) :).
1.Feudalizam - veleposednik za koga radi veliki broj robova (radnika)za neku crkvaicu,najcesce hranu,ako se smiluje.
2.Kapitalizam - Direktni naslednik feudalizma s tim sto za veleposednika ljudi rade za platu , koja sve vise ide ka tome da bude dovoljna samo za ishranu.
3. Socijalizam - period u kom ce veleposednik vremenom shvatiti da je zbog sve vise izgladnelih u opasnosti i poceti da deli socijalne benefite i olaksa zivot radnicima.
4. Komunizam - kao najsavrseniji odnos i kulminacija ljudskog,vekovima dugog ,usavrsavanja uma,normi ponasanja,tolerancije i medjusobnog razumevanja na prirodan nacin,onako kako su svaka zivotinjska vrsta medjusobno organizovane,poput pcelinjih zajednica ili copora lavova,gde postoje medjusobne nesuglasice ali se nikad ne zavrsava borbom do smrti izmedju iste vrste i svako zna svoj posao i niko bez nikog ne moze.
Velike satanske sile su uvek jače.
I od njega i od svih nas.
Radnici su demokratisi i komunistički
- dolazili na posao kad su hteli
- kasnili koliko su hteli
- izlazili tokom radnog vremena da završavaju privatne poslove
- odlazili sa posla kad su hteli
- uzimali bolovanja da obrađuju poljoprivreu
- uzimali bolovanja da kao kvalifikovani majstori rade u toku sezone ili privatno
- radili koliko su hteli "radio ne radio svira ti radio", "niko ne može tako malo da me plati koliko ja mogu malo da radim"
- radnici su bili sretni jer im je svakodnevno vršena lobotomija propagandom te su bili ko insekti bez mozga samo su znali da jedu i spavaju i kliču "komunizmu"
I onda su SAD (taj Vašington sve upropasti) uništili "demokratiju i komunizam" jer su prestali da šalju milijarde dolara koji me izdržavana "nesvrstana komunistička demokratska narodna" SFRJ 1949-1980
Pa vi vidite kako se u socijalizmu živelo, a kako se živi sad sa četvorostruko više kredita.
U pravu si da neke stvari u komunizmu nisu valjale za Srbe poput granica, ali opet ako pogledamo istinu u oči ona će nam reći da Srbija pre Tita nikada nije bila država već bukvalno javni WC. Današnja Somalija je bila pojam za Srbiju pre (a i posle) Tita. Ja sam radeći kao običan kurir dobio stan, a danas moraš da se zadužiš kod zelenaške banke da bi nabavio garsonjeru.
Sad nas jaše i Kurta i Murta!
Nivo svesti radničke klase kao nosioca jednog društva nije u zadnjem veku unapređivan . Jednostavno je manipulisan od vladajuće klase . Zato smo ovde gde smo .
Danas je nivo svesti građanstva(ne samo na zapadu)na višem nivou nego što odgovara kapitalističkoj vlasti ili vladajućim oligarhijama u tzv.socijalističkim zemljama - otuda demonstracije socijalnog nezadovoljstva i lokalni ratovi . Čovečanstvo se nalazi na prekratnici ,ali surovoj,nije u mogućnosti da bez većih ratova promeni stanje u svetu a da ti isti ne ugroze njegovo postojanje .
Komunizam ili kapitalizam svejedno je. Bolji je onaj sistem u kojem je manje pljačke i korupcije. U Srbiji se objektivno manje kralo za vreme komunizma. To se najbolje vidi na primeru Vojvodine, imali smo 60& veće prosečne plate od Srbije i 40% veće od Beograda, a vidi nas sada.
Kako se manje kralo kad ste vi autonomaška fukara glumeli državu u državi i sarađivali sa Brozovim zločincima slovencima, ustašama, turcima, mađarima, bugarima, šiptarima i ne samo glasali protiv Srbije u SFRJ, nego ste pomogli da se Srpski narod opljčka za 140000km2 teritorije.
A ti baljezgaš kako se "manje pljačkalo".
Da li znaš ti degeneriče koliko vredi 140000km2 izgubljene teritorije milion proteranih Srba i desetine hiljada ubijenih Srba žena i dece.
Današnja Somalija je bila pojam za Srbiju pre (a i posle) Tita. Ja sam radeći kao običan kurir dobio stan, a danas moraš da se zadužiš kod zelenaške banke da bi nabavio garsonjeru.
A ti si "pošteno" opljačkao sve svoje kolege koji su uplaćivali 40 godina stambeni doprinos i nisu dobili ni stan ni stambeni kredit.
Takav debilizam može da propagira samo infantilna brozova antisrpska profiterčina kojoj je ispran i kriminalizovan mozak mozak u zajedničkoj pljački sa brozovim janjičarima.
Brozova SFRJ je bila gora od današnje Somalije, jer u tamo nema par miliona debilisanih, infantilnih, degenerisanih i kriminalizovanih bivših "srba" koji su najveći neprijatelj Srpskom narodu.
Dokle god je bila prćija zapada, koji su izdržavali degenerisano i debilizovano stanovništvo da glume "nesvrstane". Čim je prestala potreba za "nesvrstavanjem" nestankom Varšavskog pakta, nestala je "nesvrstana" SFRJ
I onako ćete sve to da propijete i ispišate ispred prve bakalnice.
Kako te nije sramota da govoriš da mi imamo veze sa Tuđmanom i proterivanjem Srba?! Pa mi smo primili najviše izbeglica. Jedino ukoliko misliš da su pare koje su otete od nas upotrebljene za finansiranje Miloševićevog rata u Hrvatskoj. Ima ih koji to tvrde. Ja baš i nisam siguran. U svakom slučaju da nije bilo Miloševića i Jogurt revolucije verovatno se ni Tuđman ne bi pojavio na vlasti u Zagrebu, preživela bi Jugoslavija, a Srbi ne bi bili etnički očišćeni iz Krajine. Ne smetaju meni izbeglice, ti ljudi su stradali i normalno je što smo ih primili, meni smeta to što smo opljačkani i što neko u Leskovcu ko je imao 60% manju platu od mene danas ima tek 5% manju penziju od mene. Ne pričam napamet, žena mi je odatle i familija joj i dalje živi dole. Ne smetaju meni ti ljudi i ostali Srbijanci, samo mi smeta što sam opljačkan.
- Čarls Darvin, Karl Marks , Albert Ainštain - tri stuba savremene naučne misli. Nikakvi revizionizmi ih ne mogu srušiti. Oni su za Večnost...
"večnost" su za one koji misle da su "nastali" od Broza ili Vučića bez kojih sunce nebi izlazilo i život nebi postojao i da se Sunce okreće oko Vroza...Vučića
Nekada su "brozovi srbi" širom sveta mislili:
- da je zemlja ploča koju nose slonovi pa zato nastaju zemljotresi
- da će moreplovci ako otplove "do kraja sveta" propasti u ambis
- da se Sunce okreće oko zemlje
Brozov "marksistički komunizam" je dokazao da je moguć i obrnuti proces evolucije (obesmišljavaući Darvina), kada se deo degenerisane ljudske vrsta vraća na nivo ispod životinja, jer čak i životinje brane svoju teritoriju i brinu se o svojim mladuncima i ne predaju teritoriju i decu za pljesku ili 5000
Darvin, Marks i Ajnštajn su teoretičari koji su "dokazali svoje teorije" u praksi isto kao i Vučić svoje.
Skrenuli smo s puta.
- slovenci majorizovali Srbe i priznati kao država - ispunjeno
- ustaše proterale i poubijale Srbe i priznati kao država - ispunjeno
- turci-poturice sa ustašama ubijali i proterivali i drže okupirane Srbe u BiH i priznati kao država - ispunjeno
- bugari i šiptari u bjrm majorizovali i proterali Srbe i priznati kao država - ispunjeno
- natogorci majorizovali Srbe i drže okupiranih još 180 hiljada Srba i priznati kao država - ispunjeno
- šiptari ubijali i proterivali Srbe još nisu priznati kao država - delimično ispunjeno
- Brozovi autonomaši rovare sa mađarima i ustašama na otimanju vojvodine - delimično ispunjeno
- rukovodstvo "srbije" Vučić i Dačić
da čuva "bratstvo i jedinstvo kao zenicu oka svog"
nastavljajući da rasprodaje Srpske interese i narod slovencima, ustašama, turcima-poturicama, bugarima, šiptarima, natogorcima, mađarima - ispunjeno
Kako te nije sramota da govoriš da mi imamo veze sa Tuđmanom i proterivanjem Srba?!
Pa mi smo primili najviše izbeglica.
Prvo "vi vojvođani" (186463) niste primili najviše izbeglica nego centralna Srbija i Beograd 342672
Hoćeš "zasluge za izbeglice", ali odbijaš odgovornost što su "vojvođanski komunisti" glasali za Ustav iz 1974 i stvaranje nezavisnih neonacističkih, Tuđmanovih ustaških i islamskih država na teriroriji Srpskog naroda,
što je vojvodina iskoristila za pljačku kroz plate, u inflaciji 80tih i stalnim povećanjima cena naftinih derivata tokom 80tih rafinerijama i naftovodom koji su platili svi Srbi .
Da nije bilo vojvodine i autonomaške fukare, slovenci, ustaše, turci, šiptari nebi imali većinu u SKJ i nikada nebi došlo ni do ustava 1974 niti do raspada SFRJ na ovakav način
Komentarišeš kao komunistička profiterčina koju je briga za sve Srbe i teritorije, samo bi hteo i dalje da uživa plodove izdaje i pljačke.
Sličan joj je bio i samoupravni socijalizam za čije vrijeme je kod nas najbolji standard bio. Tito je i od Srbije u kojoj živim i od Crne Gore iz koje sam porijeklom napravio pristojno mjesto đe se pošteno moglo zaraditi.
Jeste bilo "pristojno mesto" za sve one koji su sišli sa Lovćena u "plemenskim zajednicama" i poubijali Srbe po Beogradu i Srbiji i "ujahivali sa belim konjima" zajedno sa Brozovim zločincima.
Ako ti je Broz napravio od najcrnjegore "pristojnom mesto" jer vas je Srbija izdržavala sve vreme, što si došo u Srbiju i nisi ostao na Lovćenu.
Ja sam rođen u Srbiju, a porijeklom sam iz Crne Gore. Srbe smatram bratskim narodom. Hvala Srbiji za svu pomoć nakon zemljotresa koju je pružila Crnoj Gori, isto kao što je u vrijeme Turaka Lovćen bio jedini bastion slobode među južnim Slovenima pa su Srbi sa nadom upirali pogled ka Cetinju. Meni je dobro u Srbiju, podržavam Vučića jer se obračunava sa nacionalizmom i jer se bavi konkretnim stvarima. Poboljšava standard građana, moj otac ima platu 700 eura što je dovoljno za pristojan život. Radi u državnom preduzeću u Novom Sadu. A ja studiram u Beogradu.
Sto se tice borbe protiv nacionalizma,to AV-ea drzi iznad vodice,a on i Bog znaju samo koliko muke i napora je potrebno.U Srbiji Vucica mrzimo iz najrazlicitijih mogucih razloga,a ne slazemo se ni u cemu-stoga je vrlo zanimljivo,iako u biti politika nikome dobro nije donela.
Dostojevski je bio tema u raspravi Djilas-Staljin (knjiga 'Razgovori sa Staljinom') i zanimljivo je da za oboje je on veliki pisac,ali da kao reakcionar,pravoslavni fundamentalist ne sme biti stampan.Po Staljinovim citatima 'mladi bi nas vrlo brzo srusili,ako bi dopustili izdavanje,ali je bez sumnje veliki pisac'-Djilas se slozio i rekao da mu je u mladosti bio uzor.
Ideologija ne moze da pobedi emocije
Da se ne zavaravamo - pod Slobom nas niko nije kreditirao, niko nije debelo pomagao ili "pomagao". Bili smo pod sankcijama, bacali su na nas bombe, ali je moglo da se nekako preživi. Kod ovih današnjih - život više liči na život u robovlasništvu gde nekima smrt dođe kao izbavljenje.
Meni je zarada i usavrsavanje na prvom mestu iza porodice. Zato koristim puno vremena da bih se dodatno obrazovao, a to se uvek i te kako reflektuje na moja primanja. I kad kazem obrazovanje, ne mislim na formalno, vec na stvarno koje se sakuplja u praksi, uceci stvari koje ne pominju u skoli...
Ja sam rođen u Srbiju, a porijeklom sam iz Crne Gore. Srbe smatram bratskim narodom. Hvala Srbiji za svu pomoć nakon zemljotresa koju je pružila Crnoj Gori, isto kao što je u vrijeme Turaka Lovćen bio jedini bastion slobode među južnim Slovenima pa su Srbi sa nadom upirali pogled ka Cetinju. Meni je dobro u Srbiju, podržavam Vučića jer se obračunava sa nacionalizmom i jer se bavi konkretnim stvarima. Poboljšava standard građana, moj otac ima platu 700 eura što je dovoljno za pristojan život. Radi u državnom preduzeću u Novom Sadu. A ja studiram u Beogradu.
A kome je trebo onaj kamen na Lovćenu i Cetinju da osvaja gde žive samo koze i "likovi" iz filmova Živka Nikolića.
Ti kao crnogorijanac podržavaš Vučića koji uništava Srbe?
Koji ti "fakultet studiraš" kad po "komentaru" što si napisao nemaš koeficijenat inteligencije da razumeš semafor za pešake.
‘’… Srbija preplavljena ruskim agentima koji pletu intrige – posećuju razna mesta i dolaze u vezu sa licima za koja se zna da su bila privržena prognanoj porodici Obrenovića. Jednima govore o mladome knezu Mihailu, drugima o njegovom starom ocu Milošu, čas im ulivaju nadu da će uz pomoć Rusije proširiti granice Srbije, stvoriti novu kraljevinu Iliriju, koja će ujediniti sve one koji govore srpski! Marks je rusku diplomatiju zvao bandom!
Ko je i šta dotad učio srpsku decu generacijama. A danas? Ako ste u Beogradu, prošetajte do Rektorata.
Kapitalizam je novovekovna pojava tehnološke revolucije s jedne i buržoaske s druge strane u 18.veku. Doneo je izvesne prednosti običnim ljudima, seljacima i nastajućoj radničkoj klasi u odnosu na njihovu potlačenost od vlastele u feudalizmu. Međutim, pokazalo se da je sam sistem akumulacije kapitala i eksploatacije pauperizovanog naroda duboko nepravedan. Proizveo je lančane krize ekonomskog i političkog sistema koje su dovodile i dovode do brojnih ratova. Ovi ratovi bili su i ostali izvor dodatnih sredstava radi materijalne kompenzacije neuspešnog sistema koji ne može opstati bez pljačke. Otud osvajački ratovi i kolonizacije 19. i 20.veka. Otud i propagandne floskule o "demokratiji" i "ljudskim pravima" kojima pravdaju varvarska pustošenja po svetu radi pljačke resursa, nafte, rudnih i drugih bogatstava.
Parafraziraću Lenjina: Globalizam kao najviši stadijum imperijalizma!
Da se ne zavaravamo - pod Slobom nas niko nije kreditirao, niko nije debelo pomagao ili "pomagao". Bili smo pod sankcijama, bacali su na nas bombe, ali je moglo da se nekako preživi. Kod ovih današnjih - život više liči na život u robovlasništvu
- devize koje su opljakane od gastarbajtera 1993, treba da vraćamo iz budžeta svake godine još 20 godina
- Rusija nam je davala gas za džabe da ne pocrkamo od zime
- prevarom sa inflacijom režim se "samofinansirao" pljačkom građana za devize
- prevarom sa piramidalnim bankama režim se "samofinsirao" pljačkom građana za devize
- pljačka građana za devize pri otkupu stanova nije uspela jer je inflacija omogućila da ustvari građani opljačkaju društveni fond stanova za 300 milijardi dolara
Kod slobe si imao platu jedniu marku ako si je potrošio sledeći sat vremene, danima se čekalo u redovima za hranu i benzin, nastala je opšta kriminalizacija čiju su potomci ovi "današnji"
Kod sloba se ležalo 10 godina za "penzijski staž"
Ukupni spoljni dug za 45 godina je bio 20 milijardi dolara. Od 1990 do 2010 Srbija (32).
Pa vi vidite kako se u socijalizmu živelo, a kako se živi sad sa četvorostruko više kredita.
Tito-Vučić je izgradio "sve"?
Takvi su i tvoji "podatci". Pre rata Kraljevina Jugoslavija je imala 83 tone zlata, a Brozova banda je nasledila 50. 1945, i samo iz Bora iskopala nekoliko stotina tona zlata i srebra, koji su opljačkani iz Srbije i prodate za "socijalizam".
50tih se jela zob
60tih su proterani nezaposleni u instranstvo
70tih je počelo partijsko zapošljavanje Brozove fukare da glasa protiv Srba i slavi Broza
80tih je uništeno što je izgrađeno kreditima i donacijama SAD nestašice benzina, restrikcije struje, inflacija, devalvacija
9o...
A opet 2008 smo imali 23% učešće javnog duga u BDP
pre Dačića, Vučića i Brozove pljačkaške fukare iz "socijalizma" i krađom i lažima
Brozova fukara je živela bolje od naroda u "socijalizmu" kao i sada
Jeste Zvonimire, ali takvi ljudi se najčešće nalaze na čelu država. Sećaš se kako je naš vođa govorio pre nekoliko godina: - Neki ovde bi želeli da nas vrate u samoupravni komunizam! A on je završio fakultet na kome se izučavao i Marksizam i još dosta toga. Izgleda da su malo naučili. Ili su, "zaslepljeni svetlima kapitalizma" po zapadnoj Evropi i Americi, doživeli amneziju naučenog u školama. Nažalost, kako rekoše neki posetioci iz BBC-ja pre tridesetak godina, koji su istraživali Samoupravljanje u Jugoslaviji, razočarani deformacijama u tom sistemu: - Marks je već odavno mrtav! Ostaje nam da se nadamo da su njegove ideje još u životu. Samo su privremeno uspavane, (u hibernaciji).