"Verujem da bi g. Marić, kada bi mu neko pružio ruku, pružio ruku Zoranu Bulatoviću i njegovim kolegama da ponovo postanu zaposlenici i vlasnici svojih života...
Nije očajan predlog, zar ne?"
Jeste. Može da veruje ko šta hoće ali Bulatović je da tako kažemo sebi odskeao prst da ne bi prihvatio ruku nekog takvog gazde, posrnulog ili ne.
Preporuke:
0
0
2
petak, 22 maj 2009 17:15
sava
"Na osnovu članaka iz medija, razumela sam da je g. Marić za vreme sankcija pomogao jugoslovenskom avioprevozniku JAT-u i da je za te potrebe napravljen fiktivni ugovor da bi JAT došao do novca iz Irana, a da je kasnije taj ugovor uzet kao validan, pa je g. Marić ostao kratkih rukava."
Ako ovo nije pokusaj brzog bogacenja i pronalazenja rupa u zakonu, ja ne znam sta jeste.pomogao jatu!!ha ha.
Preporuke:
0
0
3
petak, 22 maj 2009 19:49
Nikola Turajlić
Poštovana g. Simonović
Vidim da ste se postavili za zaštitnika propalih i psihički narušenih poduzetnika, što je za svaku pohvalu, ali mi se čini da o stvari pišete bez dovoljno poznavanja materije.
Iz Vaših navoda proizlazi da je nesretni poduzetnik propao zbog posla koji je bio vezan uz sankcije, a to znači da je isti bio "sankcioni profiter", kao i srpski tajkuni, sa razlikom što su isti u tom bili neuporedivo uspešniji. To što su ga u poslu veštiji izigrali, to ga ne čini nevinošću bez zaštite i osobom koja se može izjednačiti sa psihički narušenim tranzicijskim gubitnicima, koji svojem položaju nisu doprineli.
Medjutim oba slučaja govore o stanju srpskog društva, koje će proizvoditi u budućnosti još veće ekstreme.
Srbiju bih uporedio s njivom obraslom korovom i trnjem, koju je nemoguće kultivizirati, pa su Vaši pokušaji "krčenja" osudjeni na neuspeh (a i sam u tom imam neko iskustvo).
Dodao bih da se ljudi dele na tri grupe(moja klasifikacija): Mudre(koji se uče na tudjim greškama), glupe, medju koje pripadam (koji se uče na vlastitim greškama) i vrlo glupe (koji ponavljaju vlastite greške).
Preporuke:
0
0
4
petak, 22 maj 2009 19:49
Lav
Pojedinac protiv države, na žalost, uvek gubi. I ništa se tu nije promenilo od Cankarevog sluge Jerneja, ili Andrićevog kmeta Simana. Ali najstrašnije je što ljudi u takvoj situaciji ne mogu da računaju čak ni na malo razumevanja od svoje zajednice, već su, u najboljem slučaju, izloženi podsmehu, ako ih već ne proglašavaju neuračunljivima.
Preporuke:
0
0
5
petak, 22 maj 2009 21:43
Bijek
kakva patetika u tekstu.
Preporuke:
0
0
6
petak, 22 maj 2009 23:15
Jasna Simonovic
G Turajlić...U pravu ste. Materiju poznajem samo iz novina, moja želja i nije da upoznajem ovu materiju, već da animiram ljude čija je obaveza da poznaju slučaj da to urade. Mislim da niko ne salje 11.000 mejlova o problemu sa JAT-om i Trgovinskim sudom (o kome mislim sve najgore!) zato što je izmislio problem!
A ako je g Marić “sankcioni profiter” kao i srpski tajkuni”, kao što kažete, zar ne mislite da je surovo da postoji tolika socijalna razlika izmedju njega i tajkuna? Pa i te veštije koji su ga “izigrali” to ne čini nevinima!...Ko su oni?
Mislim da prepoznavanje “tranzicionih gubitnika” kao osoba koje su godinama čekale i gledale dok se sve narušava ne čini nevinima u procesu nastajanja socijalnih umesto profitabilnih fabrika...naravno svakoga prema svojoj odgovornosti. To prepoznavanje može ljudima biti od pomoći u rešavanju svoje situacije, jer će se osvrnuti na ono što su propuštali da prolazi pored nih.
Ne samo g Marić i g Bulatović, već sve psihički narušene osobe liče jedna na drugu, ali meni ni g Marić ni g Bulatović, sa svojom “nadljudskom” istrajnošću, ne liče na gubitnike...
Smeta mi vaša malodušnost da je Srbiju nemoguće kultivisati, ali mi je drago da sada umesto okeana vidite njivu, makar sa korovom i trnjem...Moji pokušaji krčenja svakako su osuđeni na "neuspeh" ako mi neko ne pritekne u pomoć...
Preporuke:
0
0
7
subota, 23 maj 2009 10:54
Jasna Simonovic
Lav, sjajan zaključak o pojedincu protiv države...da je barem imamo...pravno...
Bijek, ljudi su često skloni da emocije proglašavaju patetikom, a razlika je u tome što patetika sadrži prevelik procenat "kuknjave"....
Mislim da "kuknjavi" nisam sklona, ali ipak možda ponegde protutnji iz mojih "srpskih" gena, pa vas molim da tačno opišete "to mesto" u tekstu...
Preporuke:
0
0
8
subota, 23 maj 2009 11:23
Nikola Turajlić
Poštovana g. Simonović
Izgleda da je moje prokletstvo generacijski konflikt kako u porodici, tako i na NSPM.
Ostaviću po strani nesretnike o kojima si pisala kao i raspravu o tome tko je kriv za njihovu situaciju, koja izaziva grozu i saosećanje u normalnih ljudi, jer bi to zahtevalo dužu elaboraciju.
Osvrnut ću se na generacijsku razliku u pristupu srpskoj stvarnosti s kojom nismo, najblaže rečeno, zadovoljni.
Kao svaki pripadnik starije generacije, koja je vremenom izgubila sve iluzije o sebi i društvu, ponašam se racionalno, što ti kvalificiraš kao malodušno, tj. akceptiram realnost i kada mi ova u većini stvari nije po volji (želji).
U odnosu na srpsku realnost, koju sam i odtestirao mojim tekstom o arki i pozivom na aktivnost u smeru moralnog preporoda, na koji je pozitivna reakcija bila samo od Gazda Gruje i tebe, osnovano sam zaključio da sam ipak precenio učinak NSPM na svest mlade generacije, pa sam racionalno digao u vis ne samo ruke već i noge, dakle bezuslovno kapitulirao. Pri tome mi je ostao dobar osećaj da sam sa svoje strane dao doprinos pokušaju promena na bolje koji nije uspio, ne mojom krivnjom. Posle svega istina imam takodjer osećaj kao u situaciji da ti netko blizak ima rak s metastazama.
No sada bih ocenio šanse neke srpske Jovanke Orleanke koja juríša na nepregledne neprijateljske redove, bez ikakove podrške, osim saosećanja medju porodicom i prijateljima i podsmeha okoline. Ovo proizlazi iz testiranja s kojim si upoznata i poznavanja reakcije ljudi. Ako želiš da se izgrebeš na trnju bez ikakovog efekta, ja te ne možem u tom sprečiti, a kažu da je najbolja metoda učenja vlastitom kožom.
Možda bi sam imao za tebe angažman koji pretpostavlja poznavanje enleskog jezika, pa me možeš eventualno kontaktirati putem skajpa.
Preporuke:
0
0
9
subota, 23 maj 2009 14:01
PREDRAG
Postovana Jasna,nadam se da zameriti necete sto vam se imenom obracam imajuci u vidu nasu prepisku povodom vaseg clanka ZASTO?Precicu na vas tekst, kojim da iskren budem nisam u potpunosti nacisto sta ste hteli da kazete?Osim blage doze cinizma koja provejava u recenicama u odnosu na sve aktere koje pominjete i neobavestenosti po sopstvenom priznanju ne vidi se vas stav u odnosu na dogadjaje o kojima pisete.Isto tako nedopustivo mnogo patetike koja nije u funkciji problema o kome pisete.Opaska da mozda coveku pomoci ce neko za otkup prava da o istom snimi film u najmanju ruku cini mi se neukusnom?Isto tako pominjanjem Aleksandre i njene profesije po meni u negativnom kontekstu prilicno je zbunjujuce?A da i ne spominjem razmisljanja o coveku koji je odsekao prst?Imena im ne pominjem namerno jer ne zelim da i ja zloupotrbljavam njihovu muku.A ja mislim doslovno da ih je muka naterala?Toliko je sadasnji rezim postao bezobrazno neosetljiv na probleme obicnih ljudi da samo takvim postupcima ljudi mogu da skrenu paznju istog tog rezima na sebe.I jadna je to drzava koja je u funkciji svog cinovnickog aparata a gluva i slepa je za sopstveni narod.Bitno je da u tom preduzecu isplacen je svaki evro. Za rad birokratskog aparata koji je strahovito precenjen novca mora da bude.Tamo su otpremnine uredno isplacene i po nekoliko puta i naravno da nema sanse da se seku prsti.U ime toga tudjoj muci saosecati treba ma kakva bila.I onog momenta kad pocnemo ironisati na racun tudje muke bice to prvi znak da bitku sa covecnoscu u sebi samima polako pocinjemo da gubimo.I koliko god da vec jesmo na tom putu duboko verujem da mnogi ce se vratiti...I koliko god da rezim je prekrstio ruke na sve to ne dozvolimo da budemo saucesnici u tome.Ja nisam.I vas molim Jasna da ne budete...
Preporuke:
0
0
10
subota, 23 maj 2009 14:41
Brusnica
Podrzavam Predragov stav.Prihvatam i pozdravljam Jasninu zelju da apeluje na nadlezne sudske organe da preispitaju ceo proces.
Ko uradi nesto dobro za jednog coveka,ucinio je obro i za covecanstvo.
Ne znam nista o g.Maricu ali se stidim jucerasnjih ruznih napisa u stampi i datih kvalifikacija.
Hiljade ljudi opljackane su i 1945. i devedesetih i pljacka se nastavlja.Koliko dece je zbog toga patilo,bolovalo?
Tadic,Malovic,javite se!
Preporuke:
0
0
11
subota, 23 maj 2009 17:01
Zocha
Ne zna se sta je Strazbur odlucio o Maricevoj tuzbi. Citava diskusija u medijima se vrti oko toga da obezbedjenje drzavnih institucija treba pojacati. I treba. Ali, niko se ne bavi uzrokom, svi posledicom. Cini mi se da je Jasna htela da kaze jos nesto i upita: zar ne vidite uzrok celom problemu i dokle nesredjeno pravosudje jedne zemlje moze da dovede jednog coveka? Kako to komentatori ne vide? I ako su JATove pare ostale zamrznute u Iranu, sta je bilo lose u tome sto je Maric hteo da im pomogne da ih izvuku, ako je tako bilo? Prevariti coveka u takvoj situaciji, ojaditi ga tako, uz zloupotrebu suda,(ako je tako bilo) je nista do vrhunsko bescasce!
Preporuke:
0
0
12
subota, 23 maj 2009 17:35
Jasna Simonovic
PREDRAŽE, režim i narod su u sprezi...Drago mi je da ni vi niste osoba koja je prekrstila ruke i da u tome vidite sličnost sa mnom...Jedino me kod vas zbunjuje kako je moguće da poneke potpuno pozitivne rečenice vidite negativno?! Sve osobe u tekstu pomenula sam u pozitivnom kontekstu, pa tako i Aleksandru Janković koja je pročitala dopis jednog očajnog čoveka i na tome sam joj zahvalna...
Što se cinizma tiče, on je ponekad sredstvo odbrane od nemogućnosti da se zaštiti neki nejasan stav, ali moj stav je jasan, on je izazvan samo željom za istinom u vezi slučaja Marić - JAT (Trgovinski sud) ...
Pošto vas poznajem iz prepiske, ubedjena sam da možete da zaključite šta sam htela da kažem, odnosno šta sam rekla...Ne potcenjujte ponovo sebe...
Žao mi je što smatrate da tematika slučaja g Dragana Marića, pogotovo ako se završi javnom revizijom slučaja, ne zaslužuje da bude filmski obradjena...Gledate li vi filmove u kojima temu ni sa skrštenim rukama u krilu ne možemo naći?...
Što se g Bulatovića tiče, molim vas Predraže, još jednom: imam pravo da žalim njegov prst, čak i ako ga on ne žali...Meni je žao što je čovek odsekao sebi prst...stop!
"BRUSNICA", iz vašeg komentara sam zapazila iskru koju dugo očekujem, vi ste prva osoba u nekom mom “javnom” okruženju koja je svesna naše povezanosti sa celim čovečanstvom...POMOĆI JEDNOM ČOVEKU ZNAČI POMOĆI CELOM ČOVEČANSTVU...Na toj paroli pozavideo bi i najbliži savetodavni tim Baraka Obame kada mi imao priliku da je pročita...
Preporuke:
0
0
13
subota, 23 maj 2009 18:38
Jasna Simonovic
NIKOLA TURAJLIĆ, nažalost ne znam kojoj generaciji pripadaš ...bez obzira, mišljenja sam da je dobitna kombinacija za svaki “projekat” (porodični, poslovni, društveni, državni) raznovrstan generacijski “kod”...
Prokletstvo kao razlog nekog “neuspeha” ne ide mi uz osobu koja u priči o srpskoj “arki” nije nikoga ostavila da “skapa” u okeanu...Svi mi ponekad očekujemo krajnji rezultat suviše nestrpljivo...Moralni preporod počinje verom koja “prokletstva” ostavlja za nama, ustapajući taj stepenik kajanju i praštanju kao sigurnijem materijalu za dobrobit čovečanstva...
Pošto veoma vodim računa da ne upadnem u greh gordosti, a da pri tom ne uništim samopoštovanje, teško mi je da komentarišem svoju dirnutost tvojom asocijacijom na najveću damu Francuske, Jovanku Orleanku a koju je izazvao moj “novinski” poziv u “korov i trnje”...Kroz “korov i trnje” prolazim odavno...to je za mene prirodna sredina još od 1998. godine, tako da mesta za nove ogrebotine nemam, toliko sam već izgrebana...
“patetički” rečeno...Teorijski, od korova želim da napravim legalnu farmaceutsku industriju u kojoj će Beograd biti evroatlanski stožer, od trnja želim da načinim mekani novac kojim će se zaceliti tudje i moje rane...lokalno i globalno...Praktično, sve što treba sam uradila...Izuzev?
Bruka, još ne koristim skajp!...Hvala na mogućnosti za angažman. Da, poznajem engleski jezik, prevodilac sam....
ZOCHA, tako je!
Preporuke:
0
0
14
nedelja, 24 maj 2009 02:08
Nada
Draga Jasna,
Rekla bih da u reakcijama na tvoje pisanje ima mnogo namernoog nerazumevanja.Hteli to da priznaju ili ne, svi komentatori tvog komentara su ipak jasno osetili da ti pišeš o nekim stvarima koje ne bi smele da "kapituliraju" ni u kakvim okolnostima i ni pod kakvim izgovorma, ako mislimo da opstanemo.Samo nastavi da nas podsećaš na najbitnije u nama samima. Dvoje ljudi te je razumelo i ne stide se da to priznaju.Oni dokazuju da je iskrenost sažeta i moćna.
Preporuke:
0
0
15
nedelja, 24 maj 2009 09:51
Jasna Simonovic
Molim sve čitaoce ovoga teksta koji poznaju ikoga u Predsedništvu Srbije da ih zamole da sutra ujutru pomognu Borisu Tadiću da u prioritet svojih delatnosti stavi slučaj Dragan Marić-Trgovinski sud (JAT), a ne samo Dragan Marić. Odnosno, da u okviru svoje kampanje za borbu protiv sprege u kriminalu, izda nalog za utvrdjenje istine o 1.300.000 dolara! Čovek koji toliko razume omladinu i voli decu, sigurno razume šta znači oduzimanje deteta čoveku koji tvrdi da je novac zaradio!
Koristeći najmoćniji balkanski medij “Radio Milevu”, molim dalje čitaoce koji poznaju ikoga u Trgovinskom sudu, Jat-u, itd. koji su učestvovali, činjenjem ili nečinjenjem, u ovom procesu da probude svoje najbliže i pomognu im da isprave svoj namerni ili nenamerni greh, pre nego što “žižak počne da drhće u po burne crne noći”...Na Austrijskoj TV pre nekoliko meseci jedan je čovek vratio bicikl koji je ukrao posle 20 godina jer više nije mogao s tim da živi...Kako li se živi sa “ukradenih” 1.300.000 dolara?
NADO, hvala ...
Preporuke:
0
0
16
nedelja, 24 maj 2009 11:11
Gazda Gruja
Kratko, na marginama standardne rasprave u mom društvu (da li su žene superiornije od muškaraca, šta je trenutno "u modi", gde će se na letovanje/zimovanje i koji su brendovi ovoga ili onoga bolji od drugih, nažalost) poče priča i o tom mučeniku ; jedni, lakonski, kažu - ludak!, drugi, zlurado, kažu - e, sad ga je ugasio!, treći ćute. Ne interesuje ih politika ; brate, samo daj vizu, pa da živimo kao sav normalan svet!
Jedna devojka koja je tako, povremeno u našem društvu, prevrnu očima, zabaci kosu i reče: "Ma, kreten, bolje da je ušao u Demokratsku Stranku i rešio to sa njima, niko ga ne bi dirao. Tako rade pametni ljudi!"
Gledam i smeškam se ; setim se da se ona učlanila u DS i da je tako, prošle godine dobila posao u nekoj Upravi, Agenciji, ne mogu tačno da se setim. Plata je 80.000, to znam, jer to uvek ponavlja. Sa ponosom. Jer, ona je pametna u uspešna pobogu! Kupila je auto, sredila je stan. Letovala je u Tunisu. I na Kubi. Ima EKSTRA cipele od 400 evra.
Pametna. I uspešna!
E, sad... Hm... Što sam ovo počeo... Ne znam... Možda neko zna...
Preporuke:
0
0
17
nedelja, 24 maj 2009 15:49
PREDRAG
Postovana Jasna,nerazumevanje se produzava. U tom smislu moram vam skrenuti paznju da ono vase NEMOJTE SE PONIZAVATI izreceno na moj racun u najmanju ruku je vas neuspeli pokusaj da ne priznate sebi samoj da neko nije razumeo sta hteli ste da kazete svojim tekstom.Pa kad vec razumeo nije reci cete nesto na njegov racun i diskvalifikovacete njegovu licnost.Vec vidjeno u istupima onih koji pretenduju da su uvek i u svemu u pravu.Ti koji misle da njihovo pravo da su uvek u pravu niko nema prava da ospori poznati su i vama kao i meni.Otprilike i Dusan Savic je na oci i usi cele Srbije dobio od Borke Pavicevic da se on u nesto ne razume i da mu to nije fudbal.Vi ste to malo izmiksovali drugacije,ali svejedno zvuci isto.Ja sam u svom komentaru na vas tekst bio krajnje precizan.S druge strane jos vise me zbunjuje vas komentar na moj komentar.Rekoste DA SU REZIM I NAROD UVEK U SPREZI?Vidite Jasna ja sam pripadnik svog naroda i nisam u sprezi sa rezimom.I tvrdim da vecina naroda nije u sprezi sa rezimom.Ja sam u svom komentaru jasno i glasno rekao ko je u sprezi sa rezimom(rezimska birokratija).Rekoste da imate pravo da ZALITE ZA ODSECENIM PRSTOM?A ja se divim tom coveku jer sa tim cinom on je pokazao da je ponosniji,jaci,veci u odnosu na one koji su ga doveli do toga.On je platio cenu svog ponosa ali ponos nije izgubio.I zasto bi se takav covek zalio?A sto se tice tema i inspiracije za filmove?Moj je stav da sa tim se bave autori tih buducih filmova.Misljenja sam da vrhunski reziser svoj film nosi u sebi.Da dobrom autoru nije problem inspiracija?Kao sto i dobrom piscu nisu problem citaoci...
Preporuke:
0
0
18
nedelja, 24 maj 2009 19:02
Jasna Simonovic
PREDRAŽE, verovatno ste omaškom rečenicu “ne potcenjujte ponovo sebe” pročitali i shvatili kao “nemojte se ponižavati”, ali ako vam se i ona ne dopada, izvinjavam se ...
Niste u pravu da ne priznajem samoj sebi da neko nije razumeo šta sam htela da kažem, naprotiv! To nepriznavanje tiče se vas...Molim vas pročitajte komentare ljudi koji razumeli, dozvoljavam da svakom uhu ne prija ista lingvistika...
U pravu ste da “pretendujem da sam uvek i u svemu u pravu”, ali najviše volim kada nas je mnogo u pravu...Nikada, medjutim, ne tvrdim da sam uvek i u svemu u pravu...Zato služe prijatelji i dobronamerni ljudi da mi na to ukažu....
Nisam shvatila da li ste me poredili sa Borkom Pavićević ili Dušanom Savićem, ili sa oboje? TV-duel nisam gledala pa ne mogu komentarisati vašu asocijaciju...
Dozvoljavam da je moja reč “u sprezi” mogla da vas odvede u nerazumevanje...Tu reč ne upotrebljam niti u negativnom niti u pozitivnom kontekstu...vlast zavisi od svakog od nas...vlast ne biraju vanzemaljci, nego ovozemaljci...Svi smo mi “u sprezi” i kada reagujemo na ono što možemo, kada uradimo ono što možemo, kada ukažemo na ono što možemo...
Da, slažem se u vezi inspiracije za filmove, ali ostavimo to nekom stručnjaku da proceni...Moja je samo ideja jer u ovom trenutku instiniti slučajevi u filmskoj industriji nose primat jer je mašta prezasitila tržište...
GAZDA GRUJO, razumela sam da ste hteli da kažete da se po partijskoj liniji (DS) i dalje najbolje prolazi.
Poznajem neke ljude iz vodećih partija koji su po toj liniji upropastili sve oko sebe na pozicijama za koje nisu dorasli, ali ima i ljudi koji bi prošli i bez partije, ali su napravili taj put... Mladost je sama po sebi “pametna” pa često ide prečicom, a iskustvo obično ne dozvoljava kalkulacije, pa to mladji ljudi često ne mogu da shvate...Naročito dok ne spoznaju da skupe cipele nisu obavezno i najudobnije...Ali, svako troši svoj novac kako želi...Vratimo se g Mariću, ko je potrošio “njegov” novac?
Preporuke:
0
0
19
nedelja, 24 maj 2009 19:26
Zocha
Na Marićevom sajtu se vidi oficijelno saopštenje MUP-a Srbije iz marta 2005. da je protiv Milana Žikelica, zamenika gen. direktora JAT-a, MUP podneo krivicnu prijavu zbog zloupotrebe službenog položaja po kojoj tužilastvo nije nista nije uradilo. Cudno je da ni jedan medij nije zatražio intervju ili razjašnjenje od g. Žikelića šta se stvarno desilo! Pa nek lepo kaže da li je JAT prevario Marića ili nije. A čudno je da se taj gospodin ne oglašava sam ako Marićevi navodi nisu tačni!
Preporuke:
0
0
20
nedelja, 24 maj 2009 22:12
Jasna Simonovic
Molim g Milana Žikelića da pomogne g Draganu Mariću time što će javnosti izneti istinu o spornom novcu...Sigurna sam da će i g Žikeliću pasti kamen sa srca kada to učini, a da će javnost znati da ceni njegov pošten korak...
ZOCHA..hvala na informaciji...
Preporuke:
0
0
21
ponedeljak, 25 maj 2009 00:30
hiperborejac
@Jasna Simonovic
Zavidim vam .... kako na čemu? Pa na tome što ste drčni :-)
Dobro je što ne ostavljate svoje tekstove da čame sami
Preporuke:
0
0
22
ponedeljak, 25 maj 2009 08:36
Jasna Simonovic
HIPERBOREJAC, mislim da ste upotrebili pogrešnu reč: "drčan" znači "grabiti sve za sebe"...a ja ovde (zajedno sa ljudima koji čitaju) "grabim" za g Dragana Marića, odnosno za istinu o 1.300.000 dolara"!...Moja često prenaglašena istrajnost je nešto drugo...ona mi ponekad smeta za postizanje ličnog "uspeha", ali je još nikada nisam zažalila...
Dobro ste primetili, volim da "dovršim" svoj tekst, tako što ga pratim kroz komentare, zahvalna sam nspm-u što nam to omogućava...a iz prakse sam primetila da je važan udarni termin tj dok tekst traje na "naslovnoj strani"...
Zahvalna sam svima, pa tako i vama, ko odvoji vreme za čitanje mog teksta, a još više ako ga prokomentariše, a još više ako uradi nešto dobro, podstaknut mojim tekstom...Tekst nije sam sebi svrha...
Preporuke:
0
0
23
ponedeljak, 25 maj 2009 15:16
hiperborejac
at JAsna
Neznanje.. nisam znao da je to neka paralela grabljivosti
Smatrao sam je simpatičnom agresivnošću.
Kakogod dopao mi se vaš stav
Preporuke:
0
0
24
ponedeljak, 25 maj 2009 19:26
Zocha
Prosto je neverovatno koliko komentatora ovde uopste nije u sposobnosti da shvati ono o cemu se radi u slucaju Maric. Postoji opcija 1: on je pomogao JAT-u da iznese milion dolara za vreme sankcija putem fiktivnog ugovora, a zarad svoje zemlje, i oni su tuzbom uzeli duplo i unistila ga, i opcija 2 : on je lazov. Ovo svaki samosvesni novinar mora da ispita, a Jasna Simonovic je dala povod za to. Hajde vi, neki od komentatora, budite ispaljeni za 1 milion dolara. Vi samo mozete da sanjate o tom novcu. Sta bi vi uradili da vam neko uzme duplo i to dva miliona dolara? A usput da vam kazem. Takvo neshvatanje sustine stvari zasluzuje da vam se kaze: sram vas bilo. Jer, ako je istina da je Maric ispaljen za milion dolara od JAT-a, drzavne firme, cime vi mozete da se podicite? Nesposobnim komentarom na NSPM i da za........ Jasnu Simonovic? Deluje kao da ste, za razliku od Marica, obicni luzeri koji sede, jedu i nista ne rade i komentarisu. Dok se suprotno ne dokaze!
Preporuke:
0
0
25
ponedeljak, 25 maj 2009 20:19
Gazda Gruja
@ Jasna Simonović
Ali, svako troši svoj novac kako želi...Vratimo se g Mariću, ko je potrošio “njegov” novac?
Oni, oni, poštovana Jasna ; oni o kojima sam govorio. Ti i takvi i te i takve. NjIHOVE OGROMNE OČI i megalomanske želje treba napuniti i zasititi. Partija to zna. Partija to pothranjuje. To su pravi "pioniri". Samo sa njima će oni, iz Partija vazda biti gazda.
Prečice, oportunizam, nepotizam itd postaju DOMINANTNI OBLICI PONAŠANjA. Jedini socijalno prihvatljivi modeli... Tako se to radi. Piše to u knjigama... pročitao Gruja...
Ja se, često u svojim komentarima šalim, ali daleko od toga da sve ovo shvatam neozbiljno. I Marićev novac i svaki drugi novac u ovoj zemlji uzima jedna ista "ekipa", okupljena oko jednog istog sistema vrednosti:
a) ja znam da JA želim sebi najbolje, jer JA sam bolji i pametniji, znači, vredniji i važniji od ostalih (akcenat je pogađate, na JA)
b) meni lično jaaako mnogo treba, pa ću to da uzmem, neću birati način.
v) budi pametan kao i ja, moj saučesnik, pa ćeš uzimati i ti.
g) šta te briga za ostale? Oni su stoka.
E, sad, to ne može ovako, prosto da se kaže (ljutiće se keva i komšiluk) pa se onda izmišlja, Jugoslavija, socijalizam, samoupravljanje, liberalna demokratija, evropska unija, ovo ono...
Pitanje glasi kako stati "u kraj" oportunistima? Oni su "meso" i potok iz koga se napaja blatnjava reka/bujica hohštaplera i korupcije itd
Preporuke:
0
0
26
ponedeljak, 25 maj 2009 22:49
Jasna Simonovic
HIPERBOREJAC...hvala..
ZOCHA, mislim da je neshvatanje suštine stvari, ako se izuzme mentalna nesposobnost, izraz primitivne zavisti, nedostatak elementarne želje za opstankom, dečje osvetoljubivosti, tvrdokorne površnosti, a najčešće je to bežanje od suštine samog sebe.. .Ono što brine je što su ljudi kod nas koji treba da odlučuju o sudbini svih nas, toliko “zaribali” u prostom shvatanju. Upravo na TV reklamiraju film Changeling (Clint Istwood i Angelina Jollie) snimljenom po istinitom slučaju u kome ceo državno-sudski establišment ubedjuje ženu da je izgubljeno dete koje su joj pronašli njeno, kao da ona ne zna koje je dete njeno...zato što bi istina izbacila njih iz kalupa svemoćnosti...Slovenci, znate, imaju jednu divnu poslovicu da je navika gvozdena košulja...za svakoga...Ono što još više brine kod nas, je što ljudi nemaju prijatelje koji će ih opomenuti kad greše...
GAZDA GRUJO, razumem vas, ali u slučaju G. Marića, ti ljudi imaju svoja imena i prezimena, i u JAT-u i na Trgivuinskom sudu......”Dominantan oblik ponašanja” svakako treba da bude opominjanje počinitelja zlodela, prijateljski i kroz institucije...
Slažem se sa a.b.v.g. To stanje “medicinski” ukratko nazivam: oreolizam...(kada neko sam sebi stavlja “oreol” oko glave! )..
Pitate kako stati “u kraj” oportunistima...Mislim da može: “početkom”!...Evo, počnimo istinom o slučaju JAT- Marić na Trgovinskom sudu u Beogradu....
Molim nekog samosvesnog novinara da zakuca na vrata našeg predednika i prenese mu informacioju da postoje ljudi koji ne žele da žive u državi u kojoj se ne može doći do tako jednostavne istine: da li je g Marić prevaren na Trgovinskom sudu u Boegradu od strane JAT-a, pa je zato izgubio novac, porodicu i zdravlje??
Preporuke:
0
0
27
utorak, 26 maj 2009 09:43
Jasna Simonovic
OBAVESTAVAM čitaoce ovoga teksta, a posebno komentatore, da sam jutros elektronskom poštom preko nspm ovaj članak dostavila kabinetu predsednika i press odeljenju predsedništva...
Preporuke:
0
0
28
sreda, 27 maj 2009 13:33
Jasna Simonovic
Molim sve komentatore koji su razumeli moj tekst i podržavaju utvrdjenje istine slučaja g Marića, ako imaju vremena da pročitaju tekst "Ima li ko jači",novinara Tadije Neškovića i zamole ga da on bude "naš novinarski izaslanik" kod predsednika ...
Hvala...
Preporuke:
0
0
29
četvrtak, 28 maj 2009 16:43
Nika unuka
Ba, sve si im dobro odbrusila
Preporuke:
0
0
30
subota, 30 maj 2009 16:46
autoput
Pa da se ponovi legendarno mesto:
Jasna Simonovic: "HIPERBOREJAC, mislim da ste upotrebili pogrešnu reč: "drčan" znači "grabiti sve za sebe"...a ja ovde (zajedno sa ljudima koji čitaju) "grabim" za g Dragana Marića, odnosno za istinu o 1.300.000 dolara"!"
Koja je poenta ovoga? Novac koji je opljačkan od sirotinje (a opljačkao ga je naš "pošteni privatni poduzetnik"), pa koji je opljačkan od pljačkaša, sad vraćati pljačkašu? Kao super-hik, otimati od siromašnih da bi se dalo bogatima? Ili se truditi da niko od pljačjkaša siromašnoga poštrenoga naroda ne ostane uskraćen, da ostane poredak kakav jeste? Ma, molim vas...
Preporuke:
0
0
31
subota, 30 maj 2009 18:05
Jasna Simonovic
AUTOPUT...
Dozvoljavam da ste mogli pogrešno razumeti da 1.300.000 dolara treba odmah staviti u dzep gdina Marića, ali svakako ih treba staviti ako se dokaže da je novac njegov...sa sve kamatama i odštetom, ako traži!To svakako ne znači da vi ne treda da presavijete tužbu ili uputite dopis gdinu Mariću ako smatrate da on vama ili nekome drugom nešto duguje...
Nisam napislala “pošten” već “uspešan” privatni preduzetnik...Ipak, verujem da je g Marić pošten u svom traženju istine...U prilog poštenju ide i priča na koju me je nedavno podsetila prijateljica, da je g Marić imao neku aferu sa uvozom Lada automobila u početku privatnog biznisa, da je uzeo novac od kupaca, pa mu posao pukao, ali je novac ipak vratio...
Eto, u tome je poenta: da svako dobije ono što je njegovo...
Drago mi je da je za vas “legendarno mesto” mog teksta ono u kome se pominje novac! Bez njega se ne može! Ali je ponekad "ispod teškog kamena"!
Žao mi je medjutim što još niko nije ništa konkretno uradio po mom predlogu, a toliko sam se nadala!...Čak ni ja nisam ništa uradila!
Slučajno sam 29. maja u Sava Centru imala priliku da porazgovaram sa Ivicom Dačićem, a ja umesto da dam prioritet g Mariću i zamolim ministra da pročita moj tekst i komentare ljudi, ja se usmerila samo na svoj sluča "Farmest-Solvay-KPMG”... “Savez za borbu protiv korupcije- Tužilaštvo”..pa završih sa ”narkomanija-farmaceutska industrija”!...a on reče samo "Slažem se!...Tako je to kad sam i ja ponekad “drčna”!
Slažete li se sa ovim objašnjenjem, gospodine ili gdjo? Kojim vi “autoputem” vodite Srbiju?
Preporuke:
0
0
32
subota, 30 maj 2009 19:36
autoput
Da Vam odgovorim ovako na pitanje koje ste mi postavili: nit' ja vodim nit 'oću da me vode, draga Jasna! Zato što malo-malo pa nam dođe neko da nas vodi, zato nam i ide nam ovako nikako. Malo-malo pa mi kao da smo slame jeli, pa nam dođe neki čobanin, a tu, na žalost, spadate i Vi, Jasna, sa svojim predvodništvom. Nemojte da nas vodite, pustite nas na miru, a ako Vam đavo ne da mira pa biste nešto da radite, onda ustanite protiv drugih čobana. Eto to. A ustanite i protiv čobana u sebi, ne popuštajte pred iskušenjem da se po-čobanite. A i ovaj "uspešni poduzetnik", Jasna, ne može da ne bude čobanin koji se "poduzeo" čobanisanja čim mu se prilika ukazala kad nam je došla privatizacija. A znamo svi, Jasna, kako to ide. Čobanin ne čuva ovce za njihovo već za svoje dobro. Eto, priznali ste da se i Vama to sasvim spontano dogodilo da gurate svoje interese. Zato, manite se čuvanja leđa uspešnim i neuspešnim gazdama, i okrenite se narodu jer ste i Vi neko iz naroda kao i svi, pa da svi zajedno ustanemo protiv čobana ako nam ne daju mira, ili da ih ignorišemo ako oni puste nas na miru. Eto to Vam samo još imam reći.
Preporuke:
0
0
33
subota, 30 maj 2009 20:37
Jasna Simonovic
AUTOPUT....Svi mi ponekad vodimo, ponekad smo vodjeni, dragi “Autopute”...
Svi se mi ponekad počobanimo, a ponekad rasčobanimo, ako baš hoćete...Sumnjam da nikada niste imali nekoga "u svojoj nadležnosti", privatno, službeno, u nekom hobiju...
Pa nisu svi čobani isti, razmislite!...(A i kako bi se vukovi nasladjivali da nije čobana!)....Imaju "čobani" svoja imena i prezimena...neko je ukrao, neko davao, neko zanemario, neko otpustio, neko zaposlio...
1. Nisam ja izmislila da je g Marić uspešan, već kolege iz medija na osnovu poslova kojima se g Marić bavio...
2. Čuvam ledja istini, a ne uspešnima i neuspešnima
3. Svoje interese UVEK “guram” , jer su uklopljeni u zakon, red i moral...Pretpostavljam i vi, čim pišete komentare...
4. I čobani su iz naroda, ali obećavam da i dalje neću davati mira onima koji misle da su svi moji dopisi, tužbe, pritužbe, žalbe, mejlovi, faksovi bili tek puko piskaranje...
Niste mi konkretno odgovorili na pitanje kuda vi vodite Srbiju, a ne vas i mene...Imam ideju kako da otplatimo dugove, kako da se vratimo profesionalizmu i istini...pa tražim "srodne duše"...Jer! Nećemo valjda “ovce u tor”, “čobani u banku” pa da “blejimo u euro”?!...
Preporuke:
0
0
34
subota, 30 maj 2009 21:47
autoput
Vas izgleda zanima samo Vaša istina a ja na moju, po Vama, nemam pravo. Dakle, ja kažem da nisam vođen i da neću da vodim, a Vi meni kažete: "Niste mi konkretno odgovorili na pitanje kuda vi vodite Srbiju..." To je policijski način razgovaranja. Izvinite me što ne pristajem na takav "dijalog".
Preporuke:
0
0
35
subota, 30 maj 2009 22:36
Jasna Simonovic
U redu....svako ima svoju istinu, svakako...Ali i Srbija je istina i moramo da je vodimo, svako koliko može, ako je volimo...Sve najbolje...
Nije očajan predlog, zar ne?"
Jeste. Može da veruje ko šta hoće ali Bulatović je da tako kažemo sebi odskeao prst da ne bi prihvatio ruku nekog takvog gazde, posrnulog ili ne.
Ako ovo nije pokusaj brzog bogacenja i pronalazenja rupa u zakonu, ja ne znam sta jeste.pomogao jatu!!ha ha.
Vidim da ste se postavili za zaštitnika propalih i psihički narušenih poduzetnika, što je za svaku pohvalu, ali mi se čini da o stvari pišete bez dovoljno poznavanja materije.
Iz Vaših navoda proizlazi da je nesretni poduzetnik propao zbog posla koji je bio vezan uz sankcije, a to znači da je isti bio "sankcioni profiter", kao i srpski tajkuni, sa razlikom što su isti u tom bili neuporedivo uspešniji. To što su ga u poslu veštiji izigrali, to ga ne čini nevinošću bez zaštite i osobom koja se može izjednačiti sa psihički narušenim tranzicijskim gubitnicima, koji svojem položaju nisu doprineli.
Medjutim oba slučaja govore o stanju srpskog društva, koje će proizvoditi u budućnosti još veće ekstreme.
Srbiju bih uporedio s njivom obraslom korovom i trnjem, koju je nemoguće kultivizirati, pa su Vaši pokušaji "krčenja" osudjeni na neuspeh (a i sam u tom imam neko iskustvo).
Dodao bih da se ljudi dele na tri grupe(moja klasifikacija): Mudre(koji se uče na tudjim greškama), glupe, medju koje pripadam (koji se uče na vlastitim greškama) i vrlo glupe (koji ponavljaju vlastite greške).
A ako je g Marić “sankcioni profiter” kao i srpski tajkuni”, kao što kažete, zar ne mislite da je surovo da postoji tolika socijalna razlika izmedju njega i tajkuna? Pa i te veštije koji su ga “izigrali” to ne čini nevinima!...Ko su oni?
Mislim da prepoznavanje “tranzicionih gubitnika” kao osoba koje su godinama čekale i gledale dok se sve narušava ne čini nevinima u procesu nastajanja socijalnih umesto profitabilnih fabrika...naravno svakoga prema svojoj odgovornosti. To prepoznavanje može ljudima biti od pomoći u rešavanju svoje situacije, jer će se osvrnuti na ono što su propuštali da prolazi pored nih.
Ne samo g Marić i g Bulatović, već sve psihički narušene osobe liče jedna na drugu, ali meni ni g Marić ni g Bulatović, sa svojom “nadljudskom” istrajnošću, ne liče na gubitnike...
Smeta mi vaša malodušnost da je Srbiju nemoguće kultivisati, ali mi je drago da sada umesto okeana vidite njivu, makar sa korovom i trnjem...Moji pokušaji krčenja svakako su osuđeni na "neuspeh" ako mi neko ne pritekne u pomoć...
Bijek, ljudi su često skloni da emocije proglašavaju patetikom, a razlika je u tome što patetika sadrži prevelik procenat "kuknjave"....
Mislim da "kuknjavi" nisam sklona, ali ipak možda ponegde protutnji iz mojih "srpskih" gena, pa vas molim da tačno opišete "to mesto" u tekstu...
Izgleda da je moje prokletstvo generacijski konflikt kako u porodici, tako i na NSPM.
Ostaviću po strani nesretnike o kojima si pisala kao i raspravu o tome tko je kriv za njihovu situaciju, koja izaziva grozu i saosećanje u normalnih ljudi, jer bi to zahtevalo dužu elaboraciju.
Osvrnut ću se na generacijsku razliku u pristupu srpskoj stvarnosti s kojom nismo, najblaže rečeno, zadovoljni.
Kao svaki pripadnik starije generacije, koja je vremenom izgubila sve iluzije o sebi i društvu, ponašam se racionalno, što ti kvalificiraš kao malodušno, tj. akceptiram realnost i kada mi ova u većini stvari nije po volji (želji).
U odnosu na srpsku realnost, koju sam i odtestirao mojim tekstom o arki i pozivom na aktivnost u smeru moralnog preporoda, na koji je pozitivna reakcija bila samo od Gazda Gruje i tebe, osnovano sam zaključio da sam ipak precenio učinak NSPM na svest mlade generacije, pa sam racionalno digao u vis ne samo ruke već i noge, dakle bezuslovno kapitulirao. Pri tome mi je ostao dobar osećaj da sam sa svoje strane dao doprinos pokušaju promena na bolje koji nije uspio, ne mojom krivnjom. Posle svega istina imam takodjer osećaj kao u situaciji da ti netko blizak ima rak s metastazama.
No sada bih ocenio šanse neke srpske Jovanke Orleanke koja juríša na nepregledne neprijateljske redove, bez ikakove podrške, osim saosećanja medju porodicom i prijateljima i podsmeha okoline. Ovo proizlazi iz testiranja s kojim si upoznata i poznavanja reakcije ljudi. Ako želiš da se izgrebeš na trnju bez ikakovog efekta, ja te ne možem u tom sprečiti, a kažu da je najbolja metoda učenja vlastitom kožom.
Možda bi sam imao za tebe angažman koji pretpostavlja poznavanje enleskog jezika, pa me možeš eventualno kontaktirati putem skajpa.
Ko uradi nesto dobro za jednog coveka,ucinio je obro i za covecanstvo.
Ne znam nista o g.Maricu ali se stidim jucerasnjih ruznih napisa u stampi i datih kvalifikacija.
Hiljade ljudi opljackane su i 1945. i devedesetih i pljacka se nastavlja.Koliko dece je zbog toga patilo,bolovalo?
Tadic,Malovic,javite se!
Što se cinizma tiče, on je ponekad sredstvo odbrane od nemogućnosti da se zaštiti neki nejasan stav, ali moj stav je jasan, on je izazvan samo željom za istinom u vezi slučaja Marić - JAT (Trgovinski sud) ...
Pošto vas poznajem iz prepiske, ubedjena sam da možete da zaključite šta sam htela da kažem, odnosno šta sam rekla...Ne potcenjujte ponovo sebe...
Žao mi je što smatrate da tematika slučaja g Dragana Marića, pogotovo ako se završi javnom revizijom slučaja, ne zaslužuje da bude filmski obradjena...Gledate li vi filmove u kojima temu ni sa skrštenim rukama u krilu ne možemo naći?...
Što se g Bulatovića tiče, molim vas Predraže, još jednom: imam pravo da žalim njegov prst, čak i ako ga on ne žali...Meni je žao što je čovek odsekao sebi prst...stop!
"BRUSNICA", iz vašeg komentara sam zapazila iskru koju dugo očekujem, vi ste prva osoba u nekom mom “javnom” okruženju koja je svesna naše povezanosti sa celim čovečanstvom...POMOĆI JEDNOM ČOVEKU ZNAČI POMOĆI CELOM ČOVEČANSTVU...Na toj paroli pozavideo bi i najbliži savetodavni tim Baraka Obame kada mi imao priliku da je pročita...
Prokletstvo kao razlog nekog “neuspeha” ne ide mi uz osobu koja u priči o srpskoj “arki” nije nikoga ostavila da “skapa” u okeanu...Svi mi ponekad očekujemo krajnji rezultat suviše nestrpljivo...Moralni preporod počinje verom koja “prokletstva” ostavlja za nama, ustapajući taj stepenik kajanju i praštanju kao sigurnijem materijalu za dobrobit čovečanstva...
Pošto veoma vodim računa da ne upadnem u greh gordosti, a da pri tom ne uništim samopoštovanje, teško mi je da komentarišem svoju dirnutost tvojom asocijacijom na najveću damu Francuske, Jovanku Orleanku a koju je izazvao moj “novinski” poziv u “korov i trnje”...Kroz “korov i trnje” prolazim odavno...to je za mene prirodna sredina još od 1998. godine, tako da mesta za nove ogrebotine nemam, toliko sam već izgrebana...
“patetički” rečeno...Teorijski, od korova želim da napravim legalnu farmaceutsku industriju u kojoj će Beograd biti evroatlanski stožer, od trnja želim da načinim mekani novac kojim će se zaceliti tudje i moje rane...lokalno i globalno...Praktično, sve što treba sam uradila...Izuzev?
Bruka, još ne koristim skajp!...Hvala na mogućnosti za angažman. Da, poznajem engleski jezik, prevodilac sam....
ZOCHA, tako je!
Rekla bih da u reakcijama na tvoje pisanje ima mnogo namernoog nerazumevanja.Hteli to da priznaju ili ne, svi komentatori tvog komentara su ipak jasno osetili da ti pišeš o nekim stvarima koje ne bi smele da "kapituliraju" ni u kakvim okolnostima i ni pod kakvim izgovorma, ako mislimo da opstanemo.Samo nastavi da nas podsećaš na najbitnije u nama samima. Dvoje ljudi te je razumelo i ne stide se da to priznaju.Oni dokazuju da je iskrenost sažeta i moćna.
Koristeći najmoćniji balkanski medij “Radio Milevu”, molim dalje čitaoce koji poznaju ikoga u Trgovinskom sudu, Jat-u, itd. koji su učestvovali, činjenjem ili nečinjenjem, u ovom procesu da probude svoje najbliže i pomognu im da isprave svoj namerni ili nenamerni greh, pre nego što “žižak počne da drhće u po burne crne noći”...Na Austrijskoj TV pre nekoliko meseci jedan je čovek vratio bicikl koji je ukrao posle 20 godina jer više nije mogao s tim da živi...Kako li se živi sa “ukradenih” 1.300.000 dolara?
NADO, hvala ...
Jedna devojka koja je tako, povremeno u našem društvu, prevrnu očima, zabaci kosu i reče: "Ma, kreten, bolje da je ušao u Demokratsku Stranku i rešio to sa njima, niko ga ne bi dirao. Tako rade pametni ljudi!"
Gledam i smeškam se ; setim se da se ona učlanila u DS i da je tako, prošle godine dobila posao u nekoj Upravi, Agenciji, ne mogu tačno da se setim. Plata je 80.000, to znam, jer to uvek ponavlja. Sa ponosom. Jer, ona je pametna u uspešna pobogu! Kupila je auto, sredila je stan. Letovala je u Tunisu. I na Kubi. Ima EKSTRA cipele od 400 evra.
Pametna. I uspešna!
E, sad... Hm... Što sam ovo počeo... Ne znam... Možda neko zna...
Niste u pravu da ne priznajem samoj sebi da neko nije razumeo šta sam htela da kažem, naprotiv! To nepriznavanje tiče se vas...Molim vas pročitajte komentare ljudi koji razumeli, dozvoljavam da svakom uhu ne prija ista lingvistika...
U pravu ste da “pretendujem da sam uvek i u svemu u pravu”, ali najviše volim kada nas je mnogo u pravu...Nikada, medjutim, ne tvrdim da sam uvek i u svemu u pravu...Zato služe prijatelji i dobronamerni ljudi da mi na to ukažu....
Nisam shvatila da li ste me poredili sa Borkom Pavićević ili Dušanom Savićem, ili sa oboje? TV-duel nisam gledala pa ne mogu komentarisati vašu asocijaciju...
Dozvoljavam da je moja reč “u sprezi” mogla da vas odvede u nerazumevanje...Tu reč ne upotrebljam niti u negativnom niti u pozitivnom kontekstu...vlast zavisi od svakog od nas...vlast ne biraju vanzemaljci, nego ovozemaljci...Svi smo mi “u sprezi” i kada reagujemo na ono što možemo, kada uradimo ono što možemo, kada ukažemo na ono što možemo...
Da, slažem se u vezi inspiracije za filmove, ali ostavimo to nekom stručnjaku da proceni...Moja je samo ideja jer u ovom trenutku instiniti slučajevi u filmskoj industriji nose primat jer je mašta prezasitila tržište...
GAZDA GRUJO, razumela sam da ste hteli da kažete da se po partijskoj liniji (DS) i dalje najbolje prolazi.
Poznajem neke ljude iz vodećih partija koji su po toj liniji upropastili sve oko sebe na pozicijama za koje nisu dorasli, ali ima i ljudi koji bi prošli i bez partije, ali su napravili taj put... Mladost je sama po sebi “pametna” pa često ide prečicom, a iskustvo obično ne dozvoljava kalkulacije, pa to mladji ljudi često ne mogu da shvate...Naročito dok ne spoznaju da skupe cipele nisu obavezno i najudobnije...Ali, svako troši svoj novac kako želi...Vratimo se g Mariću, ko je potrošio “njegov” novac?
ZOCHA..hvala na informaciji...
Zavidim vam .... kako na čemu? Pa na tome što ste drčni :-)
Dobro je što ne ostavljate svoje tekstove da čame sami
Dobro ste primetili, volim da "dovršim" svoj tekst, tako što ga pratim kroz komentare, zahvalna sam nspm-u što nam to omogućava...a iz prakse sam primetila da je važan udarni termin tj dok tekst traje na "naslovnoj strani"...
Zahvalna sam svima, pa tako i vama, ko odvoji vreme za čitanje mog teksta, a još više ako ga prokomentariše, a još više ako uradi nešto dobro, podstaknut mojim tekstom...Tekst nije sam sebi svrha...
Neznanje.. nisam znao da je to neka paralela grabljivosti
Smatrao sam je simpatičnom agresivnošću.
Kakogod dopao mi se vaš stav
Oni, oni, poštovana Jasna ; oni o kojima sam govorio. Ti i takvi i te i takve. NjIHOVE OGROMNE OČI i megalomanske želje treba napuniti i zasititi. Partija to zna. Partija to pothranjuje. To su pravi "pioniri". Samo sa njima će oni, iz Partija vazda biti gazda.
Prečice, oportunizam, nepotizam itd postaju DOMINANTNI OBLICI PONAŠANjA. Jedini socijalno prihvatljivi modeli... Tako se to radi. Piše to u knjigama... pročitao Gruja...
Ja se, često u svojim komentarima šalim, ali daleko od toga da sve ovo shvatam neozbiljno. I Marićev novac i svaki drugi novac u ovoj zemlji uzima jedna ista "ekipa", okupljena oko jednog istog sistema vrednosti:
a) ja znam da JA želim sebi najbolje, jer JA sam bolji i pametniji, znači, vredniji i važniji od ostalih (akcenat je pogađate, na JA)
b) meni lično jaaako mnogo treba, pa ću to da uzmem, neću birati način.
v) budi pametan kao i ja, moj saučesnik, pa ćeš uzimati i ti.
g) šta te briga za ostale? Oni su stoka.
E, sad, to ne može ovako, prosto da se kaže (ljutiće se keva i komšiluk) pa se onda izmišlja, Jugoslavija, socijalizam, samoupravljanje, liberalna demokratija, evropska unija, ovo ono...
Pitanje glasi kako stati "u kraj" oportunistima? Oni su "meso" i potok iz koga se napaja blatnjava reka/bujica hohštaplera i korupcije itd
ZOCHA, mislim da je neshvatanje suštine stvari, ako se izuzme mentalna nesposobnost, izraz primitivne zavisti, nedostatak elementarne želje za opstankom, dečje osvetoljubivosti, tvrdokorne površnosti, a najčešće je to bežanje od suštine samog sebe.. .Ono što brine je što su ljudi kod nas koji treba da odlučuju o sudbini svih nas, toliko “zaribali” u prostom shvatanju. Upravo na TV reklamiraju film Changeling (Clint Istwood i Angelina Jollie) snimljenom po istinitom slučaju u kome ceo državno-sudski establišment ubedjuje ženu da je izgubljeno dete koje su joj pronašli njeno, kao da ona ne zna koje je dete njeno...zato što bi istina izbacila njih iz kalupa svemoćnosti...Slovenci, znate, imaju jednu divnu poslovicu da je navika gvozdena košulja...za svakoga...Ono što još više brine kod nas, je što ljudi nemaju prijatelje koji će ih opomenuti kad greše...
GAZDA GRUJO, razumem vas, ali u slučaju G. Marića, ti ljudi imaju svoja imena i prezimena, i u JAT-u i na Trgivuinskom sudu......”Dominantan oblik ponašanja” svakako treba da bude opominjanje počinitelja zlodela, prijateljski i kroz institucije...
Slažem se sa a.b.v.g. To stanje “medicinski” ukratko nazivam: oreolizam...(kada neko sam sebi stavlja “oreol” oko glave! )..
Pitate kako stati “u kraj” oportunistima...Mislim da može: “početkom”!...Evo, počnimo istinom o slučaju JAT- Marić na Trgovinskom sudu u Beogradu....
Molim nekog samosvesnog novinara da zakuca na vrata našeg predednika i prenese mu informacioju da postoje ljudi koji ne žele da žive u državi u kojoj se ne može doći do tako jednostavne istine: da li je g Marić prevaren na Trgovinskom sudu u Boegradu od strane JAT-a, pa je zato izgubio novac, porodicu i zdravlje??
Hvala...
Jasna Simonovic: "HIPERBOREJAC, mislim da ste upotrebili pogrešnu reč: "drčan" znači "grabiti sve za sebe"...a ja ovde (zajedno sa ljudima koji čitaju) "grabim" za g Dragana Marića, odnosno za istinu o 1.300.000 dolara"!"
Koja je poenta ovoga? Novac koji je opljačkan od sirotinje (a opljačkao ga je naš "pošteni privatni poduzetnik"), pa koji je opljačkan od pljačkaša, sad vraćati pljačkašu? Kao super-hik, otimati od siromašnih da bi se dalo bogatima? Ili se truditi da niko od pljačjkaša siromašnoga poštrenoga naroda ne ostane uskraćen, da ostane poredak kakav jeste? Ma, molim vas...
Dozvoljavam da ste mogli pogrešno razumeti da 1.300.000 dolara treba odmah staviti u dzep gdina Marića, ali svakako ih treba staviti ako se dokaže da je novac njegov...sa sve kamatama i odštetom, ako traži!To svakako ne znači da vi ne treda da presavijete tužbu ili uputite dopis gdinu Mariću ako smatrate da on vama ili nekome drugom nešto duguje...
Nisam napislala “pošten” već “uspešan” privatni preduzetnik...Ipak, verujem da je g Marić pošten u svom traženju istine...U prilog poštenju ide i priča na koju me je nedavno podsetila prijateljica, da je g Marić imao neku aferu sa uvozom Lada automobila u početku privatnog biznisa, da je uzeo novac od kupaca, pa mu posao pukao, ali je novac ipak vratio...
Eto, u tome je poenta: da svako dobije ono što je njegovo...
Drago mi je da je za vas “legendarno mesto” mog teksta ono u kome se pominje novac! Bez njega se ne može! Ali je ponekad "ispod teškog kamena"!
Žao mi je medjutim što još niko nije ništa konkretno uradio po mom predlogu, a toliko sam se nadala!...Čak ni ja nisam ništa uradila!
Slučajno sam 29. maja u Sava Centru imala priliku da porazgovaram sa Ivicom Dačićem, a ja umesto da dam prioritet g Mariću i zamolim ministra da pročita moj tekst i komentare ljudi, ja se usmerila samo na svoj sluča "Farmest-Solvay-KPMG”... “Savez za borbu protiv korupcije- Tužilaštvo”..pa završih sa ”narkomanija-farmaceutska industrija”!...a on reče samo "Slažem se!...Tako je to kad sam i ja ponekad “drčna”!
Slažete li se sa ovim objašnjenjem, gospodine ili gdjo? Kojim vi “autoputem” vodite Srbiju?
Svi se mi ponekad počobanimo, a ponekad rasčobanimo, ako baš hoćete...Sumnjam da nikada niste imali nekoga "u svojoj nadležnosti", privatno, službeno, u nekom hobiju...
Pa nisu svi čobani isti, razmislite!...(A i kako bi se vukovi nasladjivali da nije čobana!)....Imaju "čobani" svoja imena i prezimena...neko je ukrao, neko davao, neko zanemario, neko otpustio, neko zaposlio...
1. Nisam ja izmislila da je g Marić uspešan, već kolege iz medija na osnovu poslova kojima se g Marić bavio...
2. Čuvam ledja istini, a ne uspešnima i neuspešnima
3. Svoje interese UVEK “guram” , jer su uklopljeni u zakon, red i moral...Pretpostavljam i vi, čim pišete komentare...
4. I čobani su iz naroda, ali obećavam da i dalje neću davati mira onima koji misle da su svi moji dopisi, tužbe, pritužbe, žalbe, mejlovi, faksovi bili tek puko piskaranje...
Niste mi konkretno odgovorili na pitanje kuda vi vodite Srbiju, a ne vas i mene...Imam ideju kako da otplatimo dugove, kako da se vratimo profesionalizmu i istini...pa tražim "srodne duše"...Jer! Nećemo valjda “ovce u tor”, “čobani u banku” pa da “blejimo u euro”?!...