Аутор стрепи, чини се, са разлогом. Мени се пак чини да је Путин и његова екипа гледа директно у очи проблеме. То ми улива довољно поверења да се на бринем. Неће бити лако, то није спорно. Али, не мислим да је РФ само у дефанзиви.
Препоруке:
111
5
2
понедељак, 13 октобар 2014 12:49
Deda Djole
Clanak pun informacija. Fina analiza. Zahvaljujem autoru.
Препоруке:
59
8
3
понедељак, 13 октобар 2014 13:12
Бране, Италија
Мало се Путин залетео по мени. Он је први бацио западу рукавицу у лице још прошле године па и пре провоцирајући са Сновденпм, Депардјеом, затим пактирајући са БРИКСом, кујући заверу против долара, опструкцији Американаца око Сирије и Ирана и Јужним Током наместо Набука. Хоћу да кажем његове провокације против Америке достигле су тај степен кад је Америка морала да реагује. Чак мислим да је америчка реакција закаснела и то захваљујући Обами јер замислите да је председник Ромни или Меккејн ! Што се тиче Украјине јасно је да су Американци ту нанели тежак пораз Русима и то на оном место што би требао бити за Русе домаћи терен. Руси су доживели тежак пораз најпре на обавештајном пољу и мислим да ни највећи противници Русије нису очекивали да ће баш тако глатко ићи. Питање је због чега је Путин изазивао запад и зашто се сад чуди што му је запад пред кућом отворио праву провалију у коју може да упадне читава Русија ?! Јасно Путин би сада да преговара, али бојим се да је ипак касно.
Препоруке:
15
165
4
понедељак, 13 октобар 2014 13:42
DR POLITICKIH NAUKA
koliko god hteo da ovo nije tako,nego malo povoljnije,cini mi se da je autor skoro skroz u pravu!!bitka za ukrajinu i protiv rusije tek dolazi..zasto je tako pokazace se ubuduce,ali nekoliko poteza RF samim tim i putina su mi nelogicne i cudne!!!amnestija hodorovskog je greska.on je direktno otisao u masonske krugove i sa njihovom pomocu punom parom radi protiv RF..promasaj obavestajne sluzbe RF oko majdana (to administracija RF priznala pre neko vreme) je katastrofalan..da se nije znalo sta se sprema,da se nije pariralo na vreme tome u kijevu kad je presednik bio janukovic i kad je molio za pomoc putina,ne razumem.odobravanje danasnjeg ambasadora SAD u moskvi,koji je pre bio u kijevu i tamo organizirao majdan,i ko je dokazano otvoreni fanatican neprijatelj RF,je meni isto neshvatljivo..celo vreme RF igra igru pravilima zapada.voleo bih da vidim smene u samom vrhu RF(medvedev,lavrov i dr.)ostriji kurs prema oligarcima i da RF federacija krene na pobedu,a ne remi.videcemo.........
Препоруке:
67
7
5
понедељак, 13 октобар 2014 13:58
Миле Баточинац
Овај Бране баш добро познаје тему. Ево открио нам је да су уствари Руси ти који провоцирају конфликт у Украјини. Већу глупост давно нисам чуо, стварно.
Препоруке:
128
3
6
понедељак, 13 октобар 2014 14:11
Касија
Једини исправан пут је Стаљинов кога су нацисти сатанизовали лажима да је вршио масовна убиства а све у служби да амортизују сурову истину да је током Другог светског рата погинуло преко двадесет милиона Руса да се Европа ослободи од нациста.
Препоруке:
92
2
7
понедељак, 13 октобар 2014 15:01
veca vestica
Ruse ne moze niko pobediti na bojnom polju.grese svi koji misle da NATO i zapad mogu nesto vise da urade osim sankcija.Ruski narod je homogen u opasnim situacijama.Od Moskovskog "majdana" nema nista,vec bi to zapad odavno uradio,znam za rusku doktrinu u slucaju rata.Prvo dobijaju sateliti,a posle glavni "smekeri".Nemam informaciju koliko rusima treba para mesecno za izdrzavanje drzave.Ali pouzdano znam da su tajkuni duzni to da obezbede,ili im ne gine ZID.
Препоруке:
68
3
8
понедељак, 13 октобар 2014 16:10
Jos jedan "Tribalac"
Ako je gospodinu Putinu potrebna pomoc, evo ja mu stojim na raspolaganju buduci da je moje staro preduzece medju prvima opljackano u sklopu Vuciceve borbe protiv korupcije pa trenutno nemam pametnija posla. :)
Препоруке:
59
4
9
понедељак, 13 октобар 2014 16:38
ТОПОЉ
Када из уста или из пера одређене особе чујете или да пише да су С.А.Д најмоћнија држава на планети или ако из уста и пера те исте особе чујете или да пише да је Русија у некаквој дефанзиви у односу на С.А.Д,односно запад,знајте сасвим сигурно да та особа не познаје Русију али ни геополитичке токове или их познаје до зла бога површно.Руска историја има 2 тома.Први је онај прије предсједника Путина а други је овај којем присуствујемо, као и онај који ће да услиједи послије Путина али у најпозитивнијем смислу по Русију.Пажљиво сам прочитао овај ауторски текст.У тексту је направљена груба грешка,тачније потпуно погрешна анализа да је Русија доживјела геополитички пораз у Украјини.Ово је својевремено изјавио и Зоран Драгишић,наводни експерт и професор факултета за безбједност.Та изјава је дата на гостовању код Милована Јовановића,новинара не баш наклоњеног Русији и Русима.Сви тзв експерти када анализирају догађаје у Украјини виде само једну страну медаље.То је она гледана из западног угла.
Препоруке:
70
11
10
понедељак, 13 октобар 2014 17:00
ТОПОЉ
Наставак...И заиста,када се погледа површно или онако како то виде на западу,стварно испада да је запад предвођен С.А.Д однио побједу у тзв Украјини над Русијом.Али то је једна страна медаље или поглед из једног угла.Хајдемо проанализирати нешто што досад није написано али ни изјављено.Никад и нигдје.Да ли се могло десити и овако нешто?Русија је апсолутно била свијесна тока догађаја који ће услиједити.Намјерно је зажмирила на све то јер јој се пружила колосална историјска шанса а то је повратак Крима тамо гдје му је и мјесто.Овакву оцјену још нисам чуо да је неко узео у разматрање а звучи реално,чак најреалније.А толико је Србија па и запад пун некаквих експерата за геополитику.Надаље,врло је чудно како је живу главу извукао Виктор Јанукович.Да ли неко озбиљан вјерује да би он био поштеђен од западних хуља и украјинских нациста?То је илузија.Нацисти из Галиције не праштају ни рођеној мајци а камоли Јануковичу.Онда се поставља питање шта му је спасило главу?
Препоруке:
62
5
11
понедељак, 13 октобар 2014 17:25
ТОПОЉ
Наставак...Оно што упада у очи када је спашавање живе главе предсједника Јануковича јесте то да док год он није безбједно напустио територију под контролом украјинских нациста дотле ни наранџаста принцеза(Јулија Тимошенко)није напустила затвор у Харкову.Дакле,да ли је можда била у питању нека трампа,глава за главу?Вриједи о овоме размислити!Надаље,аутор овог текста није се дотакао нечег веома важног када је у питању наставак наранџасте револуције.Писати о наранџастој револуцији немогуће је а не дотаћи се наранџастог Мајкла односно Мајкла Макфола,бившег америчког амбасадора у Москви који је исписивао зле странице оне прве верзије наранџасте револуције.Треба напоменути да је Јељцину помогао у његовом реизбору 1996г.Његово амбасадоровање завршено је потпуним дебаклом како за њега тако и за америчку дипломатију.Владимир Владимирович Путин добио је нови шестогодишњи мандат,а фаворити запада,Њемцов,Ришков,Касјанов,Удаљцов,Наваљниј итд,заједно са Макфолом завршили су у канти за смеће.
Препоруке:
61
4
12
понедељак, 13 октобар 2014 17:50
Oliver Kromvel
Nisam uopšte zadovoljan ovim tekstom,u poslednje vreme provejavaju dva tipa tekstova,ili oni koji nekritički dizu u nebesa Putina ili oni koji pokušavaju da pronađu neko opravdanje za poziciju Rusije.Ako uključimo logiku shvatićemo da Rusije neće dobiti priliku da kupi vreme,pogotovo ne do 2020 godine,za 2 godine su izbori u SAD i na vlast dolazi Hilari Klinton što će kako je očigledno projektovano do maksimuma zaoštriti odnose na relaciji SAD-RUSIJA.Autor spominje nekakvo pregrupisavanje Ukropa,lako je to na papiru u realnom zivotu rat je skup sport,Ukrajina je Ruski ekonomski vazal,drzava na ivici ekonomskog kolapsa,para za novo oruzje nema,niti je proces vojne obnove moguće izvesti za jednu zimu,da nepričam o ljudskom faktoru,obuci,moralu i sličnim stvarima.Sama EU nema realne kapacitete ni sebi a kamoli Ukrajinu da pomaze.Međutim krajnje je porazavajuće da Rusija ima toliku slabu prerađivačku,komercijalnu industriju,da praktično od igle do lokomotive uvoze.
Препоруке:
58
4
13
понедељак, 13 октобар 2014 17:56
ТОПОЉ
Наставак...Пошто се мисија наранџастог Мајкла завршила катастрофом,С.А.Д преостало је само једно а то је да покушају са Џоном Френсисом Тефтом,искусним дипломатом којим се ЦИА поноси.Он је у Русији почео мисију свог живота.Када је Тефт почео своју мисију(читајте ово- покушава да у дијело спроведе злочиначку мисију)почело се са покушајем остваривања још једне злочиначке мисије.Запад је активирао свој "тајни адут",некадшњег моћног олигарха Михаила Ходорковског који је провео деценију у затвору због утаје пореза и пљачке државне имовине.Предсједник Путин га је помиловао децембра 2013г.Данас живи у Швајцарској,гдје је истог дана док су Москвом марширали "пацифисти",дао интервју француском "Монду" у коме је најавио "да разматра могућност да постане предсједник Русије,ако то буде било потребно за превазилажење кризне ситуације".Наравно он за ту идеју,идеју да постане предсједник Русије не би био заинтересован,али по њему да би се превазишла актуелна криза он је спреман за ту мисију .
Препоруке:
44
1
14
понедељак, 13 октобар 2014 18:04
Oliver Kromvel
Rusija mora i krajnje je vreme da počne da redifiniše svoju ekonomsku politiku,Rusi uvoze praktičnu svu robu široke potrošnje i veći deo prehrabrenih proizvoda što je nedopustivo za zemlju koja pledira da bude svetska vele sila.Rusija je danas vojni dzin ali ekonomski patuljak,oslanjanje samo na gas i naftu je krajnje pogrešno i čak štetno.Rusija takođe mora da geo politički odredi svoje prioritete i da tamo gde se angazuje to radi maksimalno agresivno.Uzmimo primer Srbije,zašto Rusi nisu uzeli nacionalnu frekvenciju i otvorili ispostavu RUSSIA TODAY,zašto aktivno,novčano,logistički ne podrzavaju patriotske pro ruske snage,ako ih nema ili su loše organizovani onda rusi treba da ih organizuju,zašto ruska ekonomska politika nije agresivnija.Krajnje je vreme da Rusi utvrde šta hoće,a provokacije će se nastaviti,pritisak na ruski narod u Ukrajini će biti sve veći,do momenta kada Rusija više neće moći da trpi ponizenje.
Препоруке:
41
2
15
понедељак, 13 октобар 2014 18:16
ТОПОЉ
За крај...Својом изјавом Ходорковски је привукао пажњу.Прво због чињенице да је он бивши робијаш,затим да је у очима огромног броја Руса он омражена фигура као и то да је његов полтички рејтинг далеко испод цензуса.Пажљиви посматрачи уочили су да он није ни поменуо ријеч "избори" већ помиње некакву мистериозну кризу па ето он би на себе узео тај дио посла,посла у име Вашингтона.С обзиром да у Русији не постоји озбиљнија криза-екомомска,политичка или безбједоносна-јасно је да Ходокорковски говори о некој будућој ситуацији,оној која се допада Вашингтону.Само мало сутра.Русија је створила поуздан сигурносни појас сопственог суверенитета па ће се револуционари који се боре да у Русији остваре амерички сан суочити са великим тешкоћама и изненађењима.И сваким даном биће све теже,па треба очекивати да Вашингтон неће оклијевати са покретањем револуционарног механизма.Али,по сваму судећи само ће се још једном увјерити да је господин Путин њихова ноћна мора.
Препоруке:
44
1
16
понедељак, 13 октобар 2014 18:39
Србин
"Бране из Италије" показује да нема ст аралачког интелекта Ма Западу, да су сви исправних мозгова и сретни што баш ништа не знају. То је највеће достигнуће на Западу
Препоруке:
42
1
17
понедељак, 13 октобар 2014 18:42
ТОПОЉ
@Оливер Кромвел...Упамтите нешто!Боље је бити пета,шеста или десета економија свијета а заузврат бити најмоћнија војна сила свијета.Сада када је Русија војно најмоћнија на свијету,будите сигурни да ће она постати и економски гигант.Само полако и све у свије вријеме.На том путу је нико неће моћи зауставити.Шта има Њемачка од тога што је економска велесила?И поред својих брендова-мерцедеса,бмв-а,аудиа,поршеа,фолсвагена,Њемачка је геополитички патуљак.Њемачка постоји од данас до сутра и зависи од добре воље Америке.Ако Обама устане на лијеву ногу,од Њемачке неће остати ништа осим успомена.Канцеларку Меркел америчке тајне службе прислушкују кад пожеле.Само мало сутра ће то проћи код Владимира Путина.Ако у свом арсеналу немаш РС-24"ЈАРС" те Булаву,Топоље,Искандере итд,џаба је све.Не вриједи то што је одређена држава некакав економски џин.Само ово горе побројано ако посједујете онда имате све.Тад се леди крв у венама непријатељу.Ако немате,онда је једина опција штрик па о дрво.
Препоруке:
58
3
18
понедељак, 13 октобар 2014 18:44
qui vivra verra!
Досад најтрезвенија српска политичка анализа ситуације у којој се Русија нашла. Насупрот гледању загрижених српских русофила, она није ни најмање добра... Аутор је заборавио (?) да поред “шесте колоне“ напомене још пар аспеката: санкције које су уведене Русији – нарочито оне финансијско/банкарске, имаће ускоро веома негативан ефект на могућност руских фирми да добијају кредите на светском тржишту. Руска контрамера: забрана увоза пољопривредних производа из ЕУ је ипак “српски потез“(пуцање себи у ногу) – ти прозводи већ сада драстично поскупљују у Русији, а замену је немогуће наћи “већ сутра“. Поред тога: драстичан пад светске цене нафте (намерно изазван од стране САД?) ће резултирати у знатном паду руског платног биланса и државних прихода (њена претерана зависност од извоза енергената). Све то води повећању инфлације, паду курса рубље, повећању унутрашњег незадовољства – што је и циљ Запада. “Мајдан“ у Москви неће бити сутра-прекосутра, али ако овако и даље иде... qui vivra, verra!
Препоруке:
8
58
19
понедељак, 13 октобар 2014 21:35
/понедељак, 13 октобар 2014 18:44 qui vivra verra!/ !!!
Немаш аргументе који су засновани на непобитним доказима, Кинези , односно кинеске банке нуде кредите у неограниченим износима по стандардним каматним стопама.Цене нафте јесу вештачки ниске али то су краткорочне мере, не може С. Арабија издржати дуго.У праву си што се тиче инфлације , то је цена преоријентације, на домаће тржиште и диверзификација добављача.Да ли ће се догодити " Мајдан",како ти очекујеш, ни случајно, Путинов тим прати пету и шесту колону, у Русији је извршена национално-патриотска хомогенизација , не до краја, то ће се догодити појачањем санкција а онда ко пропева... већ су припремају фабрике спортске опреме, гумених производа, играчака итд. у Сибиру, сви ће тамо завршити , немојте сумњати .Него ниси нам рекао, шта је са губицима ЕУ ??? Очекују се санкције према аутомобилском сектору Немачке,ток плина ће бити промењен, Адолфина ће брзо одступити.
Препоруке:
38
3
20
понедељак, 13 октобар 2014 21:38
zlatan
KASIJA, slažem se da su žrtve staljinizma apsolutno pretjerane, obična matematika to kaže. Samo pogriješili ste o broju žrtva iz Drugog svj.rata. Cijeli SSSR imao je skoro 27 mil.žrtava, od toga Rusa 15, Ukrajinaca 8, Bjelarusa preko 2.5 mil.ljudi. Relativno najviše Bjelarusa, preko 25% poginulih predratnih žitelja, tako da je predratni broj stan.Bjelarus.dosegla tek devedesetih godina! I Ukrajina je imala 20% izginulih, Rusija skoro 15%. Jasno, Ukrajina i Bjelarusija bile su posve okupirane i odatle veći postotak žrtava.
Mene žalosti što danas neki u Ukr., potcjenjuju žrtve nacizma, iako je Hitler novo germansko carstvo mislio napraviti upravo u Ukrajini, ali i Poljskoj, Bjerusiji, centru Rusije, a Slavene istrijebiti, iseliti itd. Zato pretjeruju sa Gladomorom 1932.1933. broj mrtvih je gadljivo preuveličan. Popis stan.SSSR 1926 kaže da Ukrajina ima 34 mil.stan., popis 1939 Ukr.ima 39.5 mil.stan, ili za 16.2% više u 13 god. Ako je gladomor bio toliki, odakle takav porast u 13 godina?
Препоруке:
43
1
21
понедељак, 13 октобар 2014 21:47
сељак беземљаш
Није антируска хистерија већ русофобија.
Рачуна се да русофобија настаје годину дана после Карловачког мира. Карловачки мир је 1699 означио почетак краја турског царства.
И бригу пре свега Енглеске,да падом отоманским не изгуби кључеве светске моћи.
Када се 1700.г. руски бродови (које је градио Петар Велики са мишљу да бродови нађу пристаниште)појаве поред Цариграда, креће русофобија.
Англосаксонски свет је грађен на потреби експанзије јачој од разума. Филозофију експанзије, као мере која обезбеђује светско господство прихватио је грађанин наречених земаља.
Ја сам неколико пута цитирао писмо Чарлса Дикенса којим он са 20 епитета описује стање лудила у коме се нашао и он и сви око њега очекујући вести да је на Криму (Кримски рат 1854-1856)победила војска западних земаља (искрцали су на Крим око милион војника)
Како тада тако и данас. Већ триста година рве се и неда се и неће се дати Русија.
Хтели не хтели ми смо са Русијом.
Препоруке:
49
0
22
понедељак, 13 октобар 2014 21:49
zlatan
Oni koji kažu da Rusija slabo proizvodi, varaju se. Pa još iz sovjetskih vremena je moćna industr.sila. Možda u nekim segmentima ima zaostaliju industriju, ali je ima. Sve vas pitam koliko američkih proizvoda imate u kući? Ja samo kameni dezodorans, ali imam i odličnu zubnu pastu iz Indije, posve prirodnu. Kupio u DM trgovini.
No pravo je pitanje, zašto je Ukrajina toliko propala nakon raspuštanja SSSR-a? Sa 17% stan.SSSR imala je gotovo trećinu industr.i više od trećine poljopr. Nestankom SSSR-a nestaje i golemi prostor za ukrajinsku privredu, plus svega dobija divlje političke i ekonomske elite. Rezultat je da imaju daleko manju moć nego u doba SSSR.
A u Rusiji nakon raspada SSSR isto kaos, ali od 2000god., Putin uvodi red. Podržavio je bitnu industr., i oporavio zemlju.
Pri kraju SSSR-a Ukrajina ima čak nešto veći dohodak od Rusije (mislim 10%), a danas nakon 23 god.samostalnosti, Ukrajina ima preko četiri puta manji dohodak per capita od Rusije. Tu komentar nije potreban.
Препоруке:
44
0
23
понедељак, 13 октобар 2014 22:27
brzi
Ovde ste neki dvolični do same obisti. Od 45. naovamo za sve loše stvari urađene u Srbiji krivite komunjare ( nacionalizacija,.....) dok kod Putina, koji radi tu istu stvar 70. godina kasnije u RF, podržavate za iste rabote koje su radile komunjare posle 45. u Srbiji. Ako važe neka pravila neka važe za sve ili za nikoga, nije to izbor selske miss kde je dozvoljeno maltene sve i svakomu.
Препоруке:
4
36
24
понедељак, 13 октобар 2014 22:47
Aleksandar
Moguce je da je stanje u Rusiji donekle slicno onome pred Oktobarsku revoluciju. Tada je resenje nadjeno u pokolju jedne familije, carske. Ovog puta ce biti nuzno poseci nekoliko tajkunskih familija i opet krenuti putem nacionalizacije i kakve takve ekonomske jednakosti naroda, sto je i pravedniji ishod. Dakle, uslov uspeha Rusije u samo-odbrani od predatorskig americkog kapitalizma je u Putinovom odustajanju od dosadasnjeg desnicarenja. Druga varijanta je naravno uzdanje u nuklearno oruzje protiv Amerikanaca. Mnogo manje pozeljna varijanta.
Препоруке:
21
2
25
понедељак, 13 октобар 2014 23:19
Сокенекос
По мени, најтрезвенију анализу догађаја око Украјине даје Степски соко (The Saker), чији је блог од недавно доступан и на српском:
http://www.thesakersrpski.rs/
Препоруке:
13
0
26
уторак, 14 октобар 2014 03:08
Kiza
Nikad bolji clanak, nikad losiji komentatori. Svaka cestitka autoru, apsolutno svaku tacku je pogodio u centar. Putin nije andjeo, ali ako Rusiju uspesno provuce kroz ovaj atak SAD i satelita, uci ce u Rusku Narodnu Prozu kao jedan od najvecih nacionalnih heroja. Eto sta znaci kad Rus tradicionalista vodi majcicu Rusiju, umesto da bude kao ludi gruzijski hazjajin na celu Sovjestkog Saveza.
Препоруке:
13
2
27
уторак, 14 октобар 2014 10:39
DR POLITICKIH NAUKA
pitam se sta bi bilo da je rusija ostrije reagovala na dogadgaje na majdanu..da je poslala specijalce da totalno blokiraju americku ambasadu u kijevi i zatim da blokiraju majadan..u isto vreme da posalju svoje najmodernije podmornice ispered obale amerike,velike britanije i izraela i dati im ultimatum:vi hocete i mozete da unistite nas ali i mi isto mozemo i hocemo da unistimo vas!! i mi i vi!!!izlazite iz ukrajine!!!!!! ja sam uveren da bi se onda dogovorili jer njima se ne gine isto ko i svim drugima..ovako kako sada stvari stoje rusija ima dve opcije da izgubi ili da ne izgubi,ali nema opciju da pobedi,tj ruski neprijatelji nemaju opciju da izgube(i kad ne bi dobili ovaj konflikt u ukrajnu)ako rusija izgubi,to znaci da cemo i mi izgubiti a to znaci da cemo nestati,tj oni ce nas unistiti(na tome rade)onda bi ja licno zeleo ako mi propadamo da i oni sa nama nestanu!!!!
Препоруке:
17
1
28
уторак, 14 октобар 2014 11:21
синиша @ Brane Italija, DR POLITIČKIH NAUKA
Ваше сагледавање ситуације у Русији и око Русије иа једну ману, а то је да у својим анализаа полазите од тога шта је биоло или од тога шта ће можда, МОЖДА, да буде. То су анализе типа "шта би било кад би било".
Једини исправан начин да се пође од онога шта је сада, шта се дешава данас. А данс се дешава да су Руси из Украјин, Новорусије, војно победили Украјину, све са НАТО плановиа и логистиком и нанели им велике губитке како у материјалу, који се не могу обновити ни за десет година и у људству. процене о губицима украјинске војске све са добровољцима из Пољске и осталих сличних земаља се крећу између 15 и 20 хиљада.
Даке Руси су скресали а гомилу 15 до 20 хиљада НАТО војника, онако ладно. Дакле анализирајте мало ситуацију са позиција губитака у људству НАТО пакта.
Русија је у Украјини згазила НАТО као бедног црва. Видите ли то? Можете ли и смете ли да видите то?
Препоруке:
19
10
29
уторак, 14 октобар 2014 11:23
rusofil
@ Topolj
>>Упамтите нешто!Боље је бити пета,шеста или десета економија свијета а заузврат бити најмоћнија војна сила свијета.
Tako nesto je nemoguce. Japanci su imali dva slogana od pocetka Meiji restoracije do pocetka 2. sv. rata. Prvi je bio "sustigni i prestigni", a drugi "jaka ekonomija, jaka armija". Izmedju ekonomije i armije postoji pozitivna povratna sprega. Zahvaljujuci monopolu na izdavanje novca, danas je Amerika najjaca vojna sila i to se vidi na svakom koraku.
Sve ovo sto se desava Rusiji je posledica pogubne politike 90ih godina. Ako hocete, to je posledica pogubne politike i 90ih godina 19. veka, politike koja je od najvece svetske imperije napravila dzina na staklenim nogama.
No, glavu gore, iznedrice ruski narod nove Romanove. 1612. je situacija bila daleko gora nego danas, pa je to donelo 300 godina carstva. Dace Bog da prisustvujemo novom preporodu ruskog drustva.
Препоруке:
14
4
30
уторак, 14 октобар 2014 11:32
ipak...
Dobra analiza. Ipak Rusija jeste sila i to ne samo vojna već i ekonomska, naučna, sportska i kako god drugo hoćete, na kraju i pravoslavna, duhovna. Da li je Zapadu moguće da je sruši? - mislim da nije. Razloga je više, a osnovni je da snaga ruskog naroda milenijumima dokazuje da je sposobna da bude autonomna u odnosu na sve imperijalne ambicije koje su dolazile kako sa zapada tako i sa istoka. Prosto rečeno određeni geografski prostori iznova i iznova generišu određene državne i nacionalne strukture. Istočnoevropska ravnica od Skita pa do savremenih Rusa nikad nije bila pod dužom vlašću ili uticajem osvajača.
Препоруке:
10
0
31
уторак, 14 октобар 2014 12:06
Хогар Страшни
@Brane Italija
замислите да је председник Ромни или Меккејн
Dа је председник Ромни или Меккејн ни целокупна светска производња тоалет папира не би залегла за потребе УСА!
Препоруке:
9
0
32
уторак, 14 октобар 2014 12:07
zlatan
Gosp.KIZA, Vladimir Putin nije nikakav ruski tradicionalist. On je jedan pragmatičan političar, ali i državnik koji zna vući konce. Tradicijom se samo koristi, ali to je ionako opravdano u datom trenutku. Usput, građani Rusije u daleko najvećem broju nisu ni konzervativni ni tradicionalisti, to samo neke snage pokušavaju od njih napraviti, ali im ne uspijeva. Ja sam se uvjerio uživo u razgovoru sa Rusima da nisu onakvi kakve ih zamišljate.
Ne možete usporedđivati Putina i Staljina, to je besmislica. Današnja Rusija je samo jedna od sovjetskih republika, ali najvažnija. SSSR je bio nasljednik carske imperije. Ali znate li da je i sam Putin o Staljinu govorio vrlo trezveno i uravnoteženo, bez strasti. Gledao ja njegov govor na youtubeu (znam ruski). Kazao je da velike čistke i teror nemaju opravdanja, ali da je upravo pod Staljinom SSSR postao sila u svakom pogledu, te da je izborena pobjeda u Drugom svj.ratu.
Tako i ja mislim i svi koji razmišljaju racionalno.
Препоруке:
15
1
33
уторак, 14 октобар 2014 12:48
Saša
Suštinski , ovaj tekst kao i dobar dio komentara ima jednu veliku manu a to je hronologija .Praćenje dogadjaja redom a ne kako u kojem pasusu zatreba .Kao prvo , Putin je još prije dvije godine doneo zakon o zabrani računa i vlasništva javnih službenika u inostranstvu .Pa onda neka neko tvrdi da su Rusi zatečeni sa ovom situacijom .Dalje , sama Ukrajina .Ako neko misli da su Rusi nezadovoljni razvojem dogadjaja u ovoj godini taj ništa ne zna o dosadašnjem iskustvu Rusije sa Ukrajinom i za vrijeme SSSR-a a pogotovo nakon njegovog rastakanja .NEKO OVO ŠTO SE SADA DEŠAVA NAZIVA ZAMRZNUTIM SUKOBOM ???U stvarnosti svo vrijeme od 1991 do sada Ukrajina je sama po sebi bila zamrznuti sukob ali se Rusija nije mogla postaviti adekvatno činjeničnom stanju .Da ne navodim koliko ih je održavanje takvog po nju nekvalitetnog stanja skupo koštalo .Sve ovo sada je pjesma i put ka rešenju problema a ne odlaganje istog .
Препоруке:
9
1
34
уторак, 14 октобар 2014 13:52
DR POLITICKIH NAUKA @ sinisa
stavljas me u isti tabor sa branetom,koji je protiv rusije,je to nisam.ovim pokusavas da omalovazis moj stav koji je kriticki,ali proruski i branetov koji je totalno antiruski.udarac ispod pojasa sa tvoje strane.ako smatras da ja gresim onda smatras da autor isto gresi.tad si trebao da njegov tekst kritiziras i da njemu objasnis kako je rusija pobila 20000 nato vojnika.i pored pobede rusija je malo postigla za sad,kontrolise mali deo novorusije.sta sa ostalim??zasto je sad rusija stala,zasto se zadovoljava sa malo kad je vec pobedila zadnju bitku,zasto ne ide do odese,kao sto je nekad trebala da ide do kijeva!!rusija toliko tek radi da ne bi izgubila,i na svaki nacin pokusava da izvuce remi.to joj nece dozvoliti,ovde se mora pobediti!!putin treba da uradi promene u vrhu RF,inace na kraju gubi.ima pogresne ljude na neka kljucna mesta..ovo odugovlacenje im ne ide u korist!!masoni se nece smiriti dok god rusi i ukrajinci ubijaju sebe.rusi su nemce pobedili tek kad su u berlin usli!!!!
Препоруке:
10
0
35
уторак, 14 октобар 2014 15:34
Kiza @ Zlatan
Postujem Vase misljenje i Vase poznavanje ruskog jezika koje ja na zalost nemam. Ali i dalje tvrdim da je Putin nacionalista-tradicionalista. Kakve veze ima kakav je neki deo ruskog narada koji Vi poznajete s Putinom, koji je predstavnik citave nacije? Zasto je Putin nacionalista - zato sto stiti jasno definisane nacionalne interese. Zasto je tradicionalista - zato sto, na primer, brani rusku porodicu, natalitet i postuje Rusku pravoslavnu crkvu. Zato sto kad da rec - on to obecanje postuje, a ne menja pricu kako vetar dune, kao Zapadni politicari. Putin polako postaje otac nacije u onom klasicnom smislu, koji neki smatraju zastarelim. Kako demokratski izabrani politicar (prevarant koji laze da nakamci dovoljno glasova za sledecih 3/4/5 godina vlasti) moze da bude otac nacije? Eto Putin moze, i on bi to bio u bilo kakvom politickom sistemu - od diktature do lazljive zapadnjacke demokratije. Upravo zato sam ga i uporedio sa Staljinom koji je za sebe zahtevao naziv: otac nacije.
Препоруке:
6
1
36
уторак, 14 октобар 2014 15:54
Sale
Re: DR POLITICKIH NAUKA
Siniša je pisao Vama zato što za Vas možda još uvek ima spasa da otvorite oči i ispravno sagledate situaciju. Bez seoskih "rekla-kazala" i "šta bi bilo kad bi bilo".
Sa teroristima nema pregovora, to je slogan svake države. Podići vojsku i dovesti je pred vrata SAD nije baš preporučljivo jer treba živeti i posle tog događaja. Da je tako nešto učinjeno, ne samo zapad, nego čitav svet bi se okrenuo protiv Rusije.
Za Braneta nema spasa, on je ili Hrvat iz Srbije ili totalno sluđena osoba.
Препоруке:
3
6
37
уторак, 14 октобар 2014 17:42
Петрушин (1)
Амери и Британци су као окосница НАТО-а и глобализације заиграли на карту цијепања Украјине, које би водило цивилном рату, руској интервенцији и њеном дугорочном економском слабљењу и политичкој изолацији. истовремено је требало том украјинском кризом ослабити (читај: уништити) ЕУ и еуро, а Њемце као окосницу и главног финансијера те ЕУ, посвађати са Русима на дуже стазе. Путин је паметно реаговао на блаф и добио је неколико јаких адута (Крим без ђртава, Донбас заувијек руски, тотално уништену украјинску привреду...) због доброг отварања. УСА_УК су сада у дефанзиви, јер се јавља јака опозиција свему што су они иницирали и произвели санкцијама и ннаглом политиком. Унутар ЕУ су озбиљне свађе и расправе како даље јер су схватили да ће се распасти ако изгубе Русију као ЈЕФТИНОГ и СТАБИЛНОГ енегетског снабдјевача, док је будуће руско потрошачко и ЦИС тржиште под великим знаком питања сваким даљим продужавањем санкција...
Препоруке:
4
0
38
уторак, 14 октобар 2014 17:54
Петрушин (2)
Овим глупим излетом у Украјини, Амери су само ојачали Путина код куће и у међународним односима. Отуда по Западним медијима вриска скоро да је утихнула и почиње прича да се морају почети преговори. Преговори о чему? Значи да сад Путин има све карте у својим рукама.
Запад не жели крњу Украјину у сталној опасности од цивилног рата и 4,5,6 Мајдана, у коју ће морати да бацају велики новац и технологију на очиглед читавог свијета, који ће им се смијати у лице због глупости у коју су себе сами укопали. Украјина је банкротирала прије и него је почео Мајдан, а не данас када јој треба 40 милијарди долара свјежег капитала да само поправи шта је Порошенкова банда порушила и позајмила у међувремену. И то без икаквих изгледа да ће тај новац ИКАДА бити враћен. Идуће године та бројка расте уколико се рат настави и до 100 милијарди долара.
Украјина је одавно проглашена "пропалом државом" којој нема спаса и сада се увелико хватају позиције за њено парчање и подјелу плијена великих играча.
Препоруке:
4
0
39
уторак, 14 октобар 2014 18:04
Петрушин (3)
Русија је дугорочно осигурала своје границе према југу (меки трбух), тако што је придобила муслиманске Шите и Иран на своју страну, док је са уговорима са Кинезима онемогућила било какав негативан утицај Западних сакнција на финансијском плану, јер Кинези имају довољно јефтиног девизног (западног) капитала у кешу, да покрију све могуће одливе капитала из Русије и финансирају инфраструктурне пројекте за дуги низ година, одржавајући раст производње и сталну запосленост за дуги низ година.
Закључујемо да Запад нема једну једину карту којом може да махне и оштети Русију и њену економију и привредни раст осим забране висооких технологија у производњи енергената на великим дубинама, које Руси могу на посредан начин да добију преко Кине, БРИК-а итд. Исто се односи и за остале високе технологије, које ће им бити санкционисане.
У међувремену ће криза на Западу бити све већа и избиљнија, и водиће социјалним немирима и могућим револуцијама, које су првобитно планирали да извезу на Исток.
Препоруке:
4
0
40
уторак, 14 октобар 2014 18:19
Петрушин (4)
Ако прихватимо као реалност да је главна слабост Русије у томе што јој 70% извоза зависи од извоза енергената у ЕУ државе, на другој страни те једначине имамо да та иста ЕУ МОРА још неколико година да увози те исте руске енергенте јер их нема гдје друго набавити, још мање по цијенама које им Руси нуде и продају све ове године. Значи да је ЕУ каптивни потрошач и гледалиште за дуги низ година што се тиче увоза и потрошње руских енергенета, док с друге стране Русија може за ЗНАТНО МАЊЕ ВРЕМЕНА да изгради цјевоводе ка Кини и заборави на извоз енергената ка ЕУ за дуги низ деценија.
Украјину ту нећу ни да помињем, јер ће се они већ ове зиме гријати на Америчке честитке храбрости и аплаузе подршке.
Скоро да је неминовно да ће у Порошенковој Украјини током зиме и прољећа избити грађански рат и социјална револуција, самим тим тотални привредни колапс је неминовност. Русија треба само да чека и да буде спремна да интервенише у Харкову и Одеси и заштити могуће погроме руског живља у њима.
Препоруке:
6
0
41
уторак, 14 октобар 2014 18:29
Петрушин (5)
Ходорковски - ко?
Као што је Березовски срушио Путина тако ће га срушити и Ходорковски. Све што Путин треба да осигура је да не дође до инфлације и пада стандарда који би смирио средњу класу и могуће социјалне револуције, а "силовики" ће ускоро да сви до једног легну на руду, када виде шта је Путин са Кином уговорио и спремио за 21 вијек.
Русија је остала на Истоку још 100 година. А послије тога видјећемо! :о))
А на Истоку и Сунце излази, ако ови на Западу нијесу још примијетили.
Велико Сунце!
пс. Березовског је МИ6 морао да ликвидира, кад се спремао да иде кући код Путина по опроштај! Тако ће нешто доживјети и Ходорковски, као и свака кварљива роба за кратку употребу!
Препоруке:
7
0
42
уторак, 14 октобар 2014 19:31
ТОПОЉ
@Русофил...Ви би код професора доктора Александра Павића(писао је сјајне ауторске текстове и на овом сајту) пали на испиту због истицања економије у први план у односу на политичко стање у држави.Он је својевремено гостујући у култној емисији "питања и одговори" код Оливере Милетовић,дао перфектну оцјену да тешко гријеше они који економију истичу у први план ако политичка ситуација у земљи не почива на здравим ногама.Због ваше констатације да су С.А.Д најмоћнија војна сила свијета,ја лично морам нешто да напишем,просто зато што не могу да одолим.Ви нажалост не можете да коментаришете геоплитику,управо због овакве тврдње.Ако се нађете увријеђени,ево ја лично вам нудим дуел путем овога сајта на тему руског и америчког оружја,као и да размијенимо аргументе ко брже добија ратове,Русија или С.А.Д.Ја сам о руским блиц криговима већ писао као и о америчким мукама а поводом једног ауторског памфлета који је пренио овај сајт.Ако сте расположени,ево сјајне прилике да покажете колико знате.
Препоруке:
8
0
43
уторак, 14 октобар 2014 20:16
Петрушин (6)
Погледајте само ко су главни трговински партнери Украјини и током *рата* са Русима - па наравно Руси. Замислите да Русија стварно затвори границе или још крене у неку војну офанзиву. Па пола Украјине би јело коријење следећег дана.
Толико о "украјинској нацији" и држави!
"Црња и Гора" на квадрат! :о))
-------------------
*Ukraine’s Foreign Trade in Goods, January-July 2014
U govoru odrzanom ispred 250 generala 30 marta 1941 Hitler je izjavio: Iskoreniti jevrejski boljsevizam, decimirati slovenske narode, opljackati i kolonizovati osvojene zemlje".
Citat iz knjige "Drugi front - konfliktni interesi antihitlerovske koalicije". Knjigu je napisao Valentin Falin, ambasador SSSR-a u Bonu, direktor novinske agencije "Novosti"....
Препоруке:
2
1
45
уторак, 14 октобар 2014 22:03
DR POLITICKIH NAUKA @ sale
vidis ti sale,sinisa me e stavio sa branetom,samo zbog jednog razloga:to mu je jedini nacin da ja dobijem minuse na racun braneta..to je on svesno i kalkulisano uradio..on se samnom non stop u kostac hvata a nedostaju mu argumenti,pa ovako pomesa me sa branetom(antirusom)i lakse mu je onda sa mnom..zar ne vidis da sinisa uopste ne komentarise tekst artikla,nego samo moj komentar umotan sa branetom..ako sam u pravu onda je to nisko ponasanje sinise..a ja sam siguran da sam u pravu a ti moj sale uopste ne vidis,ako hoces da vidis..ili ako si uopste sale,AKO NISI SINISA SA DRUGIM NAZIVOM!!!!!
Препоруке:
5
0
46
уторак, 14 октобар 2014 23:15
Aleksandar
@Хогар Страшни
Nazalost pogresno je pretpostvljati bilo kakvu bitnu razliku izmedju demokrata i republikanaca u SAD. Tamo postoji samo jedna partija THE PROPERTY PARTY kako je lepo objasnio Gor Vidal!
Препоруке:
3
0
47
среда, 15 октобар 2014 13:23
goran
Članak valja pohvaliti, pošto je slojevit, svestran, sveobuhvatan. No sa druge strane ne nudi odgovor na dve bitne stavke. Prva je ta da "kupovina vremena" pred obračun, koji se ne može izbeći, u praksi predstavlja ozbiljno slabljenje; odlaganja neminovnog ne vode u boljitak. Druga bitna okolnost je raspoloživost naoružanja kojim Rusija može u svakom trenutku zbrisati sa lica zemlje sve članice NATO pakta i sav taj multinacionalni kapital, kome je NATO pakt pokriće. Ako bi im Rusija nedvosmisleno stavila na znanje spremnost koristiti nuklearni arsenal taktičke ili strateške prirode ti krugovi bi van svake sumnje odstupili od agresivnog ponašanja i ustuknuli pred ruskim geostrateškim interesima. Naime kapital nije sebstvo samo po sebi već je zbir ljudi koji ga poseduju, a tim ljudima kapital ne služi ako su mrtvi!
Mene žalosti što danas neki u Ukr., potcjenjuju žrtve nacizma, iako je Hitler novo germansko carstvo mislio napraviti upravo u Ukrajini, ali i Poljskoj, Bjerusiji, centru Rusije, a Slavene istrijebiti, iseliti itd. Zato pretjeruju sa Gladomorom 1932.1933. broj mrtvih je gadljivo preuveličan. Popis stan.SSSR 1926 kaže da Ukrajina ima 34 mil.stan., popis 1939 Ukr.ima 39.5 mil.stan, ili za 16.2% više u 13 god. Ako je gladomor bio toliki, odakle takav porast u 13 godina?
Рачуна се да русофобија настаје годину дана после Карловачког мира. Карловачки мир је 1699 означио почетак краја турског царства.
И бригу пре свега Енглеске,да падом отоманским не изгуби кључеве светске моћи.
Када се 1700.г. руски бродови (које је градио Петар Велики са мишљу да бродови нађу пристаниште)појаве поред Цариграда, креће русофобија.
Англосаксонски свет је грађен на потреби експанзије јачој од разума. Филозофију експанзије, као мере која обезбеђује светско господство прихватио је грађанин наречених земаља.
Ја сам неколико пута цитирао писмо Чарлса Дикенса којим он са 20 епитета описује стање лудила у коме се нашао и он и сви око њега очекујући вести да је на Криму (Кримски рат 1854-1856)победила војска западних земаља (искрцали су на Крим око милион војника)
Како тада тако и данас. Већ триста година рве се и неда се и неће се дати Русија.
Хтели не хтели ми смо са Русијом.
No pravo je pitanje, zašto je Ukrajina toliko propala nakon raspuštanja SSSR-a? Sa 17% stan.SSSR imala je gotovo trećinu industr.i više od trećine poljopr. Nestankom SSSR-a nestaje i golemi prostor za ukrajinsku privredu, plus svega dobija divlje političke i ekonomske elite. Rezultat je da imaju daleko manju moć nego u doba SSSR.
A u Rusiji nakon raspada SSSR isto kaos, ali od 2000god., Putin uvodi red. Podržavio je bitnu industr., i oporavio zemlju.
Pri kraju SSSR-a Ukrajina ima čak nešto veći dohodak od Rusije (mislim 10%), a danas nakon 23 god.samostalnosti, Ukrajina ima preko četiri puta manji dohodak per capita od Rusije. Tu komentar nije potreban.
http://www.thesakersrpski.rs/
Једини исправан начин да се пође од онога шта је сада, шта се дешава данас. А данс се дешава да су Руси из Украјин, Новорусије, војно победили Украјину, све са НАТО плановиа и логистиком и нанели им велике губитке како у материјалу, који се не могу обновити ни за десет година и у људству. процене о губицима украјинске војске све са добровољцима из Пољске и осталих сличних земаља се крећу између 15 и 20 хиљада.
Даке Руси су скресали а гомилу 15 до 20 хиљада НАТО војника, онако ладно. Дакле анализирајте мало ситуацију са позиција губитака у људству НАТО пакта.
Русија је у Украјини згазила НАТО као бедног црва. Видите ли то? Можете ли и смете ли да видите то?
>>Упамтите нешто!Боље је бити пета,шеста или десета економија свијета а заузврат бити најмоћнија војна сила свијета.
Tako nesto je nemoguce. Japanci su imali dva slogana od pocetka Meiji restoracije do pocetka 2. sv. rata. Prvi je bio "sustigni i prestigni", a drugi "jaka ekonomija, jaka armija". Izmedju ekonomije i armije postoji pozitivna povratna sprega. Zahvaljujuci monopolu na izdavanje novca, danas je Amerika najjaca vojna sila i to se vidi na svakom koraku.
Sve ovo sto se desava Rusiji je posledica pogubne politike 90ih godina. Ako hocete, to je posledica pogubne politike i 90ih godina 19. veka, politike koja je od najvece svetske imperije napravila dzina na staklenim nogama.
No, glavu gore, iznedrice ruski narod nove Romanove. 1612. je situacija bila daleko gora nego danas, pa je to donelo 300 godina carstva. Dace Bog da prisustvujemo novom preporodu ruskog drustva.
замислите да је председник Ромни или Меккејн
Dа је председник Ромни или Меккејн ни целокупна светска производња тоалет папира не би залегла за потребе УСА!
Ne možete usporedđivati Putina i Staljina, to je besmislica. Današnja Rusija je samo jedna od sovjetskih republika, ali najvažnija. SSSR je bio nasljednik carske imperije. Ali znate li da je i sam Putin o Staljinu govorio vrlo trezveno i uravnoteženo, bez strasti. Gledao ja njegov govor na youtubeu (znam ruski). Kazao je da velike čistke i teror nemaju opravdanja, ali da je upravo pod Staljinom SSSR postao sila u svakom pogledu, te da je izborena pobjeda u Drugom svj.ratu.
Tako i ja mislim i svi koji razmišljaju racionalno.
Siniša je pisao Vama zato što za Vas možda još uvek ima spasa da otvorite oči i ispravno sagledate situaciju. Bez seoskih "rekla-kazala" i "šta bi bilo kad bi bilo".
Sa teroristima nema pregovora, to je slogan svake države. Podići vojsku i dovesti je pred vrata SAD nije baš preporučljivo jer treba živeti i posle tog događaja. Da je tako nešto učinjeno, ne samo zapad, nego čitav svet bi se okrenuo protiv Rusije.
Za Braneta nema spasa, on je ili Hrvat iz Srbije ili totalno sluđena osoba.
Запад не жели крњу Украјину у сталној опасности од цивилног рата и 4,5,6 Мајдана, у коју ће морати да бацају велики новац и технологију на очиглед читавог свијета, који ће им се смијати у лице због глупости у коју су себе сами укопали. Украјина је банкротирала прије и него је почео Мајдан, а не данас када јој треба 40 милијарди долара свјежег капитала да само поправи шта је Порошенкова банда порушила и позајмила у међувремену. И то без икаквих изгледа да ће тај новац ИКАДА бити враћен. Идуће године та бројка расте уколико се рат настави и до 100 милијарди долара.
Украјина је одавно проглашена "пропалом државом" којој нема спаса и сада се увелико хватају позиције за њено парчање и подјелу плијена великих играча.
Закључујемо да Запад нема једну једину карту којом може да махне и оштети Русију и њену економију и привредни раст осим забране висооких технологија у производњи енергената на великим дубинама, које Руси могу на посредан начин да добију преко Кине, БРИК-а итд. Исто се односи и за остале високе технологије, које ће им бити санкционисане.
У међувремену ће криза на Западу бити све већа и избиљнија, и водиће социјалним немирима и могућим револуцијама, које су првобитно планирали да извезу на Исток.
Украјину ту нећу ни да помињем, јер ће се они већ ове зиме гријати на Америчке честитке храбрости и аплаузе подршке.
Скоро да је неминовно да ће у Порошенковој Украјини током зиме и прољећа избити грађански рат и социјална револуција, самим тим тотални привредни колапс је неминовност. Русија треба само да чека и да буде спремна да интервенише у Харкову и Одеси и заштити могуће погроме руског живља у њима.
Као што је Березовски срушио Путина тако ће га срушити и Ходорковски. Све што Путин треба да осигура је да не дође до инфлације и пада стандарда који би смирио средњу класу и могуће социјалне револуције, а "силовики" ће ускоро да сви до једног легну на руду, када виде шта је Путин са Кином уговорио и спремио за 21 вијек.
Русија је остала на Истоку још 100 година. А послије тога видјећемо! :о))
А на Истоку и Сунце излази, ако ови на Западу нијесу још примијетили.
Велико Сунце!
пс. Березовског је МИ6 морао да ликвидира, кад се спремао да иде кући код Путина по опроштај! Тако ће нешто доживјети и Ходорковски, као и свака кварљива роба за кратку употребу!
Толико о "украјинској нацији" и држави!
"Црња и Гора" на квадрат! :о))
-------------------
*Ukraine’s Foreign Trade in Goods, January-July 2014
http://ukrstat.org/en/operativ/operativ2014/zd/ztt/ztt_e/ztt0714_e.htm
Citat iz knjige "Drugi front - konfliktni interesi antihitlerovske koalicije". Knjigu je napisao Valentin Falin, ambasador SSSR-a u Bonu, direktor novinske agencije "Novosti"....
Nazalost pogresno je pretpostvljati bilo kakvu bitnu razliku izmedju demokrata i republikanaca u SAD. Tamo postoji samo jedna partija THE PROPERTY PARTY kako je lepo objasnio Gor Vidal!