Vrlo zanimljivi, utemeljeni i podsticajni članci dva mlada ali zrela autora. Na čast ovdašnjoj srozanoj publici.
Preporuke:
34
6
3
četvrtak, 17 jul 2014 09:22
bravo
Lepo i u pravi čas. I dobro se uklapa u aktuelni trenutak i ovaj tekst ispod o Portugaliji i krizi evro-zone.
Preporuke:
28
3
4
četvrtak, 17 jul 2014 09:53
Ne vidim ništa loše
Ne vidim ništa loše,naprotiv dobro je da se ukinu granice,da se stovri slobodno tržište,slobodno kretanje radne snage,pa ako čovjek ne može ostvariti svoju egzistenciju u Srbiju,a ono ide dalje,tamo gdje mu je bolje,da radi i zaradi?!Nema potrebe da se ljudi plaše boljeg od onog što danas svi imamo?!Ni ovo ne valja ništa?!
Preporuke:
5
41
5
četvrtak, 17 jul 2014 10:04
Egzistencija i nacija?!
Lično egzistencijalno pitanje obara sva kolektivna nacionalna pitanja?!kada čovjek ostane sam sa sobom,pritustnut egzistencijalnim pitanjima,šta i kako,ne znači mu ništa nacionalna i kolektivna priča?!Onda je samo čovjek koji traži način kako da opstane?!
Preporuke:
8
28
6
četvrtak, 17 jul 2014 11:01
Drinko Končarević
Dokle sve seže "evrokratija" u našem životu? Prisutna je svugde. Čak i u glavi običnog zavrtnja. Da bi me sprečili da sam odsečem malo kabla u pegli i na taj način istu popravim, "evrokratija" nam je uvela glave zavrtnja sa različitim udubljenjima za koje treba imati preko stotinu odvrtačača/zavrtača odnosno "bitova". Zašto, naravno zbog novaca. Bezbednost? Truju nas i ograničavaju na svakom koraku.I sada dolazimo do školstva. Ono toliko zaglupljuje ljude da više nisu u stanju da razmišljaju racionalno, prosto i jednostavno. Posao mogu da odrade samo oni usko specijalizovani. Dakle oni koji ne vide prst pred nosom. To je neka nova podela rada koju diktira "evrokratija". Hvala ne. Vratite nam zavrtnjeve sa običnom glavom.
Preporuke:
32
1
7
četvrtak, 17 jul 2014 12:49
Jos jedan "Tribalac"
Tekst se bazira na pogresnoj premisi po kojoj je politicki sistem koji je dao kvaziistorijsku teorijsku podlogu za genocid nad srpskim narodom u poslednjih 25 godina - porobio i obespravio i narod u nama suprotstavljenim drzavama, sto potom na neki nacin cini Srbe i recimo Francuze, Holandjane ili Spance nekom vrstom saveznika u borbi protiv zajednickog korporativnog neprijatelja. Ovo je taman toliko ozbiljno koliko i ideja o Ruskom "izvlacenju" Nemacke iz anglosfere u sta s pravom pocinje da sumnja i autor Aleksandar Kostic u svom skorasnjem tekstu. Na zalost ispravni kontekst sagledavanja nase situacije je daleko nepopularniji i s njim se ne moze izaci pred naucnu javnost bez ozbiljnih posledica po reputaciju autora. Taj kontekst sam sazeo u: "Nacizam je prirodna ideologija svakog drustva unutar anglosfere". Ovaj iskaz se podupire na: "Ne postoji kolonijalna politika koja ne ide ruku pod ruku sa rasnom politikom". Nastavak sledi:
Preporuke:
15
21
8
četvrtak, 17 jul 2014 13:04
Jos jedan "Tribalac"
Kako je kolonijalizam prisutan u istoriji razvoja gotovo svakog drustva unutar anglosfere sledi i da je rasna politika isto tako njihov deo. Drugim recima genocidnost i imperijalizam zapadnih drustava traje preko pet vekova i predstavlja neraskidivi politicko ekonomski folklor tih drustava. Na osnovu ovoga lako zakljucujemo da je gro planetarnog genocida do sad sproveden van forme "Evrokratije" i Evropske Unije te da se eventualnim rusenjem E.U. ne resava problem. E.U. je glatko nastala i opstala jer je podilazila ovom politicko ekonomskom folkloru drzava clanica u duhu danasnjice pod motom "netolerancija prema netolerantnima". Rast evroskepticizma unutar E.U. nije naznaka da su evropljani postali tolerantniji prema netolerantnima vec da se vracaju prema predjasnjem kolonijalnom i rasnom kontekstu jer im je postojeci preuzak. Antievropski pokreti danas nisu nista drugo do nostalgija za vremenom kad je moglo da se "uvredi i povredi".
Preporuke:
10
24
9
četvrtak, 17 jul 2014 13:30
Goran
Potpuno je deplasirano pisati i misliti o nacionalizmu, nacionalnom, Evropi nacija, evrobirokratiji, kada se današnja EU vodi kao projekat 'igrališta' za multinacionalne kompanije. Dakle, korporativizam, kao odumiranje nacionalnih država i stvaranje konglomerata nacija i država kao dinosaurusa sa malom mozgom i ogromnim telom.
Preporuke:
25
2
10
četvrtak, 17 jul 2014 13:33
Goran
@Jos jedan "Tribalac"
Da ti nisi apsolvent na Megatrendu pa ovako mudro zboriš?
Preporuke:
24
8
11
četvrtak, 17 jul 2014 13:46
Goran
@Ne vidim ništa loše
Tako su mislili i ovi seljaci kad su dolazili u Beograd, pa su sada malo depresivni...
Preporuke:
19
3
12
četvrtak, 17 jul 2014 14:03
Goran
@Egzistencija i nacija?!
Jeste, to je suštinsko pitanje i slažem se sa vama. Ali, čovek mora biti slobodan: i u najcrnjoj individualnoj priči, čovek mora barem da pomisli: 'Ne pristajem na to, neću...' A onda dođe (barem) na sajt NSPM i naiđe na istomišljenika, pa nas je više, ako i ne uradimo ništa veliko poput Gavrila Principa, možemo da znamo da, ipak, nismo sami...
Preporuke:
26
3
13
četvrtak, 17 jul 2014 14:48
gavrilo
Koliko sam shvatio ovdje je potreban ponovo jedan Spartak, Tračanin, Srbin da podmetne svoja rebra i svoju glavu da bi pala Hidra Zla!
Preporuke:
15
0
14
četvrtak, 17 jul 2014 15:34
Egzistencija i nacija?!
Goran
@Egzistencija i nacija?!
Jeste, to je suštinsko pitanje i slažem se sa vama. Ali, čovek mora biti slobodan: i u najcrnjoj individualnoj priči, čovek mora barem da pomisli: 'Ne pristajem na to, neću...' A onda dođe (barem) na sajt NSPM i naiđe na istomišljenika, pa nas je više, ako i ne uradimo ništa veliko poput Gavrila Principa, možemo da znamo da, ipak, nismo sami...
Moj predak s majčine strane je bio Alija Konjhodžić.U životu se dešava šta nam sudbina odredi,a ne šta mi želimo.On je bio srpski nacionalist a njegovi potomci raseljeni po bijelom svijetu,od
Kanade,Amerike,Australije i dr.Znači nije do nas ima i do sudbine?!Da nije pobjegao u Kanadu ubili bi ga zajedno sa Dražom.
Preporuke:
2
1
15
četvrtak, 17 jul 2014 15:42
Goran
Da, pa tako je to u životu. Mogu da ti navedem još jednog Srbina islamske veroispovesti kog su ubili sa herojem Apisom: Muhamed Mehmedbašić
Preporuke:
12
2
16
četvrtak, 17 jul 2014 15:49
Egzistencija i nacija
Goran
Da, pa tako je to u životu. Mogu da ti navedem još jednog Srbina islamske veroispovesti kog su ubili sa herojem Apisom: Muhamed Mehmedbašić
Ubijen u logoru od tadašnjih NDH-ovaca.Znam za tu priču, na tako surov način su ga ubili, lomili su mu sve kost po kost, palili ga, dio po dio let lampom, imam svjedoke, znam ljude koji su njegova familija.I njegova familija je u Kanadi,Australiji i dr.Morali su seliti,kao što su i naši morali seliti, bježati glavom bez obzira, jer su bili na meti obavještajnih i drugih službi, čovjek osvane a ne prenoći, samo ga nestane.Teško se bilo nositi sa etiketom srpskog četnika, tako se familija stigamtizirala u jugoslaviji, da i danas imaju problema, i u inostranstvu do skora si morao imati na sve strane oči da te neće neki obavještajac UDB-a "oladiti"...
Preporuke:
7
0
17
četvrtak, 17 jul 2014 15:55
Goran
@Egzistencija i nacija
Potpuno vas razumem, i mi Srbi sada tako živimo: CIA, BIA, SNS. A narod zaslepljen antikomunizmom kao da mu to rade komunisti a ne Kanada, SAD, EU...
Preporuke:
17
2
18
četvrtak, 17 jul 2014 16:14
Egzistencija i nacija?!
Gorane "VUK" se potrudio i postavio na svoju stranicu dosta žestokih knjiga, između ostalih i "SPOMENICU BRATSTVA".Pa pogledaj,dosta ima zanimljivih stvari,Što bi se reklo "alternativna istorija"?!
Gorane ako ti nisi megatrendisa 'de ti objasni gde sam pogresio? Ako na onoliki komentar odgovaras s jednom recenicom, time daleko vise govoris o sebi nego o meni. Pretpostavljam da se ipak takav kakav si osecas komforno medju ljudima gde se svaka rasprava preseca sa "SNS bot".
Preporuke:
8
6
20
četvrtak, 17 jul 2014 16:49
Goran
@ Jos jedan "Tribalac"
Pametnom je i rečenica dosta.
Preporuke:
9
6
21
četvrtak, 17 jul 2014 17:04
Goran
@ Jos jedan "Tribalac"
I sledeći put kad budeš pisao kilometarske komentare, navedi barem jednu fusnotu, čisto da se razlikuješ od kolega...
Preporuke:
11
6
22
četvrtak, 17 jul 2014 17:48
fristajlo
Tako je prvi uslov ostvarenja slobode u spoljašnjem svetu prepoznavanje njene mogućnosti i vrednosti, i kada se ovaj uslov ispuni javlja se perspektiva otpora. To je put na kojem čovek postaje subjekt u modernom smislu, autor sopstvenog života i put koji jednom narodu daje pravo da se zove narodom.
Teorijski- ovo je tačno. No, u praksi vidimo da nas je individualizam bez granica i doveo u ovaj bezizlaz. Jer, previše smo "subjekti", a premalo objektivni- čime bi bili jači, samim tim što bi bili prijemčiviji za udruživanje u grupu (naciju) radi koordiniranog i osetnog otpora, koji pominje Bogdana, u inače izvanrednom tekstu.
Pojedinac (subjekt) uspeva da zaštiti sopstvene interese samo u priglupim američkim akcionim filmovima, i to samo ako je Čak Noris ili neki drugi Van Dam.
Ne mogu da se otrgnem utisku da ih zato i štancuju, da nam priguše savest, koja nas upozorava- kuda nas vodi tolika otuđenost od drugih ljudi..
Sad da vidim šta kaže Italijan...
Preporuke:
14
1
23
četvrtak, 17 jul 2014 18:16
fristajlo
Razdvajanje ekonomije od politike – ostvareni san danas trijumfujućeg neoliberalizma – znači da se ekonomija oslobodi od regulatornih intervencija politike uz neutralizaciju politike i pospešivanja današnjeg svetskog stanja u kome je suvereno samo tržište.
Fuzaro odlično detektuje probleme, potpuno raskrinkava koncept diktature kapitala i bankstera, i ispravno sugeriše šta treba učiniti, da se iz tog "čeličnog stiska" izbavimo- da se iz neoliberalizma preorijentišemo na neo-etatizam. Da, to mora da bude zadatak države... Država može i mora da zauzda histeriju kapitala i tu neutaživu glad prisili na trpljenje, jer svi jasno vidimo da će, ako to ne uradimo- biti one mnogo opasnije gladi. Ili to, ili ćemo biti suočeni, samo malo kasnije- sa ultralevim ili ultradesnim političkim terorom, koji će na mnogo bolnije načine rašavati problem.
To je istorijska i politička nužnost, i ne treba se zanositi da se to može izbeći; već se dešavalo.
Jedva čekam nastavak.
Preporuke:
14
1
24
četvrtak, 17 jul 2014 18:41
Zivojin
ALIJA KONJHODJIC, Citao sam nekoliko clanaka i tekstove poznatih govora Alije Konjhodjica. Radi se o velikom covjeku bez ikakve sumnje. Vidio je vise i sire od mnogih svojih savremenika. Nazalost, Srbski Nacion nije imao viziju i sposobnosti da harmonizuje razlicite elemente Srbstva (Pravoslavnog, Muhamedanskog i Rimskog zakona), kako je Vuk Karadjic govorio. Albanci, iako sa velikom muslimanskom vecinom, su u tome uspjeli. Budite ponosni na svoga velikog pretka Aliju Konjhodjica.
Preporuke:
11
0
25
četvrtak, 17 jul 2014 19:00
Goran
@fristajlo
Vi znate da do vašeg mišljenja mnogo držim, ali ovaj put sam samo malčice ekstremniji: Duboko sam ubeđen da je nacionalna država u Evropi prošlost. Neoetatizam je nemoguće sprovesti u ovako neravnopravnoj borbi nacionalne države i korporacija. Jedino rešenje je ipak revolucionarna borba u cilju povećanja straha korporativnog fašizma i negovanje elita na temeljima slobodarstva, a u našem slučaju i panslavizma. Ipak, to neće doneti nacionalnu državu u obliku kako je to zamišljano u 19. veku. Tek toliko da podjarmimo korporacije pod kakvu takvu kontrolu, a nacion spasimo barem u okrilju panslavizma ruske zaštite.
Preporuke:
15
1
26
četvrtak, 17 jul 2014 19:34
fristajlo
Goran
@fristajlo
Neoetatizam je nemoguće sprovesti u ovako neravnopravnoj borbi nacionalne države i korporacija.
Upravo o tome i govorim- prvo treba zauzdati korporacije, i to je zadatak države broj 1.
Ipak, to neće doneti nacionalnu državu u obliku kako je to zamišljano u 19. veku.
I pojam nacije treba redefinisati; ovako, kako je sada shvatamo- pokazalo se kao vrlo ranjiva "biljka".
Srbi su najizdeljenija nacija na svetu, a i onako nas nema previše; moramo se pozabaviti "reasimilacijom" Srba, koji to više nisu, iz političkih razloga (po pravilu).
Ako naučimo nešto od neprijatelja (a ima šta!) brzo bi se to moglo popraviti. Najveća nepostojeća nacija na svetu su- Amerikanci. Zašto?
Dalje se dosetite sami.
Za mene je svako ko poštuje državu Srbiju i tretira je kao svoju- Srbin, jednak meni. Ni bolji, ni gori; dok se tako ne postavimo, ni rođeni Srbi neće se prepoznati u tome.
Građanin je ništa- Srbin to ne sme biti.
Duga priča...
Preporuke:
11
0
27
četvrtak, 17 jul 2014 20:26
Jos jedan "Tribalac"
Ja i dalje cekam argumentovano osporavanje, ali ga po svemu sudeci necu docekati.
Preporuke:
7
4
28
četvrtak, 17 jul 2014 21:27
SiM
Tehnološka revolucija je povezala svet, ali su na to najbrže uzjahale i prisvojile ga sve one stare negativnosti, od lihvarstva, pohlepe, porobljavanja, i eksploatacije, do skoro apsolutne kontrole novca i vlasti nad slobodom, umom, istinom i moralom uz osudu velike većine na egzistenciju samo u slučaju upotrebljivosti za kapital.
Postoji pritom paralela okruženja pojedinca i okruženja za države i nemogućnost unutrašnje demokratizacije u diktaturi kapitala i bez demokratizacije odnosa među državama.
Tu rešenje sigurno nije u globalnoj hegemoniji, bilo anglosaksonskoj, neoliberalnoj (otuđenog novca/rada) ili bilo kojoj drugoj.
Put ide preko multipolarnosti i centri okupljanja su nužni samo dok jedino snaga grupe i štampanje grupnog novca obezbeđuje relativnu slobodu malih nacija, ali ako se u procesu uspe i u slobodnom izbor uređenja i promene grupacije bez primene sile, to može biti izlaz iz finansijskog ropstva, ucena i eksploatacije za mnoge.
To je i osnova za manje unutrašnjih problema.
Preporuke:
6
1
29
petak, 18 jul 2014 02:22
neko
davno sam primetio sukobe i unistenja i levice i desnice na teritorijama sa izvornim hriscanskim i antickim nasledjem u evropi; ovaj tekst mi je u tom smislu odgovorio dovoljno da me zamisli i prosiri mi vidike; svaka cast !
Preporuke:
10
0
30
subota, 19 jul 2014 01:46
Šomi
Veoma dobar tekst.
Autorima svaka čast!
Preporuke:
4
0
31
ponedeljak, 21 jul 2014 02:45
Bob
Jos jedan "Tribalac":
Daleko najbolji komentari.
-Zanimljivo je kako prosečan komentator reaguje čim neko pokuša da problem gleda dalje od... recimo jednog metra. Novi Goli Otok ne bi imao dovoljno mesta! Ne bi bilo loše da se malo radi na produbljivanju paradigme... znate šta je paradigma?
-Dakle, aj' da zamislimo kako neke nazovi osvešćene države (narodi??) izlaze iz EU. I šta onda? Izađu, i? Imate li ideju šta bi se desilo? Nemate, pa onda ponovo pogledajte komentar "tribalca".
Da ti nisi apsolvent na Megatrendu pa ovako mudro zboriš?
Tako su mislili i ovi seljaci kad su dolazili u Beograd, pa su sada malo depresivni...
Jeste, to je suštinsko pitanje i slažem se sa vama. Ali, čovek mora biti slobodan: i u najcrnjoj individualnoj priči, čovek mora barem da pomisli: 'Ne pristajem na to, neću...' A onda dođe (barem) na sajt NSPM i naiđe na istomišljenika, pa nas je više, ako i ne uradimo ništa veliko poput Gavrila Principa, možemo da znamo da, ipak, nismo sami...
@Egzistencija i nacija?!
Jeste, to je suštinsko pitanje i slažem se sa vama. Ali, čovek mora biti slobodan: i u najcrnjoj individualnoj priči, čovek mora barem da pomisli: 'Ne pristajem na to, neću...' A onda dođe (barem) na sajt NSPM i naiđe na istomišljenika, pa nas je više, ako i ne uradimo ništa veliko poput Gavrila Principa, možemo da znamo da, ipak, nismo sami...
Moj predak s majčine strane je bio Alija Konjhodžić.U životu se dešava šta nam sudbina odredi,a ne šta mi želimo.On je bio srpski nacionalist a njegovi potomci raseljeni po bijelom svijetu,od
Kanade,Amerike,Australije i dr.Znači nije do nas ima i do sudbine?!Da nije pobjegao u Kanadu ubili bi ga zajedno sa Dražom.
Da, pa tako je to u životu. Mogu da ti navedem još jednog Srbina islamske veroispovesti kog su ubili sa herojem Apisom: Muhamed Mehmedbašić
Ubijen u logoru od tadašnjih NDH-ovaca.Znam za tu priču, na tako surov način su ga ubili, lomili su mu sve kost po kost, palili ga, dio po dio let lampom, imam svjedoke, znam ljude koji su njegova familija.I njegova familija je u Kanadi,Australiji i dr.Morali su seliti,kao što su i naši morali seliti, bježati glavom bez obzira, jer su bili na meti obavještajnih i drugih službi, čovjek osvane a ne prenoći, samo ga nestane.Teško se bilo nositi sa etiketom srpskog četnika, tako se familija stigamtizirala u jugoslaviji, da i danas imaju problema, i u inostranstvu do skora si morao imati na sve strane oči da te neće neki obavještajac UDB-a "oladiti"...
Potpuno vas razumem, i mi Srbi sada tako živimo: CIA, BIA, SNS. A narod zaslepljen antikomunizmom kao da mu to rade komunisti a ne Kanada, SAD, EU...
Pametnom je i rečenica dosta.
I sledeći put kad budeš pisao kilometarske komentare, navedi barem jednu fusnotu, čisto da se razlikuješ od kolega...
Teorijski- ovo je tačno. No, u praksi vidimo da nas je individualizam bez granica i doveo u ovaj bezizlaz. Jer, previše smo "subjekti", a premalo objektivni- čime bi bili jači, samim tim što bi bili prijemčiviji za udruživanje u grupu (naciju) radi koordiniranog i osetnog otpora, koji pominje Bogdana, u inače izvanrednom tekstu.
Pojedinac (subjekt) uspeva da zaštiti sopstvene interese samo u priglupim američkim akcionim filmovima, i to samo ako je Čak Noris ili neki drugi Van Dam.
Ne mogu da se otrgnem utisku da ih zato i štancuju, da nam priguše savest, koja nas upozorava- kuda nas vodi tolika otuđenost od drugih ljudi..
Sad da vidim šta kaže Italijan...
Fuzaro odlično detektuje probleme, potpuno raskrinkava koncept diktature kapitala i bankstera, i ispravno sugeriše šta treba učiniti, da se iz tog "čeličnog stiska" izbavimo- da se iz neoliberalizma preorijentišemo na neo-etatizam.
Da, to mora da bude zadatak države... Država može i mora da zauzda histeriju kapitala i tu neutaživu glad prisili na trpljenje, jer svi jasno vidimo da će, ako to ne uradimo- biti one mnogo opasnije gladi.
Ili to, ili ćemo biti suočeni, samo malo kasnije- sa ultralevim ili ultradesnim političkim terorom, koji će na mnogo bolnije načine rašavati problem.
To je istorijska i politička nužnost, i ne treba se zanositi da se to može izbeći; već se dešavalo.
Jedva čekam nastavak.
Vi znate da do vašeg mišljenja mnogo držim, ali ovaj put sam samo malčice ekstremniji: Duboko sam ubeđen da je nacionalna država u Evropi prošlost. Neoetatizam je nemoguće sprovesti u ovako neravnopravnoj borbi nacionalne države i korporacija. Jedino rešenje je ipak revolucionarna borba u cilju povećanja straha korporativnog fašizma i negovanje elita na temeljima slobodarstva, a u našem slučaju i panslavizma. Ipak, to neće doneti nacionalnu državu u obliku kako je to zamišljano u 19. veku. Tek toliko da podjarmimo korporacije pod kakvu takvu kontrolu, a nacion spasimo barem u okrilju panslavizma ruske zaštite.
@fristajlo
Upravo o tome i govorim- prvo treba zauzdati korporacije, i to je zadatak države broj 1.
I pojam nacije treba redefinisati; ovako, kako je sada shvatamo- pokazalo se kao vrlo ranjiva "biljka".
Srbi su najizdeljenija nacija na svetu, a i onako nas nema previše; moramo se pozabaviti "reasimilacijom" Srba, koji to više nisu, iz političkih razloga (po pravilu).
Ako naučimo nešto od neprijatelja (a ima šta!) brzo bi se to moglo popraviti. Najveća nepostojeća nacija na svetu su- Amerikanci. Zašto?
Dalje se dosetite sami.
Za mene je svako ko poštuje državu Srbiju i tretira je kao svoju- Srbin, jednak meni.
Ni bolji, ni gori; dok se tako ne postavimo, ni rođeni Srbi neće se prepoznati u tome.
Građanin je ništa- Srbin to ne sme biti.
Duga priča...
Postoji pritom paralela okruženja pojedinca i okruženja za države i nemogućnost unutrašnje demokratizacije u diktaturi kapitala i bez demokratizacije odnosa među državama.
Tu rešenje sigurno nije u globalnoj hegemoniji, bilo anglosaksonskoj, neoliberalnoj (otuđenog novca/rada) ili bilo kojoj drugoj.
Put ide preko multipolarnosti i centri okupljanja su nužni samo dok jedino snaga grupe i štampanje grupnog novca obezbeđuje relativnu slobodu malih nacija, ali ako se u procesu uspe i u slobodnom izbor uređenja i promene grupacije bez primene sile, to može biti izlaz iz finansijskog ropstva, ucena i eksploatacije za mnoge.
To je i osnova za manje unutrašnjih problema.
Autorima svaka čast!
Daleko najbolji komentari.
-Zanimljivo je kako prosečan komentator reaguje čim neko pokuša da problem gleda dalje od... recimo jednog metra. Novi Goli Otok ne bi imao dovoljno mesta! Ne bi bilo loše da se malo radi na produbljivanju paradigme... znate šta je paradigma?
-Dakle, aj' da zamislimo kako neke nazovi osvešćene države (narodi??) izlaze iz EU. I šta onda? Izađu, i? Imate li ideju šta bi se desilo? Nemate, pa onda ponovo pogledajte komentar "tribalca".