Jako dobar tekst, najbolji do sada na NSPM na temu o Ukrajini, sa jasno definisanim geografskim-nacionalno-verskim činiocima u samoj Ukrajini koji imaju odlučujuću važnost u proceni situacije.
Preporuke:
55
7
3
subota, 17 maj 2014 23:12
Šomi
Zaključak objasnio.
Preporuke:
47
6
4
subota, 17 maj 2014 23:14
nicko
fale idejni i novcani aspekti;
Preporuke:
22
5
5
subota, 17 maj 2014 23:58
DR POLITICKIH NAUKA
dobar clanak!!! ali neznam zasto bi bilo skroz nemoguce da se ta mapa na koju se autor poziva i koja pokazuje gde je srbiji mesto ne bi mogla nekako i promeniti. mislim ovako:ako je istina da granaica razdvajanja ici izmedgu eu pod kontrolom nemacke i evroazije pod kontrolom rusije,a amerika samim tim bila neutralizirana:onda ja mislim da nemacku ne intersuje preterano mnogo balkan,to je vise interes amerike.znaci(osim hrvatske) balkan ne ide u eu,a rusija raznoraznom podrskom dize stanovnistvo pravoslavnog balkana i pravi nerede,a amerika u eknomskim problemima se povlaci:postoji analiza sa strane cije.oko 2020 godine evropa ce biti podelenja na 3 dela:istocna pod amerikom,zapadna,stari eu pod nemackom a BALKAN POD RUSIJOM!!!!
Preporuke:
39
7
6
nedelja, 18 maj 2014 00:12
Sima
Sviđa mi se članak. Samo mala primedba: mogla je mapa da bude na srpskom, čisto da se lakše prati onaj deo gde se govori o razdeli na delove po gradovima i oblastima. Hvala.
Preporuke:
25
5
7
nedelja, 18 maj 2014 00:16
Ludi Milojko
Mislim da je ideja o "nemackoj EU" precenjena. O nemackoj istocnoj evropi svakako mozemo govoriti ali o celoj EU nikako. Francuzi, Britanci, Španci, Italijani mogu imati manjeg ili veceg uticaja unutar evrope i spram nemacke ali o nemackkoj dominaciji nema ni govora kad su ove zemlje u pitanju.
Generalno svaka dominacija koja u svojoj osnovi nema najprimitivniju silu (koju nemacka ne poseduje) je samo formalnog tipa i na klimavim nogama. Cak i Poljska sa gotovo 40 miliona stanovnika i Rumunia sa preko 20 pokazuju vecu koordinaciju sa SAD nego sa Nemackom.
Moja je teorija da ce se pevati druga pesma onog trenutka kad ruska industrija konacno stane na svoje noge, a prosecna plata predje psiholosku granicu od 1000 evra. Sa stanovista jednog malogradjanina jedino je vazno koliko love moze da strpa u svoje dzepove. A Evropa je puna takvih, nasa zemlja takodje - nazalost.
Preporuke:
38
2
8
nedelja, 18 maj 2014 02:30
Zemunac
SAMO bih da prokomentarisem kraj teksta,da smo osudjeni da budemo u Uniji geografskim polozajem.Mozemo ostati i neutralni!Izrael bi po toj logici morao da postane muslimanska drzava,7 miliona JEVREJA,okruzenih sa 200 miliona Arapa.No uz pomoc Amerike,nije problem da cak pobedjuje u ratovima.Srbija cak i u Uniji,na samom dnu,nerazvijena ekonomski, gubi svaki znacaj.DA svoj polozaj ustupimo BRIKSU ili Evroazijskoj uniji,mogli bi iznajmiti Rusima vojnu bazu,za nekoliko milijardi dolara,umesto sto nas MMF unistava i kolonizuje zbog mogucih,ali ne sigurnih investitora.Mogli bi SLOBODNO prodavati hranu i Rusiji i KINI,TO SU VELIKE PARE!OD Unije i AMERIKE do sada samo gubimo I UZIMAMO KREDITE!
Preporuke:
38
4
9
nedelja, 18 maj 2014 03:13
Baptist i sajentolog "vode" Ukrajinu!
Postoje i sustinske razlike izmedju SFR Jugoslavije i "SFR" Ukrajine! U Jugoslaviji su separatisticki i "autenticni" nacionalisti nastojali da razdrobe drzavu i stvore vlastite feude - Zapad i Amerika nisu uvek bili odusevljeni tim "vodjama", ali su ih podrzali, imali su isti cilj: nestanak Jugoslavije. U Ukrajini je nesto sasvim drugo - iako se najvise "vide" nacisti iz Galicije, hunta koja je preuzela vlast u Ukrajini aposolutno nije autenticna, nije cak ni ukrajinska! "Predsednik" Turcinov je baptista (kao i Bus) - taj americki ogranak protestantizma ima u Ukrajini neznatan broj pripadnika, ali, eto, dobili predsednika! "Premijer" Jacenjuk je, formalno, clan grko-katolicke, unijatske crkve - kojoj "podleze" oko 20 posto Ukrajinaca, ili jedna petina - ali je ustvari clan sajentoloske crkve! O tome ima dosta tekstova na internetu, izvori su uglavnom americki! "Revoluciju" u Ukrajini vode predstavnici dve ekstremno male grupe - jedan baptist i jedan sajentolog! Vode je, dakle, SAD.
Preporuke:
33
1
10
nedelja, 18 maj 2014 04:47
yopa
Kada je Dugin pisao o sestoj koloni imao je u vidu upravo ovakve "stratege" koji imaju iluziju da jos ima vremena da se Ukrajinci "hrane verskim koktelima"(posle 20 god.nezavisnosti(i dve obojene revolucije)i 500 god. zivota u istoj drzavi)i da se moze izvuci mozda i Novorusija(nije bas jasno u kojim granicama),pa mozda i Prava Ukrajina,pa mozda i...a zapravo je ta "strategija" posledica gubitka Ukrajine,pa sada spasavaj sta mozes.Politika Zapada je pritisak,a zatim popustanje koje drugoj strani ostavlja vremena samo da stvori iluziju da je moguca neka "strategija" cime se samo slabi njena volja tako sto se podredjuje "strategijama" koje su i same proizvod nemoci.Dobar primer tog saveza "strategije" i nemoci su komentari na ovom sajtu koji su prepuni "strategija" koje izviru iz nemoci i vode u nemoc(tj. cekanje mudrog i postenog vodje,Rusa,promena u svetu,Godoa...)i zapravo predstavljaju racionalizaciju vlastite nemoci,jer razum bez volje je samo opravdavanje nemoci
Preporuke:
12
24
11
nedelja, 18 maj 2014 08:09
Marko Gay
Ne slazem se da bi pokazivanjem sile, snage i odlucnosti Rusija trajno izgubila bilo sta, pa ni Galiciju.
Evo, podjite od bliskog vam primera: Srbiju smo zasuli uranijom, pa jesmo li je izgubili? Svi Srbi danas pevaju: Hvala SAD na 100 hiljada pomoci za poplavu i EU. :)
Morace Rusi jos da uce od nas, dok ne nauce da je popustanje uvek korak ka porazu.
A gde bih ja, da sam na Putinovom mestu, ipak popustio?
Pa evo, u Moskvi je trenutno glavna dilema da li pristati na kinesku ucenu i prodavati Kini svoje sirovine budzasto. To je pogresan nacin razmisljanja. Rusi moraju drugacije stvar da postave. Ne samo "Kako da nase sirovine Kini budu jeftinije od zapadnih", nego i "kako da nase sirovine budu dovoljno jeftine, da se Kini isplati da raskine sa Zapadom". A to znaci da moraju biti MNOGO jeftine.
Preporuke:
20
18
12
nedelja, 18 maj 2014 08:15
Mika Dorćolac
Ponuditi Ukrajincima da se prestonica Rusije zajedno sa Patrijaršijom preseli tamo gde su nikle - u ruski Kojev. Kada bi Rusi predložili da se Rusija i Ukrajina ujedine pod nazivom Ukrajina - da se ime Rusija briše, sadašnji nazovi ukrajinci nebi pristali. Oni hoće nešto drugo, a to je rat, fašizam, kurčenje po zadatku Vatikana. Zato će dobiti po P čkici.
Inače, realan članak. Samoje Svevišnjem poznato šta će se ispiliti, ali na kraće staze ne ide na dobro.
Zato srbiimaju priliku da se spasu i da se približe svojim pravoslavnimkorenima. Velika nada je stav našeg Patrijarha,koji je pravilnoocenio Poplavu i Pederbal.
Poplava i Pederbal su od đavola, kao i tuča u Ukrajini, koju je organizovala Ešton, Oland i Poljski izmećari.
Daće Bog da sjašu ovi koji misle da smo stoka bez repa i tikve bez korena. Opametiće se nharod kada nastane glad. Izdržimo dotle. Neko je pomenuo korenje. Nije daleko.
Preporuke:
22
6
13
nedelja, 18 maj 2014 08:19
Potop
Rusija nije ista kao i Amerika! Krizu u Ukrajini je počela Amerika preko EU, i baš zato to liči na SFRJ, a meni više na BiH. SFRJ je pandan SSSR-u. Rusija spašava goloruki narod a vraćanje Krima je istorijska i geopolitička pravda koja je ad-hok i pomalo u panici brzo isplanirana i efikasno sprovedena. Cepanje Ukrajine je posledica inercije ranije hegemonije i prevlasti Amerike u svetu i buđenja Rusije kroz rađanje EAU. Ruska civilizacija je imala kapacitet da celu Ukrajinu motiviše na savez, no Amerika je zbog pouke u Siriji,brzo odreagovala i to sprečila. Amerikanci žele da dokažu da koga ne brani NATO, obavezno izgori u ratnom paklu. E to Putin želi da spreči: Siriju u Ukrajini. No teško. Je ukrajinci i narodi SFRJ su poluobrazovane i nedovršene nacije koje ne znaju čak ni svetsku istoriju! Rusija gubi moć SSSR i spašava moć Ruskog carstva bar u slovenskom delu Evrope. To je dugoročno stabilnije ali geopolitički slabije. Za Bugare i Srbe još nije gotovo! Čeka se carski barjak.
Preporuke:
16
3
14
nedelja, 18 maj 2014 08:23
BT
Jako dobar tekst po pitanju stanja u Ukrajini i Moldaviji s tim da nisam siguran po pitanju Balkana. Smatram da bi Rusija mogla prvo preko Bugarske a zatim Srbije,Republike Srpske i potom Crne Gore mnogo prije doći na Balkan nego se iz ovog teksta naslućuje.
Bugarska je klimav član NATO pakta i zadnja rupa na svirali u EU a poznati su da njima nije teško promjeniti stranu,tko da više, pogotovo što će Rusija uspostaviti snažnu dominaciju u Crnom moru.Rumunija je pravoslavna ali više su mentalno vezani za zapad i mislim da će tu prodor teže ići.
Preporuke:
25
3
15
nedelja, 18 maj 2014 08:42
most
što ti je velika nacija, postoji strategija, srbi gdje su god dosli prvo su svojim djelima nastojali srušiti svaki most bilo kakvog povjerenja, i gdje su mogli naći saveznike vrlo brzo su ih svojim postupcima u neprijatelje pretvorili.
Preporuke:
4
19
16
nedelja, 18 maj 2014 10:31
B.S.
A šta je sa Bugarskom?
Tekst je veoma dobar u delu u kom se bavi Ukrajinom, ali deo koji se bavi zeemljama van granica Ukrajine je prilično nategnut.
Mislim da je nemoguće da Bugarska ostane van ruske sfere uticaja. A sa ruskom vojskom na granicama jasno je i gde je Srbija.
Osim toga, ako Rusi postave svoje cevi ovde kod nas, neće smeti da dopuste da stanovništvo vremenom postane anti-rusko, a to je pravac kojim nas vezivanje za Nemačku vodi.
Preporuke:
19
7
17
nedelja, 18 maj 2014 11:22
Brane212
@Marko Gay:
ne verujem da je insisitiranje na niskoj ceni energenata Rusima potrebno.
Očigledno je i Kina shvatila da i ona ima svoje Ukrajine i da je i u njenom interesu da ima pristup do alternativnih izvora.
Evo baš sad je CNN počeo da zvoca o tome kako se Kina zakačila sa Vietnamom oko problema eksploatacije morskog izvora nafte. Bilo je žrtava a Kina evakuiše svoje radnike iz Vietnama.
Koliko znam, već deceniju pregovaraju o tome i eto sad su se našli. I u Kineskom interesu je,d a ne pritisnu previše i tako steknu pouzdanog partnera.
Inače, RUsima puno znači već i _vest_ o toj nagodbi. Čak i da je neugodna, ako to nije javno poznato, Rusi će imati bitno drugačiji tretman zapada već i zbog same _mogućnosti_ da se okrenu Kini.
Preporuke:
15
2
18
nedelja, 18 maj 2014 11:26
Brane2
Situacija je kompleksna, igra se za ciljeve, koji nisu uvek svima očigledni itd.Ne slažem se s tim, da je za Srbiju katastrofa ako ne može da se poveže sa Rusijom.Ključ svega je mogućnost izbora. Utoliko koliko ju Rusija otvara Srbiji, i njen tretman će se poboljšati u okvirima EU. Uostalom, podizanje drugih centara moći nestajaće samovoljnost zapadnih sistema jer će ti morati da se takmiče za naklonost članica.Srbija je za sada dobro unovčila kartu Kosova, to je važno.Uzgred rečeno, na Peščaniku je analiza Sonje Biserko.Iznenadiće vas u koliko elemenata se poklapa sa člankom autora...
Preporuke:
3
11
19
nedelja, 18 maj 2014 11:51
mare
Dva zatvorenika u istoj ćeliji,jedan vidi sunce,nebo,mesec...drugi vidi samo rešetke. Tako i ovoj ukrajinskoj situaciji. Ljudi naklonjeni Rusiji i V.Putinu će pričati hvalospeve o Rusiji,drugi,evro-atlantisti i porazu Rusije. Jedno je sigurmo,vreme će pokazati koja će strana profitirati,i istina je negde između. Jedno je sigurno,situacija se dešava na ruskoj teritoriji,teritoriji koja je od krucijalnog značaja za Rusiju. Nije Rusija zauzela pola Meksika i sad se približava Teksasu već USA kuca Rusima na vrata.
Preporuke:
19
2
20
nedelja, 18 maj 2014 12:17
Zoran Đorđević
Prema Ukrajini bi, po ovoj analizi, Rusi trebalo da se ponašaju kao Amerikanci (i ostali) prema Jugoslaviji, koristeći iskustva koja su in vivo posmatrali u procesu jugoslovenskog rastakanja i kasnijeg stavljanja pod kontrolu teritorija koje su činile SFRJ.
Ovo je dobar zaključak.
Možda će tako i da bude. Putin ne traži za Rusiju veća prava i ubedljivije razloge za spasavanje sunarodnika koje ugrožavaju plaćenici, od onih koje Amerikanci traže da bi spasavali neke tamo Šiptare na nekom tamo Kosovu od zlog Miloševića.
Preporuke:
21
1
21
nedelja, 18 maj 2014 13:30
kaca
Čitajuć ovaj tekst,asocijacije sa SFRJ,o kojima autor pise su nezaobilazne.Izmedju ostalog i definicja Ukrajinac kao nacionalna odrednica -sta je to ? Autor ne daje odgovor !Umnogome to podseća na nacionalnu odrednicu Jugosloven kojom su se izjašnjavali ne mali broj Srba (neki i danas) i neveliki broj ostalih naroda na tlu bivše SFRJ.
Znajući istoriju fromiranja Ukrajinske nacije /jezika i njeno poreklo,sasvim je razumljivo da Rusija nastoji da,ne samo iz geostrateških razloga,uključi veći deo stanovništva Ukrajine u svoj kulturološki,civilizacijski i verski krug kojem ona prirodno i pripada sa izuzetkom zapadne Ukrajine koja nikad nije pripadala tom kulturološkom civilizacijskom,jezičkom i verskom prostoru (davno su se pounijatili i pokatoličili i živeli u AustoUgarskom carstvu.Insistirajući na federalizaciji Rusija nastoji da otupi pogubni uticaj ukrajinstva (jugoslavenstva)na ruski nacion u Ukrajini.Kako SFRJ nije preživela teško da će i Ukrajina uprkos sponzorstvu sa Zapada.
Preporuke:
16
1
22
nedelja, 18 maj 2014 17:00
Nenad
Relativno zanimljivo poređeljenje SFRJ sa Ukrajinom, suštinski pogrešno, sa potpuno neispravnim zaključkom na kraju, koji nikakvom logikom ne sledi iz prethodno nabrojanog...
Preporuke:
8
14
23
nedelja, 18 maj 2014 22:16
BORIS
UVEK GLEDAMO IZ NAŠEEG UGLA I ISKUSTVA. TAMO JE IPAK ZA MALO ALI BITNO DRUGAČIJE. KO JE OD NAS MOGAO PRETPOSTAVITI DA ĆE PO POPISU 71% UKRAJINACA IZ SLAVJANSKA BITI GLAVNI BORBENI CENTAR OTPORA KIJEVU I DA SU GOTOVO JEDNODUŠNO ZA IZDVAJANJE.I MNOGO TOGA DRUGOG U UKRAJINI NAM JE NEJASNO ALI I IZGLEDA I ZAPADU KOJI OPROBANIM ŠEMAMO KORISTI POGREŠNE INERPRETRACIJE PODATAKA. IPAK JE TO RUSKO DVORIŠTE, ISTORIJA I LJUDI KOJE ONI BOLJE POZNAJU NEGO BILO KO SA STRANE. PA SAMIM VEROVATNO DONOSE I NAJBOLJE ODLUKE, I KRATKOROČNE I DUGOROČNE, MA KAKO TO NAMA IZGLEDALO.
Preporuke:
11
2
24
ponedeljak, 19 maj 2014 19:47
Slavomir Srpski
Ovo ne bih nazvao ozbiljnom analizom, jer je bazirano na nestabilnom osnovama, i za razliku od SFRJ gde je svaka republika zelela sopstvenu drzavu ovde to uopste nije fakat.Cak se ne zna da li ce i koliki deo Novorusije da dobije neki oblik autonomije,i ne postoji ni jedan realan argument sukoba izmedju Galicije i Kijeva,vec naprotiv da je Galicija vec u Kijevu.
Stoga ono sto ostaje ogoljeno od ovog teksta je samo jasan pokusaj autora da pronadje valjan izgovor i opravdanje za Rusiju zasto izbegava da ozbiljnije zastiti svoj narod i strateske interese. A sto uveliko bode oci,posto druga strana izrazito ne krije svoj cilj cak i vojnog podjarmljivanja i istocnih delova. U stvari tekst i nije nacinjen da predstavi jednu racionalnu analizu desavanja vec samo da ublazi gorak ukus svih onih koji Rusiju postuju,a koji vide jednu glumu kreni-stani, odstupanje od polaznih obecanja kao i izvinjavanje zapadu sto imaju i vojsku na svojim granicama. Sto daje vrlo bled i mrsav izgled Moskvi.
Preporuke:
7
9
25
sreda, 21 maj 2014 13:13
Danko B. Marin
Zlo seme posejano nametanjem lažnog identiteta Malorusima daje zle plodove kao i u SFRJ!
Preporuke:
7
0
26
četvrtak, 22 maj 2014 03:41
Bob
Velika nesreća pravoslavne crkve - izdeljenost i nekakve "pomesne" crkve. Gore i gluplje nije moglo. I šta sad 'oće trgujemo patrijaršijama, mitropolijama i sličnim kao mafijaši i tajkuni? Zato je Rim jači od nas, ali nema veze, svako selo svoga ponosnog popa ima.
Preporuke:
1
5
27
subota, 31 maj 2014 01:05
Next
Porediti sadašnje dogadjaje u Ukrajini sa dogadjajima u SFRJ kao celine je baš neozbiljno i mogu reći veoma glupo. Sadašnji dogadaji u Ukrajini delom podsećaju na dogadjaje u Hrvatskoj i jednim delom na dogadjaje u BiH.
Zanimljivo je da se najsličniji ukrajinski scenario dešava ispred nosa, a da to još uvek niko nije primetio, a to se dešava u Crnoj Gori.
Navešću sadašnja dešavanja u CG, a vi uporedite sa dešavanjima u Ukrajini u poslednjih 20 godina:
Sklepan uz pomoć Hrvatske crnogorski jezik koji se nameće većini stanovništva, srpski jezik se izbacuje iz službene upotrebe. Stvara sa crnogorska nacija na antisrpstvu, Formira se kanonski nepriznata tzv. Crnogorska Pravoslavna Crkva, osvajaju se crkve SPC. Veliča se Sekula Drljević...
Generalno svaka dominacija koja u svojoj osnovi nema najprimitivniju silu (koju nemacka ne poseduje) je samo formalnog tipa i na klimavim nogama. Cak i Poljska sa gotovo 40 miliona stanovnika i Rumunia sa preko 20 pokazuju vecu koordinaciju sa SAD nego sa Nemackom.
Moja je teorija da ce se pevati druga pesma onog trenutka kad ruska industrija konacno stane na svoje noge, a prosecna plata predje psiholosku granicu od 1000 evra. Sa stanovista jednog malogradjanina jedino je vazno koliko love moze da strpa u svoje dzepove. A Evropa je puna takvih, nasa zemlja takodje - nazalost.
Evo, podjite od bliskog vam primera: Srbiju smo zasuli uranijom, pa jesmo li je izgubili? Svi Srbi danas pevaju: Hvala SAD na 100 hiljada pomoci za poplavu i EU. :)
Morace Rusi jos da uce od nas, dok ne nauce da je popustanje uvek korak ka porazu.
A gde bih ja, da sam na Putinovom mestu, ipak popustio?
Pa evo, u Moskvi je trenutno glavna dilema da li pristati na kinesku ucenu i prodavati Kini svoje sirovine budzasto. To je pogresan nacin razmisljanja. Rusi moraju drugacije stvar da postave. Ne samo "Kako da nase sirovine Kini budu jeftinije od zapadnih", nego i "kako da nase sirovine budu dovoljno jeftine, da se Kini isplati da raskine sa Zapadom". A to znaci da moraju biti MNOGO jeftine.
Inače, realan članak. Samoje Svevišnjem poznato šta će se ispiliti, ali na kraće staze ne ide na dobro.
Zato srbiimaju priliku da se spasu i da se približe svojim pravoslavnimkorenima. Velika nada je stav našeg Patrijarha,koji je pravilnoocenio Poplavu i Pederbal.
Poplava i Pederbal su od đavola, kao i tuča u Ukrajini, koju je organizovala Ešton, Oland i Poljski izmećari.
Daće Bog da sjašu ovi koji misle da smo stoka bez repa i tikve bez korena. Opametiće se nharod kada nastane glad. Izdržimo dotle. Neko je pomenuo korenje. Nije daleko.
Bugarska je klimav član NATO pakta i zadnja rupa na svirali u EU a poznati su da njima nije teško promjeniti stranu,tko da više, pogotovo što će Rusija uspostaviti snažnu dominaciju u Crnom moru.Rumunija je pravoslavna ali više su mentalno vezani za zapad i mislim da će tu prodor teže ići.
Tekst je veoma dobar u delu u kom se bavi Ukrajinom, ali deo koji se bavi zeemljama van granica Ukrajine je prilično nategnut.
Mislim da je nemoguće da Bugarska ostane van ruske sfere uticaja. A sa ruskom vojskom na granicama jasno je i gde je Srbija.
Osim toga, ako Rusi postave svoje cevi ovde kod nas, neće smeti da dopuste da stanovništvo vremenom postane anti-rusko, a to je pravac kojim nas vezivanje za Nemačku vodi.
ne verujem da je insisitiranje na niskoj ceni energenata Rusima potrebno.
Očigledno je i Kina shvatila da i ona ima svoje Ukrajine i da je i u njenom interesu da ima pristup do alternativnih izvora.
Evo baš sad je CNN počeo da zvoca o tome kako se Kina zakačila sa Vietnamom oko problema eksploatacije morskog izvora nafte. Bilo je žrtava a Kina evakuiše svoje radnike iz Vietnama.
Koliko znam, već deceniju pregovaraju o tome i eto sad su se našli. I u Kineskom interesu je,d a ne pritisnu previše i tako steknu pouzdanog partnera.
Inače, RUsima puno znači već i _vest_ o toj nagodbi. Čak i da je neugodna, ako to nije javno poznato, Rusi će imati bitno drugačiji tretman zapada već i zbog same _mogućnosti_ da se okrenu Kini.
Možda će tako i da bude. Putin ne traži za Rusiju veća prava i ubedljivije razloge za spasavanje sunarodnika koje ugrožavaju plaćenici, od onih koje Amerikanci traže da bi spasavali neke tamo Šiptare na nekom tamo Kosovu od zlog Miloševića.
Znajući istoriju fromiranja Ukrajinske nacije /jezika i njeno poreklo,sasvim je razumljivo da Rusija nastoji da,ne samo iz geostrateških razloga,uključi veći deo stanovništva Ukrajine u svoj kulturološki,civilizacijski i verski krug kojem ona prirodno i pripada sa izuzetkom zapadne Ukrajine koja nikad nije pripadala tom kulturološkom civilizacijskom,jezičkom i verskom prostoru (davno su se pounijatili i pokatoličili i živeli u AustoUgarskom carstvu.Insistirajući na federalizaciji Rusija nastoji da otupi pogubni uticaj ukrajinstva (jugoslavenstva)na ruski nacion u Ukrajini.Kako SFRJ nije preživela teško da će i Ukrajina uprkos sponzorstvu sa Zapada.
Stoga ono sto ostaje ogoljeno od ovog teksta je samo jasan pokusaj autora da pronadje valjan izgovor i opravdanje za Rusiju zasto izbegava da ozbiljnije zastiti svoj narod i strateske interese. A sto uveliko bode oci,posto druga strana izrazito ne krije svoj cilj cak i vojnog podjarmljivanja i istocnih delova. U stvari tekst i nije nacinjen da predstavi jednu racionalnu analizu desavanja vec samo da ublazi gorak ukus svih onih koji Rusiju postuju,a koji vide jednu glumu kreni-stani, odstupanje od polaznih obecanja kao i izvinjavanje zapadu sto imaju i vojsku na svojim granicama. Sto daje vrlo bled i mrsav izgled Moskvi.
Zanimljivo je da se najsličniji ukrajinski scenario dešava ispred nosa, a da to još uvek niko nije primetio, a to se dešava u Crnoj Gori.
Navešću sadašnja dešavanja u CG, a vi uporedite sa dešavanjima u Ukrajini u poslednjih 20 godina:
Sklepan uz pomoć Hrvatske crnogorski jezik koji se nameće većini stanovništva, srpski jezik se izbacuje iz službene upotrebe. Stvara sa crnogorska nacija na antisrpstvu, Formira se kanonski nepriznata tzv. Crnogorska Pravoslavna Crkva, osvajaju se crkve SPC. Veliča se Sekula Drljević...